arrow
profile_image
lulamae mojeid
od 23. 10. 2008
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

moderátorka

Cituji Pajia: A pokud mě nebudou informovat do těch 30 dnů, tak že automaticky vrací peníze a mám přijít

Jo, tohle je správný postup.
Tys ale napsala, že se musí zákazník zajímat o stav zboží sám (jít iniciativně na prodejnu a ptát se). Nemusí, informační povinnost je na straně prodejce

Cituji lulamae: Prodejce má povinnost vyrozumět zákazníka o vyřízení reklamace - poštou, sms, emailem,telefonicky... a to vše ve lhůtě 30 dnů.

I když ve svých obchodních podmínkách píšou, že zákazník se má o výsledek reklamace zajímat sám? Tuším, že jsem to viděla v Elektro Worldu nebo něčem podobném, psali vyloženě, že nejsou povinni informovat, že to je prostě čistě na zákazníkovi

arrow
profile_image
lulamae mojeid
od 23. 10. 2008
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

moderátorka

Cituji Christal: I když ve svých obchodních podmínkách píšou, že zákazník se má o výsledek reklamace zajímat sám? Tuším, že jsem to viděla v Elektro Worldu nebo něčem podobném, psali vyloženě, že nejsou povinni informovat, že to je prostě čistě na zákazníkovi

Koľkokrát vidím napísané úplné zvrhlosti v tých VOP, príp. eshopy, ktoré sa hrdia tým, že poskytujú až 14dennú záruku možnosti bezdôvodného vrátenia tovaru (pričom toto je ale ich povinnosť a plynie zo zákona)

To, čo som napísala vyššie vyplýva z ustálenej judikatúry US a NS.
Spotrebiteľ je, zase, slabšia strana, takže viac povinností nesie predajca (platí teda vo vzťahu FO -> PO)

arrow
profile_image
sarlotka1
od 31. 7. 2013
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Jj, tohle jsem nedávno taky řešila. Reklamace jsou částečně v novém OZ, ta lhůta je ze Zákona o ochraně spotřebitele: "(3) Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy." Zdroj: http://zakony.centrum.cz/zakon-o-ochrane-spotrebit ele/cast-2-paragraf-19

arrow
profile_image
Leilisek mojeid
od 7. 7. 2011
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

0%
0    0
Nebyla hodnocena

Reaguji na sarlotka1:
O to tu ale nejde. Tady se řeší situace, kdy obchodník reklamaci třeba vyřídí v daném čase 30 dnů, ale neinformuje o tom zákazníka. Čili-že jsem jim 26.11. odevzdala boty do reklamace, chtěli po mně adresu, telefon a mail, ale do dnes se mi nikdo ohledně reklamace neozval.

A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.

 
PŘEČTĚTE SI TAKÉ

Toto téma jsem založil/a, mohu ho tedy otevřít.
Své téma uzavírejte vždy (!) po úspěšném prodeji v Bazaru. Děkujeme!
Příspěvky
| smazat označené