Dobrý den,
kamarádka obdžela minulý rok v létě objednaný balíček, který však e-shop omylem poslal místo na dobírku zdarma - jako doporučený balík. Balíků v té době objednávala více, něco platila předem, něco na dobírku, nevšimla si tedy, že vlastně za tuto zásilku nezaplatila. Nyní se jí z e-shopu ozvali, že jim dluží peníze, že to od nich někdo omylem poslal jako doporučený balík místo dobírky (na její udivenou reakci po měsíci zaslali i potvrzení s podpisem známé od České pošty, že byl balík přijatý, částka je uvedena 0 Kč). Otázka zní - má e-shop nárok na platbu, i když to byla jejich chyba a jedná se o 3/4 roku starou záležitost? Co když kamarádka zásilku nezaplatí? Nemáte s tímto někdo nějakou zkušenost? Děkuji za reakce.
Tak snad by to měla aspoň ze slušnosti zaplatit. Když udělá člověk chybu, tak to pak nechají zaplatit toho konkrétního ze svých peněz, nikdo není neomylný a žádný, že to půjde na náklady společnosti. Zboží si převzala, využívá, tak ať platí.
Cituji Lucira: /*
Dobrý den,kamarádka obdžela minulý rok v létě objednaný balíček, který však e-shop omylem poslal místo na dobírku zdarma - jako doporučený balík. Balíků v té době objednávala více, něco platila předem, něco na dobírku, nevšimla si tedy, že vlastně za tuto zásilku nezaplatila. Nyní se jí z e-shopu ozvali, že jim dluží peníze, že to od nich někdo omylem poslal jako doporučený balík místo dobírky (na její udivenou reakci po měsíci zaslali i potvrzení s podpisem známé od České pošty, že byl balík přijatý, částka je uvedena 0 Kč). Otázka zní - má e-shop nárok na platbu, i když to byla jejich chyba a jedná se o 3/4 roku starou záležitost? Co když kamarádka zásilku nezaplatí? Nemáte s tímto někdo nějakou zkušenost? Děkuji za reakce.
Takže ona shrábla balík za který nezaplatila a teď se jí do placení nechce, protože už je to dlouho?
Není to totéž, jako něco ukrást? Asi bych neměla radost, kdybych se obohatila na úkor něčí chyby, kterou mu nejspíš pak strhli z platu.
Reaguji na HankaNF:
Však jo, ona je slušná a poctivá, to jen kamarádova reakce byla: "ať si to zaplatí ten, kdo to po****, je to skoro rok a když to nezaplatí, tak na ní e-shop stejně nijak právně nemůže, když je to jeho chyba"... tak mě spíš zajímalo, jak to tedy je doopravdy..
Cituji Lucira: kamarádova reakce byla: "ať si to zaplatí ten, kdo to po****, je to skoro rok a když to nezaplatí, tak na ní e-shop stejně nijak právně nemůže, když je to jeho chyba"...
A kamarád je právník, že ujišťuje, že na ni nikdo právně nemůže? Já myslím, že jde o stejný princip jako když někdo pošle peníze na špatný účet. Ano, je to sice jeho chyba, ale kdyby si dotyčný majitel peníze nechal a nevrátil s tím, že "je to jeho chyba že to poslal mně", tak je to neoprávněné obohacování.
uzavřeli kupní smlouvu, ona je podle ní povinna zaplatit cenu zboží uvedenou v objednávce (ne na dobírce). Pohledávka se promlčuje po 3 letech. Takže zaplatit musí. Nevím jaké hodnoty zboží je, pokud jde o nějakou zanedbatelnou částku, tak ji asi eshop soudně vymáhat nebude, ale nic mu v tom samozřejmě nebrání.
Reaguji na Lucira: včera se přítelovi stalo, že mu přišel balíček z eshopu, kde před tím objednal nějaký věci a normálně je platil PayPalem, pak dodatečně právě doobjednal něco dalšího, ale jenom přes emailovou komunikaci bez oficiální objednávky a PPL to dovezlo a bylo to bez dobírky.
První, co přítel řekl, bylo, že jim musí hned napsat, aby mu vytvořili objednávku nebo prostě poslali číslo učtu, na které to má poslat.
Cituji Lucira: Balíků v té době objednávala více, něco platila předem, něco na dobírku, nevšimla si tedy, že vlastně za tuto zásilku nezaplatila.
A je si ona jistá tím, že tenkrát opravdu ten balík dostala rádoby "zadarmo"? Protože taky třeba ho zaplatit mohla předem a už si to nepamatuje. To by pak ta situace byla jiná. Ten doklad od pošťačky by tím pádem byl sice pravdivej, že platila NULA, ale třeba to tak být mělo. Záleží na tom, jak si ona tu situaci vybavuje a taky na tom o jaké ČASTCE se tu bavíme.
Každopádně pokud si je i ona jistá, že to tenkrát neplatila, tak by bylo dobrý to zaplatit, aby prostě neměla problémy do budoucna.
podle mě kamarádka asi ví, že to nezaplatila... každopádně bych zaplatila, e-shop je v plném právu, i když by asi nižší částku nevymáhal.. bylo by mi hodně proti srsti, kdybych nezaplatila
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.