Chtěla bych se zeptat, zda máte někdo zkušenost s reklamací výrobku, který jste "vyhráli". Já jsem si předplatila časopis a k němu jsem dostala kávovar. Kávovar bych ale potřebovala reklamovat, protože když chce, tak kávu udělá, když ne, tak neudělá Záruční list mám, ale není samozřejmě potvrzený.
Vůbec nevím, jak postupovat, kde reklamovat, jestli se na takový výrobek záruka vůbec vztahuje...
Ahoj, nevím jak to chodí dnes, ale já kdysi taky reklamovala něco, co jsem vyhrála. Bylo to v tombole. Měla jsem štěstí, že jsem to jen dala pořadateli plesu a on se o vše postaral.
Zkus se obrátit na časopis, aby ti řekli, kde danný výrobek zakoupili. A pak se domluvit s nima.
Když něco dostaneš, neuzavíráš kupní smlouvu a tím pádem nemáš nárok na reklamaci.
Co je to za kávovar, má u nás výrobce servis?
Cituji _Ada_: Když něco dostaneš, neuzavíráš kupní smlouvu a tím pádem nemáš nárok na reklamaci.
Toho jsem se právě obávala...
Cituji _Ada_: Co je to za kávovar
Dolce Gusto
Cituji _Ada_: Když něco dostaneš, neuzavíráš kupní smlouvu a tím pádem nemáš nárok na reklamaci.
Co to je za blbost? Někdo to přece koupil. I dárek se dá samozřejmě reklamovat. Pokud máš žáruční list, najdi si autorizovaný servis, nebo si přímo zjisti, kde bylo nakoupeno.
Když jsem dostala k vánocům od firmy MP3, bylo automatické, že pokud nefunguje, je možné jí vyreklamovat. Obrať se na časopis, kde jsi to dostala, určitě ti někdo poradí, u koho a kde reklamovat.
spojila bych se s časopisem, bo ten mi věc dal nebo prodal - což je celkem jedno (jedná se o dar související s poskytnutou službou ) - bo asi bez daru by sis časopis nekoupila
"reklamace daru" je z občanskoprávního hlediska blbost - pokud darovaný výrobek nějaké vady má, dárce je povinný tě na to upozornit, pokud o nich ví, pokud tě na ně neupozornil, můžeš mu darovanou věc vrátit - ovšem bez náhrady. Kdybys chtěla uplatnit reklamaci výrobku, musíš se obrátit přímo na výrobce, jenže tys věc nabyla darem a tady bych viděla problém - právo na reklamaci ti vzniká kupní smlouvou, kterou ty nemáš. Pokud se pletu, tak mně občanskýho práva více znalí prosím opravte
Cituji matadi: většina darů se prodává za symbolickou částku - třeba 1 kč
v tom případě to pak není ale dar
proto bych se v prvotním obrátila na toho, kdo mi tu danou věc dal
pokud je věc psaná jako bonus, dar, odměna za předplatné - koupila jsem službu, kde součástí kupní smlouvy je i věc - reklamovat u poskytovatele této služby
Z judikatury Nejvyššího soudu České republiky vyplývá (konkrétně z rozhodnutí NS ČR pod sp. zn. 33 Odo 1144/2006 ), že se jedná o 2 smlouvy - kupní a darovací. Dar nelze reklamovat, jedině vrátit....
Některé internetové obchody upozorňují, že dárky nelze reklamovat, např. Mall.cz takto:
"Na dárky, které jsou poskytovány zdarma, nelze uplatňovat žádná práva spotřebitele.
Takové zboží splňuje podmínky Darovací smlouvy a veškeré normy podle platné legislativy ČR."
A myslím, že v případě časopisu Instyle (jedná se o něj, ne?), byl kávovar DG označen jako dárek za roční předplatné. Každopádně za zeptání (zřejmě v mediaservisu?) nic nedáš.
Reaguji na LittleCharm: Česká pojišťovna teď dává k povinnému ručení bezdot. mobil a normálně se k reklamaci dává do poboček O2
Reaguji na farahh: To je ale v tom případě jen dobrá vůle České pojišťovny, oni samozřejmě mohou tu reklamaci dárku zajistit, ale není na ní právní nárok.
Cituji LittleCharm: A myslím, že v případě časopisu Instyle (jedná se o něj, ne?), byl kávovar DG označen jako dárek za roční předplatné. Každopádně za zeptání (zřejmě v mediaservisu?) nic nedáš.
Ano, již to bylo vyřešeno a to tak, že jsem volala do mediaservisu, tam mi dali kontakt na servis, kam jsem kávovar zaslala a ti mi ho opravili a zaslali zpět.
Cituji Sluncere: Ano, již to bylo vyřešeno a to tak, že jsem volala do mediaservisu, tam mi dali kontakt na servis, kam jsem kávovar zaslala a ti mi ho opravili a zaslali zpět.
Tak bezvadné, gratuluju! Já mám za předplatné Instylu Sodastream, tak kdyby něco, vím, že mi to vyreklamují
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.