Dobrý den,
potřebovala bych vědět, zda vůbec nebo za jakých podmínek jde v e-shopu vrátit elektroniku (anténa k set top boxu), která už byla námi jednou reklamována, ale stále nám nefunguje a zboží bylo zakoupeno více jak před třemi měsíci. Chtělo bychom vrátit peníze nebo aspoň vyměnit za jiný typ.
Děkuji moc.
vrátit jí nemůžete, odstoupit od smlouvy lze pokud se třikrát objeví stejná vada nebo 4x jiná (vždy se jedná o opravitelnou vadu)....jinou vám taky jen tak nedají..
jiná situace je pokud jde o neopravitelnou vadu...tam si můžete vybrat buď vrácení peněz nebo výměnu
nicméně reklamaci jako takové se stejně nevyhnete...jen pak záleží na tom o jakou vadu se jedná
Cituji Radula99: odstoupit od smlouvy lze pokud se třikrát objeví stejná vada
A to se vztahuje jen na jeden a ten samý kus nebo i pokud by mi to stále (dle nich) vyměňovali za jiný?
jestliže ti to stále vyměnují za jiný kus jedná se o neopravitelnou vadu a mohli ste už dávno odstoupit...pokud zboží vyměnili za jiné máte na něj novou dvouletou záruku, tudíž jakoby předcházející reklamace nebyla /musí se jednat pořád o stejný kus a opravitelné závady na něm/
On je problém také v tom, že my vlastně nevíme, zda je ta anténa sama o sobě funkční nebo jenom nefunguje s naším set top boxem, proto jsme se rozhodli, že zkusíme někde v nějakém nezávislem servisu nebo prodejně jestli by jí nepřezkoušeli.
Cituji Radula99: pokud zboží vyměnili za jiné máte na něj novou dvouletou záruku
Takže by šlo jakoby do 14-dnů od zaslání nového zboží po druhé reklamaci odstoupit od smlouvy bez udání důvodu? Nebo můžeme teda teď rovnou jim napsat, že odstupujeme od smlouvy kvůli neopravitelné vadě?
P.S. Jsem tak trochu z toho jelen, takže se omlouvám a děkuji za trpělivost se mnou. Já jsem se právě ptala na tohle, na co se ptám zde toho prodejce a on místo opovědi mi napsal, že by bylo nejlepší, kdybychom jim zaslali na přezkoušení anténu i set top box, který u nich nebyl zakoupen a není předmětem reklamace, což pochopitelně neuděláme, protože máme obavy, že bychom se pak se set top boxem už neschledali.
do 14 dnů ne...to se na to vůbec nevztahuje (to je lhůta kdy můžete vrátit věc koupenou na netu, ne po reklamaci a výměně za jinou)
jelikož ste už po první reklamaci vzali nové zboží tak teď máte jen jedinou možnost a to reklamovat znovu
Pokud vám věc opraví (bude se tedy jednat o odstranitelnou vadu) musíte si věc zas převzat zpátky.
Pokud ale prodejce přijde s tím, že to opravit nejde (tedy jde o neodstranitelnou vadu) a vymění vám to tedy kus za kus máte možnost žádat zpět vrácení peněz a to na základě § 622 odst. 2 občanského zákoníku. Na základě toho paragrafu máte právo odstoupit od kupní smlouvy a požadovat vrácení kupní ceny nebo můžete požadovat výměnu za nový kus, totožný a bezvadný – kterou z uvedených možností si zvolíte je výlučně na vás. Prodávající musí respektovat vaší volbu
Cituji my_cosmetics: že my vlastně nevíme, zda je ta anténa sama o sobě funkční nebo jenom nefunguje s naším set top boxem
Možná by bylo dobré se zeptat prodejce či výrobce než zbytečně reklamovat nějak si neumím představit jak by byla anténa rozbitá.Spíš ty tvoje dva výrobky nejdou dohromady a proto je nefunkční.
Cituji Laky: Spíš ty tvoje dva výrobky nejdou dohromady a proto je nefunkční.
No my jsme si předem u prodejce i jinde na netu ověřovali zda jsou kompatibilní, takže by spolu měli právě fungovat.
Cituji my_cosmetics: takže by spolu měli právě fungovat.
jenže evidentně nefungují
Ať ti tedy na prodejně předvedou jak funguje.
Cituji Laky: nefungují
set top box funguje, protože na starou venkovní anténu nějaké programy chytneme, ale nedělá to dobrotu a chytnem jen něco. Ale s reklamovanou anténou nechytnem ani rýmu , navíc by měla určitá část svítit, jako že je v provozu, ale je pořád mrtvá ať děláme, co děláme.
Cituji my_cosmetics: určitá část svítit, jako že je v provozu, ale je pořád mrtvá ať děláme, co děláme.
co na to říkal ten prodejce - myslím jaké bylo vyjádření
Cituji Laky: co na to říkal ten prodejce - myslím jaké bylo vyjádření
Zjišťovali jestli máme aktivní napájení antény set top boxem, což máme a pak prostě, že jestli jsme si jisti, tak jim to máme poslat na reklamaci a pokud zjistí, že je závada, tak nám pošlou nový kus, což se stalo.
Cituji my_cosmetics: tak nám pošlou nový kus, což se stalo.
že by i ten druhý nový kus byl rozbitý?
Zajdi s tím zítra na prodejnu ať ti tam někdo ukáže jak to má fungovat.Myslím,že se zbytěčně trápíš reklamací s něčím,co prostě rozbité není.
Cituji Laky: že by i ten druhý nový kus byl rozbitý?
Tak my přímo netvrdíme, že to je nějak rozbité, nám to prostě nefunguje, proto jak jsem již napsala výše - cituji:
"On je problém také v tom, že my vlastně nevíme, zda je ta anténa sama o sobě funkční nebo jenom nefunguje s naším set top boxem, proto jsme se rozhodli, že zkusíme někde v nějakém nezávislém servisu nebo prodejně jestli by jí nepřezkoušeli." A pokud možno s tím naším set top boxem.
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.