Cituji 1EPE: Tak jsem z toho jelen, myslela jsem si že jsou jedny osnovy a je předepsané co se za rok v první třídě musí naučit.
Pokud vím, tak dnes už jsou rámcové vzdělávací programy, osnovy se zrušily a každá škola to má jinak
Cituji True: Pořád si hrajou na koberci vzadu ve třídě, mají tam zvířátka a polštářky.
Hm, takhle jsem to na prvním stupni na základce měla taky - samá škola hrou, koberec, polštářky, hračky a pak v půlce čtvrté třídy někteří nezvládali ani vyjmenovat nejjednodušší vyjmenovaná slova (natož třeba po v), v pětce jsem musela fakt hodně dřít abych se dostala na gympl (ne že bych byla hloupá, na gymplu - po aklimatizaci a dohnání toho co jsme na zš nestihli - jsem se téměř nemusela učit) - dostali jsme se tehdy tři, v sedmičce další dva a v devítce už byli tak pozadu že na gympl se snad nedostal nikdo.......Je mi 24 a tohle byla jedna z prvních škol, která prosazovala "školu hrou", vždy platila za tu ukázkovou..........Akorát že úspěšnost v přijetí na střední školy nebyla nijak závratná a s některými nedostatky - například neznalostí velké násobilky zpaměti - se potýkám dodnes.......
Cituji 1EPE: denně mají 5 až 8 domácích úkolů.
To záleží jak to vypadá. Pokud se za různé úkoly počítají třeba jen různá cvičení v matematice nebo češtině (tak mi připadá že to počítáš, prvňáček přece nemá tolik předmětů ze kterých by mohl mít úkoly....), tak to tak strašné není - to bych já osobně počítala jen za jeden úkol (vždy jeden předmět = jeden úkol). Brácha to tak měl běžně....
Cituji Patty: no zkus mu ještě vysvětlit integrály a derivace, bez těch ho nemůžeš porodit
No tak žhavě bych to neviděla, vždyť to ani 90% matek neovládá (schválně kolik z Vás by zvládlo zderivovat e^x )Navíc dneska už se derivace a integrály ani neučí v běžných hodinách matematiky na gymnáziu (alespoň brácha to teď bere na výběrovém semináři, tj už to nebudou mít v běžných hodinách. Zatímco za mě - před šesti lety - se to v běžných hodinách normálně bralo......)
Cituji bakalářka: schválně kolik z Vás by zvládlo zderivovat e^x
ty jo, teď jsi mě dostala , není to x krát e na x-1 ?
Cituji bakalářka: Zatímco za mě - před šesti lety - se to v běžných hodinách normálně bralo...
jo, my je taky normálně brali, ale už bych to horko těžko dávala dohromady, to je strašný, jak člověk zapomíná
Cituji bakalářka: v pětce jsem musela fakt hodně dřít abych se dostala na gympl
přesně, mně základka taky nestačila, mamka se se mnou po večer na přijímačky učila a doučovala mě spousty věcí, tak jsem se nakonec taky dostala, ale teda kdybych dělala přijímačky jen z toho, co jsem uměla na ZŠ, tak bych se určitě nedostala.
Cituji Patty: není to x krát e na x-1
není takhle by se derivovalo třeba x^n - to je n*x^(n-1). Zatím ale ještě nebudu psát správnou odpověď, třeba si bude chtít ještě někdo tipnout Ale zítra odpoledne jí sem hodím (nebo můžu do SZ, jak chceš ) - to slibuju
Cituji Patty: jo, my je taky normálně brali, ale už bych to horko těžko dávala dohromady, to je strašný, jak člověk zapomíná
No, mě to v podstatě živí (lépe řečeno bude živit), takže si to pamatuju . Taky bych už ale nedala z hlavy třeba nějaká historická data (třeba ty hodně vzdálená....)
jo, počkej, není to takové to eulerovo číslo či jak se jmenovalo? Tak to bude nějaká kulišárna...nebude to 1 nebo 0 nebo tak něco? Vždycky si říkám, proč jsem chodila do školy, když už si nic nepamatuju
Cituji Patty: Tak to bude nějaká kulišárna...nebude to 1 nebo 0 nebo tak něco?
Ani to ne Abych Tě nenapínala tak pošlu odpověď v SZ Ať to tu nespamujeme
Cituji bakalářka: To záleží jak to vypadá. Pokud se za různé úkoly počítají třeba jen různá cvičení v matematice nebo češtině (tak mi připadá že to počítáš, prvňáček přece nemá tolik předmětů ze kterých by mohl mít úkoly....), tak to tak strašné není - to bych já osobně počítala jen za jeden úkol (vždy jeden předmět = jeden úkol). Brácha to tak měl běžně....
No jeden předmět nerovná se jeden úkol...v češtině, čtou, v textu vyhledávají známá písmenka, píšou, pak musí vymýšlet slova podle zadání, buď začínající na nějaké písmeno, nebo slabiku a ty pak kreslit, protože napsat to ještě neumí, pak většinou ještě musí podle písmenek vybarvovat obrázky. A v matice to samý, psaní čísel, doplňování znamének větší, menší, počítají do pěti. a většinou i to vybarvování podle čísel bývá....
Možná se ti to nezdá, ale my nad tím trávíme tři hodiny, protože ta pečlivka každý písmenko "maluje" 5 minut!
Mě nejde o to to s ní dělat, jen mám pocit že paní učitelka v hodinách nestíhá a tak to háže na nás rodiče.
Já bych s ní stejně četla aby se procvičila, o tom žádná...jen si myslím, že osm úkolů je prostě sakra hodně. A nevím co budou dělat až jim přibudou další předměty...
Reaguji na 1EPE:
Já Ti rozumím. Tak jak to popisuješ, je toho na prvňáčky vážně moc zvlášť, když jsou ve škole teprve 6tý týden.
Až budete mít třídní schůzku, tak být tebou, určitě bych se na to zeptala.
Reaguji na 1EPE:
tak pak je jediná šance si s tou učitelkou fakt promluvit, že toho těm dětem zadává moc. I když úkoly v první třídě jsou spíše ještě takové hraní (viz to kreslení nebo vybarvování...). Ale rozhodně bych si o tom promluvila, třeba paní učitelka jen chce aby si to opravdu procvičili.......Neřekla bych, že zadává tolik úkolů protože nestíhá, na to je ještě moc brzy
Reaguji na bakalářka:
No promluvit si s učitelkou se chystá skoro celá třída
Tak uvidíme co pořešíme...
Hm, tak já mám s naší základkou podobnou zkušenost jako bakalárka.
Na děti nejsou kladeny nároky téměř žádné, ještě ve čtvrté třídě mají všichni samé jedničky, jakmile nastoupí hodnocení "dobře" a hůř, zastupuje slovní hodnocení. Navíc na jazyky se dělí na tzv. úrovně, takže i děcka v nejpomalejší skupině mají na vysvědčení jedničky a získávají tak pocit, že by klidně zvládly gympl
Naše loňská prvňačka má učitelku naprosto super, úkolů mají přiměřeně, denně většinou jeden a na víkend nám dává paní učitelka svátek. Většinu se toho holčička naučí ve škole, přesto mám pocit, že by mohl být ten režim o něco tvrdší. A to nemluvím jenom o úkolech.
K té matematice v angličtině... Dámy, absolutní klid. Dovedete si představit, kdo by to jako v této republice učil? Utopie.
Cituji BlackCoffee: K té matematice v angličtině... Dámy, absolutní klid. Dovedete si představit, kdo by to jako v této republice učil? Utopie.
rodilý mluvčí, právě jak jsem dávala ten odkaz, tak tam je, že to jsou dotované programy, takže se díky tomu získávají lidi ze zahraničí a jsou na to peníze.
Tak hlásím....proběhly třídní schůzky, paní učitelka trvala na tom, že to není moc, a že to vlastně dělá pro nás rodiče, abychom upevňovali pouto s dětmi, a že to přece není nic těžkého a že naučit se to prostě děti musí....takže proběhl rozhovor s panem ředitelem a nejednou mají děti úkoly jen dva denně...
Tak uvidíme jak dlouho to vydrží....
Cituji BlackCoffee: Na děti nejsou kladeny nároky téměř žádné, ještě ve čtvrté třídě mají všichni samé jedničky, jakmile nastoupí hodnocení "dobře" a hůř, zastupuje slovní hodnocení. Navíc na jazyky se dělí na tzv. úrovně, takže i děcka v nejpomalejší skupině mají na vysvědčení jedničky a získávají tak pocit, že by klidně zvládly gympl
Tak to u nás na škole neznáme...holka ve třetí třídě loni dostala z matiky trojku, přitom v pololetí měla jedničku a za letošní září zvládla mladá nasbírat už tři čtyřky....
Cituji bakalářka: v pětce jsem musela fakt hodně dřít abych se dostala na gympl
Fakt jo?
Náš kluk je ročník 1991,z páté třídy šel taky na gympl,normální státní,nic soukromého a v pohodě bez nějaké větší / teda spíš žádné / přípravy.Je pravda,že gympl nebyla úplně správná volba a po pěti letech jsem ho nechala vyhodit a je na technické průmce,ale přijímačky zvládl v poho.
Cituji 1EPE: Mě nejde o to to s ní dělat, jen mám pocit že paní učitelka v hodinách nestíhá a tak to háže na nás rodiče.
Proč u těch úkolů sedíš taky?Však mi neříkej,že dítě zralé na školu neumí namalovat písmenko do sešitu samo,aniž by nad ním rodič seděl.Ve škole nad ním taky učitelka nestojí celou hodinu.
Cituji Patty: rodilý mluvčí, právě jak jsem dávala ten odkaz, tak tam je, že to jsou dotované programy, takže se díky tomu získávají lidi ze zahraničí a jsou na to peníze.
Ona je ale realita úplně jinde. Teď jsme zrovna na škole z agentury Wattsenglish zástupkyni měli a pokud školy nejdou do šablony, rozuměj škola vypracuje projekt, stráví na tom plno času a jejich agentura si potom z peněz zaplatí své rodilé mluvčí, kurzy jsou pro děti pěkně drahé.
Podmínkou, aby třída rodilého mluvčího jednou týdně v hodině měla, je 250Kč za měsíc na žáka (4 hodiny)a musí se přihlásit všichni. Tato položka je pro mnoho rodičů na ZŠ ke všem těm celoročním výdajům neúnosná, i když paní nám tvrdila, že jde o priority. Asi se pohybuje v jiné společnosti.
Rozdali jsme jejich letáčky rodičům a zájem je absolutně minimální.
Z šablon, pomocí kterých školy dosahují na evropské peníze, už máme pokryto téměř vše, co bylo prioritní, takže na další peníze nezbývá prostor a děcka by si tyto jejich kurzy prostě musely hradit samy.
A šup s tím do spalovny, je to silně OT
Reaguji na BlackCoffee: aha, tak tomu rozumíš víc, já do toho zas tak nevidím
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.