mayeenka
Já to vím Psala jsem to Petině, která tě nepochopila

Petina
Ne nepochopila. To s dobrou vůli prodejce myslela mayeenka jinak než jsi pochopila. Nemluvila o případu, kdy je zboží vadné, ale kdy se někomu pouze nelíbí až potom, co si ho zakoupil a rozmyslí si to!!!

arrow
Neprodává v Bazaru

Petina
to je jasné, tys prvně psala o dobré vůli prodejce ale
vytrháváš větu z kontextu já jsem napsala:

Pokud zboží někomu po pár dnech nošení nesedí je dobrou vůlí prodávajícího ho vyměnit, ze zákona pokud zboží nemá zjevnou výrobní vadu není povinný vrátit peníze a může odstranitelnou vadu opravit

a to je skutečně pravda, výměna nevhodného niko-li vadného zboží není prodejci ze zákona nařízena je na jeho dobré vůli a slušný obchod vyjde vstříc...

na proplacení poštovného a náhrad jízdného při reklamaci nárok ze zákona není. Je jedno jestli reklamuješ kabelku, onošené rifle nebo auto nebo si musíš vzít stehováky na ledničku. Já to nevymyslela, nemysli, že me to občas neštve zákoník si nastuduj sama já to mám za sebou. Nárok na proplacení jízdného by ti vznikl až u soudnho sporu, ten u kabelky fakt nedoporučuju. Leda by stála víc než padesát tisíc to je tak cena kam by se mohly vyšplhat soudní náklady.

arrow
Neprodává v Bazaru

Petina
já jen celou dobu mluvím o kabelce, která vadná je, takže neřeším co je a není v Anglii, na to se Petulka neptala.
Řeč tu byla ale i o džínách, nejen kabelce. https://www.omlazeni.cz/reklamace-obleceni-a-51-460 3-0.html#msg525389

mishka999
To je třeba časté v Británii, lidi si nakoupí v obchodě zboží, které si tam nechtějí zkoušet. Doma vyzkouší a co nepadne či nesedí, tak pak jdou vrátit.
Takhle to můžeš udělat u Marks & Spencer (ha, britská firma ), do 90 dnů můžeš vrátit nenošené zboží. Fajn servis

Katy72
Tu volbu, co dělat v případě neodstranitelné vady, děláš ty, nikoliv prodejce. A když budeš požadovat vrácení peněz, řekni, že odstupuješ od kupní smlouvy, ono to zní trochu líp

Leo
Takhle to můžeš udělat u Marks & Spencer (ha, britská firma ), do 90 dnů můžeš vrátit nenošené zboží. Fajn servis
Jop hihi je to fajn. Zvlášt se to hodí, když někde bývají dlouhatánské fronty na kabinky a nechce se čekat

Petina
ano, ale já jen odpovídala Petuli na tu kabelku
A jo pardon

arrow
Neprodává v Bazaru

uvidíš sama jak pořídíš...

jen cituju:

Pokud jde o cestovní výlohy, nárok se vztahuje pouze na nutné náklady, za něž se považuje běžné jízdné veřejnou dopravou, nikoli náklady na taxislužbu.
V žádném případě nemůže mít kupující nárok na stravné, neboť nejde o náklad související s reklamací.
Takže u kabelky můžeš dostat dva lístky, pokud reklamace nebude zamítnuta...pokuud je kabelka z jiného města, nelze uplatnit náklady na cestu např 200 km, když poštovné je 39 ,-

arrow
Neprodává v Bazaru

až spustíš že chceš dva lístky uvidíš jak se k tomu reklamační odd postaví a jestli vadu uzná, ty lístky na autobus stojí za spory v reklamaci

Dostala jsem boty z Mixeru nelíbily se mi chtěla jsem je vrátit a samozdřejmě to nešlo a to jsem to šla vrátit hned na druhý den nenošené atd... Je to docela síla. Ještě když vám řeknou vyberte si v té hodnotě něco jiného my vám peníze nemůžeme vrátit.

arrow
Neprodává v Bazaru

veju
Dostala jsem boty z Mixeru nelíbily se mi chtěla jsem je vrátit a samozdřejmě to nešlo a to jsem to šla vrátit hned na druhý den nenošené atd... Je to docela síla. Ještě když vám řeknou vyberte si v té hodnotě něco jiného my vám peníze nemůžeme vrátit
tohle by se stát nemělo, ale zákon to nenařizuje, právě proto, že Češi by si třeba pujčili šaty na oles a po plese by je "nenošené" vrátili, proto taky zákon v citaci uvadí, že i když náklady spojené s cestovným můžou převýšit cenu zboží může jít jen o náklady nezbytné. Takže když koupíš propisku v Brně nemůžeš říc v Praze že chceš zaplatit vlak protože jedeš reklamovat propisku, prodávající ti uhradí jen poštovné které bude tak 15 korun? +-. Češi jsou koumáci a až by se jim chtělo na výlet za tetou Olinou do Brna tak by se jim jim zrovnika něco rozbilo a jeli by to opravit z Prahy. Navíc to platí pro vady a reklamace uznané, takže dupáním nožičkou u pultu, že chci dva lísty na šalinu by mohlo být dost kontraproduktivní. Protože když prodávájící reklamaci zamítne /a je to jen na jeho posouzení/ tak následuje soud a ten se fakt u běžných věcí dost nevyplatí, protože pak by platil ty "lístky na autobus" ten co prohraje soud.

arrow
profile_image
Katy72
od 10. 5. 2008
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Petina
Tu volbu, co dělat v případě neodstranitelné vady, děláš ty, nikoliv prodejce
Leo: díky za radu, zkusím to uplatnit. A kde prosím uvedené, že ta volba je v tomto případě na zákazníkovi, v občanském zákoníku?

arrow
profile_image
Katy72
od 10. 5. 2008
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Leo: už jsem na asi našla, je to § 622. Tak ještě aby se mi povedl uplatnit v praxi ...

Katy72
Šikula, držím palce, nenech se odradit

arrow
profile_image
pumpkin
od 18. 3. 2007
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

73

Ahoj, nevíte, prosím, jak je to s reklamací, respektive s výměnou zboží z internetových šopů? Objednala jsem si sportovní boty, jenže mi poslali jiné číslo, přitom na přiloženém paragonu je udána správná (objednaná) velikost. Když jsem mrkla na jejich obch. podmínky http://www.sportshow.cz/Etc/ConditionsPage.aspx, tak jsem nenašla nic o možnosti vrácení nebo výměně zboží. Zkoušela jsem do obchodu volat, ale nikdo není celý den na příjmu, tak jsem poslala ještě email, zatím čekám na vyjádření. Díky.

A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.

 
PŘEČTĚTE SI TAKÉ

Toto téma jsem založil/a, mohu ho tedy uzavřít.
Své téma uzavírejte vždy (!) po úspěšném prodeji v Bazaru. Děkujeme!
Příspěvky
| smazat označené