Ahoj! Chtěla bych Vás poprosit o radu. Zajímalo by mne, jaký je postup při reklamaci zboží, na kterém se objevila vada do 7 dní od data nákupu? Zda mám ihned právo na výměnu za nový kus, nebo musím čekat 30 dní na vyřízení reklamace (případně zda vůbec nějaký nárok mám).
Konkrétně se jedná o piercing do pupíku, který jsem měla jednou na sobě a už z něj vypadly 2 kamínky, přestože jsem s ním zacházela velmi opatrně, nepřišel do styku s vodou ani ničím jiným. U podobných piercingů se mi nikdy nic takového nestalo. Mám strach, že mi ve zlatnictví řeknou, že na kamínky se záruka nevztahuje (jednou mě takto odpálkovaly prodavačky v jiném zlatnictví, když jsem přišla reklamovat vypadlý kamínek ze stříbrných náušnic). Netušíte, jak je to s reklamacemi v těchto případech? Na co obchodníci mají a nemají právo? Připadá mi trochu nelogické, aby se záruka nevztahovala na to, co tvoří skoro podstatu celého produktu...
Děkuji.
Cituji fool: Mám strach, že mi ve zlatnictví řeknou, že na kamínky se záruka nevztahuje (jednou mě takto odpálkovaly prodavačky v jiném zlatnictví, když jsem přišla reklamovat vypadlý kamínek ze stříbrných naušnic).
Samozřejmě je to nesmysl. Záruka se vztahuje na celý výrobek a ne jen na jeho část.
roza
To je skvělá zpráva, děkuji. Teď už jen zjistit, jestli mi ho hned vymění, nebo budu muset měsíc čekat. Slyšela jsem, že když se vyskytne vada na výrobku do 14 dnů od zakoupení, mám ihned právo na výměnu nebo vrácení peněz. Ale jistá si tím nejsem.
fool
Já má zkušenost s reklamací vypadlého kamínku ve zlatém prstýnku.Reklamovala jsem dokonce 3 x a vždy opravili bez řečí.Jednou jsem kamínek donesla i s prstýnkem k reklamaci a dvakrát ne, protože jsem je stratila.Nebyl problém.Asi záleží na obchodníkovi, jak se k tomu postaví, ale podle mě je to jednoznačný a opravněný důvod k reklamaci.
No, ale možná se budeš hádat. Já se jednou ptala, jestli mi to uznají pokud vypadne kamínek, prý ne. Hodinky za 2tis. tak jsem je nekoupila.
Nunu
Nic jiného mi nezbývá. Pochopila bych odmítnutí, kdyby mi vypadl kamínek třeba po půl roce nošení. Ale po prvním dni...snad s prodavačkami bude rozumná domluva.
fool
V některých projdejnách dáváji při prodeji šperku kartičku kde jsou podmínky pro reklamaci a zažila jsem, že tam nakonec můžeš tak reklamovat akorát čisty kov. Na kamínky se nevztahovalo...atd. Takže bacha na to. Snad to v tvojem případě tak nebylo.
Cituji fool: fool
Primárně můžeš po kupujícím požadovat buď výměnu věci nebo opravu. Teprve až když není takový postup možný (např. stejné zboží už nemají nebo věc nelze opravit), můžeš požadovat buď přiměřenou slevu z ceny nebo od smlouvy odstoupit (tj. že jim tu náušnici vrátíš a oni ti vrátí peníze).
Takové právo máš ze zákona do 6 měsíců od koupi zboží.
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.