V Baumaxu jsem úspěšně vyreklamovala, ani ne 2měsíce používaný, bazén. Dnes tam tedy jedu, ale vím, že pří přijetí bazénu pán říkal, že pokud mi to vyreklamují, tak dostanu peněžní poukázky. Ty já ale nechci!
Má otázka teda zní, jestli mohu poukázky odmítnout a vyžadovat vrácení peněz?
V obchodním zákoníku jsem se dočetla jen o reklamaci, ale o peněžních poukázkách jsem nic nenašla.
Vím ale, že zákon je víc, než jejich reklamační řád a proto se ptám, jak to teda doopravdy je
Předem děkuji za rady
Reaguji na Midlinkaaa: Upřímně by spárvně měli vrátit peníze a ne nějaké poukázky, protože na ně pak budeš stejně omezená (třeba na věci v akci je nebudeš moct použít a nebo budou časově omezeny) a to je pro ěn zase výhoda. Bohužel i podle zákona platí to, co zákon nezakazuje, to vlastně dovoluje - to je ta ošemetnost. Ale na tvém místě bych jim to pěkně natřela, že nechceš žádný poukázky, ale peníze. Platila jsi penězma a ne poukázkama, takže chceš zase peníze. Nebudou souhlasit - poženeš je dál.
První věc, vztah mezi tebou a Baumaxem se řídí občanským zákoníkem, nikoli obchodním.
A podle občanského zákoníku máš nárok na vrácení peněz. Pokud ti chtějí vnutit poukázky místo peněz, je to možné, ale jen pokus tím souhlasíš. Pokud budeš trvat na penězích, musí ti je vrátit. Jenže zřejmě se budou cukat, že to nejde, že to vrací v těch poukázkách atd., tak kdyžtak zkus pohrozit ČOI nebo tak.
Pokud je reklamace schválená tak máš právo vyžadovat peníze zpět. (Pokud ti výrobek neopraví nebo ti místo něj nedají identický) Někteří obchodníci jsou vstřícní a nechtějí aby se na ně zákazník naštval dávají poukázky jako bonus ikdyž reklamace neprojde. To se mi stalo třeba v Peek & Cloppenburg. Hlavně se nedej a trvej na svém, oni často zkouší, co jim člověk dovolí. Myslím, že dost často jim to vychází, spousta lidí totiž neví o svých právech
Pokud reklamované zboží neopraví, máš právo odmítnout i výměnu za nový kus a odstoupit od kupní smlouvy a vyžadovat peníze. Takže se nenech ukecat a chtěj peníze, rozhodně na to máš nárok.
§ 622 zák. č. 40/1964 (občanský zákoník)
(1) Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna, a prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, může kupující požadovat výměnu věci, nebo týká-li se vada jen součásti věci, výměnu součásti. Není-li takový postup možný, může kupující žádat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit.
(2) Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit. Táž práva přísluší kupujícímu, jde-li sice o vady odstranitelné, jestliže však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat.
(3) Jde-li o jiné vady neodstranitelné a nepožaduje-li výměnu věci, má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny věci nebo může od smlouvy odstoupit.
Nevíme o jakou vadu se jedná, takže tady máš na co máš nárok při odstraitelné a na co při neodstranitelné vadě. Pro vysvětlení: odstoupení od kupní smlouvy = ty jim vrátíš bazén co ti dali, oni tobě peníze cos jim dala ty (a ne poukázky, protože jsi platila v penězích a ne v poukázkách)
pokud ti budou trvat na svém protizákonném jednání využij tuhle velice užitečnou stránku http://www.coi.cz/cz/e-podatelna/ Mně zase odmítli v Mixeru přimout boty bez originální krabice, tak jsem na ČOI napsala a do týdne přišla odpověď, že prodejnu navštívili a provedli opatření. Druhý den jsem tam šla a už nebyl problém
Jo a dobrá taktika je prostě trvat na tom, že máš nárok na vrácení peněz. Takže když ti budou vnucovat poukázku, řekni: Mám nárok na vrácení peněz. oni ti řeknou, že pro tebe při reklamaci nachystali poukázku, tak jim zase řekni: Mám nárok na vrácení peněz. Když bude prodavč(ka) tvrdit že ti nemůže vrátit peníze, odpověz jí, ať zavolá vedoucího, protože máš nárok na vrácení peněz. prodavač(ka) zavolá vedoucího, když se ti bude snažit vnutit poukázku, tak mu párkrát zopakuj, že máš nárok na vrácení peněz...uvidí že to nikam nepovede a peníze ti vrátí (protože ví, že na to opravdu máš nárok).
Osobně jsem to vyzkoušela a funguje to skvěle
Děkujiii holky to byla rychlost
Peníze jsem každopádně chtěla vyžadovat zpátky a teď alespoň vím, že na to mám opravdu nárok a nedám se odbýt
Reaguji na Midlinkaaa: jj, správně ...přítel řeší reklamace denně a když sem se dohadovala s jedním obchodem tak mi radil, na co mám právo a co si oni vymýšlejí...balík s novým kusem sem jim vrátila, dostala peníze za zboží i poštu stůj si pevně za svým, že víš jaký máš práva....hlavně na ně s klidem a pořád jak kolovrátek
Nevíme, kolikrát jsi bazén reklamovala. Tuším, že máš nárok na vrácení peněz při čtvrté reklamci různých vad (jednou byl děravej, podruhý tam byl flek, potřetí nefungoval filtr atd) nebo při třetí reklamaci stejný vady. Pokud reklamuješ poprvé, můžou ti to vyměnit kus za kus a ty to musíš přijmout. Obecně to je myslím při reklamacích nějak takhle, ne?
Reaguji na Allia: Pokud je vada neodstranitelná a reklamace se řeší kus za kus, můžeš odmítnout a odstoupit od smlouvy. I když je to první reklamace.
Reaguji na nookii: Ale my nevíme, jestli se jedná o neodstraneítelnou vadu nebo ne Ale jinak asi máš pravdu.
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.