Nechala jsem si zhotovit na zakázku zboží. Chci ho reklamovat, ale prodejce má v podmínkách, že zboží, které je upravováné dle přání zákazníka na zakázku není možné reklamovat do 14 dnů bez udání důvodu. Prý se tato reklamační lhůta nevztahuje na typ zboží, které jsem koupila (díky tomu, že to bylo upravováno podle mých představ). Řekl mi, že je možné toto tvrzení najít v obchodním zákoníku. Zboží jsem kupovala na internetu, s prodejcem jsem se nikdy neviděla a zboží mi bylo posláno na mou adresu. Probírala jsem to s kolegou a ten mi říkal, že to kdysi říkali v TV, že to tak opravdu je. Že reklamace je možná jen na zboží ze skladových zásob. Ne na věci, které jsou pro mě upravovány "na míru". Kde můžu toto tvrzení najít? Nejlépe v obchodním zákoníku. Vím, že o reklamaci do 14 dní je psáno § 53 odst. 7c ale nevím kde najít to, že se to nevztahuje na upravované zboží. Nevíte někdo? DÍky.
Reaguji na Jocelinn:
Občanský zákoník, §53 odst. 8 písm. c:
Kromě případů, kdy je odstoupení od smlouvy výslovně ujednáno, nemůže spotřebitel odstoupit podle odstavce 7 od smluv:
.....
c) na dodávku zboží upraveného podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu, jakož i zboží, které podléhá rychlé zkáze, opotřebení nebo zastarání,
Takže jestli nemá v obchodních podmínkach výslovně uvedeno, že je možné odstoupit od smlouvy i v případě zboží na zakázku, platí §§.
Ale to už je přímo odstoupení od smlouvy (zrušení smlouvy).
Reklamace je možná i v případě zboží na zakázku, jestli vykazuje vady, nebo není dle tvého zadání...
reklamace není vrácení zboží ve lhůtě 14 dnů při uzavření obchodu na dálku, reklamovat se dá i zboží zhotovené na zakázku, ale mám dojem, že tam je kratší lhůta, možná 6 měsíců
přesně tak, pleteš do sebe dvě různé věci: reklamaci (tj. uplatnění práva z odpovědnosti za vady předmětu) - tam chceš vadu opravit, předmět vyměnit, slevu z ceny.....a právo odstoupit od smlouvy - tam vracíš koupené zboží a prodejce peníze (navíc 14dnů na odstoupení bez uvedení důvodu máš opravdu jen u zboží zakoupeného prostředky komunikace na dálku-tj. web/email/telefon a neplatí to u v případech dle odst. 7 § 53 občanského zákoníku odst. 8 písm c)...) - odstoupení může navazovat na nevyřešitelnou reklamaci (v případech, kdy nejde vadné zboží opravit, vyměnit za nové a je to vada, která brání užívání předmětu, takže by se ti nevyplatilo chtít slevu z ceny)....
Pokud jsi tedy po někom, u koho jsi nakoupila prostřednictvím webu/emailu/telefonu chtěla zboží upravené na tvé přání vrátit-tj. chtěla jsi zpět peníze, tak máš fakt smůlu, ale můžeš uplatnit reklamaci - vadou může být i vzhledová stránka předmětu, která neodpovídá vaší dohodě - tj. požadovat opravu věci nebo není-li oprava možná, tak výměnu za novou a pokud ani to nebude možné, tak můžeš odstoupit od smlouvy a peníze ti musí být vráceny (pak ale nejde o právní důvod odstoupení podle § 53 odst. 7 občanského zákona-čili dle ust. o ochraně spotřebitele, ale o odstoupení dle ustanovení o kupní smlouvě v občanském zákoníku)
mimochodem dost pochybuju, že jsi smlouvu uzavírala, jak píšeš, podle obchodního zákoníku - ten řeší vztahy mezi podnikateli při výkonu jejich podnikatelské činnosti.
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.