Dobrý den,
v červnu 2013 jsem zakoupila od společnosti SONY mobilní telefon Sony Xperia SP za 11 000,-.. Doteď jsem byla s telefonem 100% spokojená, ale objevilo se mi zároveň tolik chyb, že to ani není možné:
1) Spouští se mi fotoaparát a fotí - i když ho mám položený na stole a neodemkla jsem ho.
2) Když mám mobil uzamknutý, občas začne vydávat divné zvuky a chrčení po dobu cca 2 minut.
3) Při hovorech mi nefunguje reproduktor, takže slyším sotva pár slov nebo nic.
4) Odemyká se sám (nemyslím v kapse, ale i když je volně položený na stolku).
5) Při psaní SMS nebo prací na chatu, trvá přes 10 minut, než mi vyjede klávesnice.
6) 5 hodin denně jsem bez signálu, nezavolám si, nenapíšu sms, nepřipojím se k internetu, prostě nic.
Myslíte si, že je nějaká šance odstoupit od smlouvy, aby mi ihned vrátili peníze? Nebo budu muset 3x/4x reklamovat, abych se toho dočkala? Představa, že budu 30 dnů bez telefonu nějak nepřichází v úvahu a proto se ptám na to rychlé vrácení peněz, abych ihned mohla koupit nový.
Obávám se, že hned ti peníze nevrátí - nejdřív ti na pár dní vemou telefon a dají přehrát software, to by mohlo pomoct. Mělo by být samozřejmostí, že ti půjčí náhradní telefon, já to tak kdysi měla.
Jinak tedy, já mám Xperii Z3 asi tři týdny a při výčtu tvých závad mi naskakuje husí kůže, tuším se mám taky na co těšit ( ze složité nefunkční elektroniky mám fobii )
Reaguji na TajemnáVlčice:
Podle toho, co píšeš, mi to přijde, jako kdybys tam měla vir nebo nějakou špatnou aplikaci. Než ti začal zlobit, neinstalovala jsi nějakou novou aplikaci (hru) nebo neaktualizovalo se něco?
Na Tvém místě bych mobil zazálohovala (nevím, co přesně v něm máš a co je důležité, ale hlavní asi budou fotky, kontakty bys měla mít uložené v google, jestli jsi propojená s účtem, zazálohovat i některé aplikace) a pak telefon dala do továrního nastavení (tím se vše komplet smaže a bude ve stavu, jako když sis ho koupila).
A pak bych přidávala aplikace velmi, ale velmi opatrně a postupně.
Netvrdím, že to pomůže, ale podle mě by to za zkoušku stálo.
Reaguji na fretynka:
Aplikace mám stále stejné od doby, co jsem ho koupila. Jediné, co se mi v poslední době stalo, byla aktualizace SW.. po něm mi hází chybu někdy i plocha.
Uvidíme, jakmile se dostanu do Brna na prodejnu, tak se optám co a jak.. a snad se s pány nějak domluvím.
Já jsem měla si před rokem xperii L, po pár měsících se mi stalo to samé (nefungoval reproduktor, sám se odemykal, blbnul foťák a taky nabýjení...), dala jsem ho na reklamaci a ani ne po 2 týdnech mi ho vrátili opravený. Jak dlouho pak frčel nevím, ihned jsem ho prodala a koupila si jiný, protože víc kamarádkám se s xperii stalo něco podobné, tak jsem si řekla, že tuhle značku už ne. A aplikacemi to určitě nebylo, já tam toho teda moc neměla, nejsem ten typ, co musí stahovat každou blbost.
30 dnů bez telefonu bych asi nepřežila, proto mám záloze vždy nějaký starší, který už nepoužívám, jenom v těchto případech. Na skoré vrácení peněz bych nespoléhala.
Reaguji na eM.X:
Máš pravdu, přítel měl před rokem Sony Xperia Miro (pravda, není to nejlepší kousek, ale je postačující) a měl docela dost velké problémy s reproduktorem. Chodil s tím na reklamace stále a nic z toho neměl.. nechtěli mu vrátit peníze, a po ukončení záruky mu pochopitelně nechtěli ani dál zdarma mobil opravovat, tak byl přítel nakonec donucen k tomu, aby mobil prodal jako "výkup" starých mobilů. Co jsem si tak všimla, tak s repro mají problémy skoro všichni..
To máš štěstí, já jsem doma měla jeden lepší telefon, který jsem dostala k maturitě, ale nebyl lepší než ten můj, tak jsem do darovala k tátovi. Bohužel jiný mobil doma nemám, maximálně ty staré, ze kterých si zavolám/napíšu sms, ale potřebuji hlavně email a další, takže náhradní telefon z roku raz dva mi je na ***
Tak to mě děsíte, my teď doma máme jenom Xperie zatím bez problémů.
Zakladatelce držím palce.
Má někdo X10 ( takovou tu maličkou ) ? Potřebuji zjistit, jestli podporuje takové ty rozšířené smajlíky ( kafíčko, růžička, ... )
Na reklamaci jsem se ještě nedostala, ale trochu pátrám po internetu a našla jeden článek..
Úryvek z textu:
Mám možnost odstoupit od smlouvy z důvodu vadnosti zboží?
ANO
Kdy?
Právo odstoupit od smlouvy máte v případě:
1) neodstranitelné vady, která brání řádnému užívání věci.
2) opětovného výskytu stejných odstranitelných vad, což praxe chápe jako minimálně tři vady.
3) většího počtu různých odstranitelných vad, což praxe chápe jako vady minimálně tři najednou, popř. čtyři postupně.
4) neodstranitelného rozporu s kupní smlouvou, např. při dodání padělku.
5) fikce neodstranitelné vady v důsledku nevyřízení oprávněné reklamace ve lhůtě 30 dnů (popř. individuálně smluvené delší lhůtě). POZOR: „Vyřízená“ reklamace se ne vždy rovná reklamaci uznané.
Když se zaměřím na bod číslo 3 a k tomu si shrnu všechny problémy, které s telefonem mám (cca 5 závad najednou), znamená to, že mám možnost mít ihned vrácení peněz? Nebo to chápu špatně?
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.