Reaguji na xyzz: No dojdeš tam, optáš se jak to vypadá s tou reklamací. A podle jejich reakce uvidíš co říct, ale pokud se budou cukat normálně řekni, že žádáš vrácení peněz. Kdyby něco máš na to nárok ze zákona podle paragrafu (ten si najdeš) a je to
Reaguji na xyzz: ak ide o odstrániteľné vady, avšak došlo k predchádzajúcim dvom opravám tejto vady a ty vec nemôžeš riadne užívať môžeš žiadať o výmenu veci alebo odstúpiť od zmluvy (čo je vlastne vrátenie peňazí) spôsob vybavenia reklamácie je v tomto prípade na tvojom rozhodnutí (predajca ťa nemôže nútiť k výmene, ak ty trváš na vrátení peňazí) ak budú robiť problémy tak sa im povyhrážaj SOIkou a to ti isto mile rady vyhovejú
Reaguji na zuska-bluzka: Dobre ďakujem, snáď nebudú robiť problémy Keď ja nie som ten typ čo sa vie hádať a presadiť si svoje za každú cenu
Cituji xyzz: Keď ja nie som ten typ čo sa vie hádať a presadiť si svoje za každú cenu
Pokud o ty peníze stojíš spíš než o ty boty, tak co by sis o ně neřekla
Já takhle čekala na notebook za 25 tisíc, nestihli to, tak jsem využila příležitosti, chtěla okamžitě ty penízky vrátit (taky se cukali, ale já věděla, že na to právo mám a čekat déle jsem opravdu nechtěla, navíc při dalším porouchání už bych na reklamaci nárok neměla, měla jsem před koncem záruky 2 let), peníze jsem dostala a já si koupila notebook nový a ještě mi pár tisíc zbylo...
A jak to funguje, když už 30 dní uběhlo a nikdo mě o vyřízení reklamace neinformoval, přitom mají několik kontaktů? Četla jsem, že mají povinnost zákazníka o vyřízení reklamace informovat a pokud tak neudělají (i když už leží zakázka vyřízena na obchodě), tak má člověk nárok na vrácení peněz.
dnes, 20:44:18 - Připojeno během spojování:
Informování o vyřízení reklamace
Dala jsem k Baťovi na reklamaci boty, vyžádali si můj telefon i email, 30 dní vypršelo a já od nich nemám žádnou zprávu o vyřízení/zamítnutí reklamace. Dočetla jsem se, že pokud mě neinformují o vyřízení reklamace, mám právo na vrácení peněz. Je to tak, i když reklamaci zamítnou, ale neinformují mě?
Do 30 dní (kalendárnych) ti majú dať vedieť, _ako_ reklamácia dopadla.
Ak to neurobili, máš nárok na odstúpenie od zmluvy a vrátenie kúpnej ceny, viď § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
Výsledok reklamácie (potvrdenie/zamietnutie) je v tomto prípade už irelevantné.
Odporúčam im napísať doporučený list (doklad pre teba a prípadný spor) a poslať.
Vzor odstúpenia nájdeš napr. na webe, nie je treba nič spešl vymýšľať ale.
Reaguji na lulamae:
Děkuji za reakci! To jsem chtěla slyšet... ještě jediná šance je, že by mi to poslali poštou (jsem mimo domov), to ale pochybuji.
Prostě normálně zajdi do prodejny, dej jim tam ten papír, že si měla boty na reklamaci. Reklamace nebyla do daného dat vyřízená a oni ti dají peníze. Pokud se budou cukat, tak normálně jim řekni, že na to ze zákona máš právo. Pozor, taky se mi ale stalo, že reklamace bla vyřízena dřív a zapomněli mi napsat zprávu. V tom případě uvidíš na reklamačním papíru od "opraváře"(nwm, jak se jim přesně říká) datum dřívější než měla být reklamace vyřízena, tak s tím nic nenaděláš a budeš si muset boty vzít zpět - pokud ti je opravili
Reaguji na Leilisek: poštou ti nic nepošlou, musíš si tam zajít sama..maximálně e může stát, že pokud tam budou boty moc dlouho, mohli by chtít po tobě penále, za uskladnění nevyzvednuté obuvi..ale ještě se mi to nestalo
Reaguji na Pajia:
Tady nejde o vyřízení reklamace do 30, ale o informování o vyřízení reklamace. Co jsem vyčetla z jistého paragrafu, tak mají povinnost mě informovat, takže to, že zapomněli nebo to prostě neudělali, tak mě také opravňuje k vrácení peněz.
Cituji Pajia:
V tom případě uvidíš na reklamačním papíru od "opraváře"(nwm, jak se jim přesně říká) datum dřívější než měla být reklamace vyřízena, tak s tím nic nenaděláš a budeš si muset boty vzít zpět - pokud ti je opravili
...poštou ti nic nepošlou, musíš si tam zajít sama..maximálně e může stát, že pokud tam budou boty moc dlouho, mohli by chtít po tobě penále, za uskladnění nevyzvednuté obuvi.
Nope.
Prodejce má povinnost vyrozumět zákazníka o vyřízení reklamace - poštou, sms, emailem,telefonicky... a to vše ve lhůtě 30 dnů.
Když to projedou (jak se stalo tady), tak je nárok na odstoupení od smlouvy a vrácení peněz. To, že boty by byly na prodejně přes dva týdny a někdo prostě zapomněl paní dát vědět - to je irelevantní a nic to na věci nemění.
Cituji Leilisek: A jak jim to dokážu, když budou tvrdit, že mi třeba volali?
Oni to musí prokazovat. Ne ty.
Napiš jim dopis o odstoupení a požádej o vrácení peněz, doporučeně odešli poštou na centrálu. Tečka. Nenechat si nic namluvit.
Aha, tak mě vždycky řekli, že jak to přijde budou mě informovat. A pokud mě nebudou informovat do těch 30 dnů, tak že automaticky vrací peníze a mám přijít
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.