Reaguji na Kvetena: Nedávno (nevím přesně, asi měsíc zpátky) proběhla změna v zákoně a nyní už mají e-shopy povinnost vracet při reklamaci (nebo během těch 14 dní – bez udání důvodu) celou sumu i s poštovným. Dříve to tak nebylo – vraceli jen cenu zboží...
tady je k tomu víc info
http://www.lupa.cz/clanky/e-shopy-budou-vracet-pos tovne-maji-jen-rok-a-pul-zpozdeni/
i když, mně osobně to přijde vůči e-shopům nefér a asi kvůli tomu i podraží
Pokud by byla reklamace oprávněná, eshop by ti peníze za druhé poštovné po vrácení zboží poslal (vždy si ale o to musíš říct, neznám eshop, který to vrací automaticky). Psali to i v časopise dTest, že máš nárok na vrácení obou poštovných, pokud by byla chyba na jejich straně). Protože to ale byla tvá nepozornost, že sis nezjistila předem míry, když pro tebe byly důležité, myslím, že ti to eshop jako opávněnou reklamaci neuzná. Takže holt s jedním poštovným budeš v mínusu. Můžeš to zkusit, ale myslím si, že to neprojde
Cituji pavlax: mají e-shopy povinnost vracet při reklamaci (nebo během těch 14 dní – bez udání důvodu) celou sumu i s poštovným
Tak to je fajn, o tom jsem nevěděla.
Cituji pavlax: Nedávno (nevím přesně, asi měsíc zpátky) proběhla změna v zákoně a nyní už mají e-shopy povinnost vracet při reklamaci (nebo během těch 14 dní – bez udání důvodu) celou sumu i s poštovným. Dříve to tak nebylo – vraceli jen cenu zboží...
No jo, ale tady nejde o reklamaci. Je to její chyba, co si objednala to dostala a tím pádem pouze vrací zboží v zákonné lhůtě a tudíž nemá nárok na vrácení poštovného, ani úhradu poštovného při zaslání zásilky zpět. Náleží jí pouze cena zboží.
Je to jednoduché, eshop poslal, co bylo objednáno, proč by měl doplácet na to, že to nechce?
Cituji Veselka10: Je to jednoduché, eshop poslal, co bylo objednáno, proč by měl doplácet na to, že to nechce?
Proč? Protože je to v zákoně . Je jedno jestli jde o reklamaci, nebo o navrácení zboží ve lhůtě 14 dní – bez udání důvodu. Jediné, co by měl nakupucící při vracení zboží zaplatit navíc, jsou finanční náklady na zaslání zboží zpět k prodejci.
Cituji pavlax: Proč? Protože je to v zákoně . Je jedno jestli jde o reklamaci, nebo o navrácení zboží ve lhůtě 14 dní – bez udání důvodu. Jediné, co by měl nakupucící při vracení zboží zaplatit navíc, jsou finanční náklady na zaslání zboží zpět k prodejci.
Ještě jednou si to po sobě přečti. Vážně chápeš, co píšeš? Kdo a z jakého titulu tedy ty náklady na zaslání objednaného zboží má uhradit? Prodejce?
Takže když si budeš jen tak pro "legraci" objednávat zboží, které v zápětí vrátíš a prodejce bude pokaždé hradit poštovné ze svého, protože Ti má vrátit celou cenu, tedy zboží i služby. Hmm, dobrá teorie, to by se vážně vyplácelo provozovat eshopy.
Ještě doplním, že prodejce má v případě vrácení zboží - tedy odstoupení od smlouvy právo na úhradu vzniklých nákladů.
Reaguji na Veselka10: Možná jsem to napsala trochu krkolomě a nesrozumitelně, ale stačí si přečíst celou diskuzi výše a nejlépe i článek na nějž posílala JitkaXXX [url=http://www.lupa.cz/clanky/e-shopy-budou-vrace t-pos tovne-maji-jen-rok-a-pul-zpozdeni/]odkaz[/url]. Jak píšeš, že by se e-shopům nevyplatilo existovat, tak jim se to vyplatí (i když mají opravdu povinnost vracet celou cenu i s poštovným), protože například nemusí platit za nájem kamenného obchodu, energie, prodavačky apod.
Cituji pavlax: tak jim se to vyplatí (i když mají opravdu povinnost vracet celou cenu i s poštovným), protože například nemusí platit za nájem kamenného obchodu, energie, prodavačky apod.
jasně, skladovací místo je zdarma, zboží do skladu se přijme samo, objednávka se zaeviduje, vyřídí, zabalí do vzduchu a odešle taky úplně sama.
No, abych to shrnula, tak prodejce má právo na úhradu vzniklé škody...kterou musí samozřejmě prokázat. Takže i když jedna část zákona říká, že prodejce má vrátit celou částku včetně poštovného, stále platí "stará varianta", že si odečte oprávněné náklady. Jen trochu komplikovaněji. Nic víc nic míň.
Ten zákon je na hlavu, což není neobvyklé u zákonů, jejichž původ je od EU.
Reaguji na Veselka10: Já ten zákon nevymyslela ani ho neobhajuji, jen říkám, jak to je. A nechápu tvůj tón...
Reaguji na pavlax: Netvrdím, žes ho vymyslela, ale způsob jakým obhajuješ, že je to v pořádku, prodejce eshopu má ohromné zisky, resp. nemá prakticky žádné náklady, protože ho nějaké vracení zboží vůbec nezatíží a poštovné nelze po zákazníkovi požadovat, mě dost irituje.
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.