Tak jsem si postěžovala chlapovi, a protože je dnes třídní schůzka, říkal, ať se paní učitelky zeptám, co ty děti mají dělat od osmi večera do tří do rána, jestli by jim nemohla ještě pár úkolů přidat, aby se nenudili
tak to je podle mě fakt šílený, tolik úkolů hned na začátku první třídy.... na druhou stranu mi přijde, a mám takový názory potvrzený od letitých učitelů, že celkově se úroveň znalostí rapidně snižuje, co kdysi dávali jako testy třeba z matiky na maturitu, dneska stačí na bakaláře, děcka na střední nic neumějí, na všechny se berou ohledy, různý metody výuky, ale možná bylo nejlepší prostě sednout a drtit se...dneska je to samá diskuze, hry, ale nemám pocit, že by děti byli chytřejší.. (myslím ale už ty starší, na střední, na vysoké)..
Tak základy podle mě využije úplně každej a většině to stačí, no... já jsem si kupříkladu skvěle popovídala s nějakou ruskou po 1,5 roce ruštiny a s několika němci směsicí angličtiny a němčiny s cca šestiletou znalostí...
Reaguji na fuzzy:
no o té úrovni znalostí...asi jo, asi děti nejsou tak chytrý jako byly třeba za nás ale za nás se neučily povinně na základce dva až tři jazyky. Za nás stačilo učit se přírodopis, dnes se učí přírodopis a biologii. V matice jsme měli tak nějak všechno, teď se učí matika a zvlášť geometrie....prostě si myslím, že je to všechno trochu moc přehnaný a děti z toho mají akorát tak ****** v hlavě.
Cituji fuzzy: dneska je to samá diskuze, hry, ale nemám pocit, že by děti byli chytřejší..
no právě, to jsou samé nové metody a přístupy a výsledek? Školy ztrácí na prestiži a nikdo nic moc neumí. Ale ono je to možná daný i tím, že učitelé jsou mizerně placený a málokdo to chce dělat. A tak spousta lidí, co by se na to hodila, učit nejde.
To je fakt, havně žádná motivace. Na učiteli se pozná, když přijde d třídy a ,,bojí" se nebo chce respekt. Nikdo nic neumí a přesto mají na nás veliké požadavky.
Cituji 1EPE: děti už čtou písmenka M, L, A, E, S a slova z nich tvořená, ale, a to mě teda vadí docela hodně, denně mají 5 až 8 domácích úkolů.
Tak mě zajímá, jestli je to běžná praxe? Jaké máte zkušenosti vy?
Ahoj EPE, tak si představ, že my to máme obráceně.
Když začal před lety chodit do první můj starší, v tuhle dobu už psal do písanky, zčítal a odčítal čísla do 5ti a domácí úkoly měl tak tři denně.
Letos nastoupil můj mladší... a nic.
Pořád si hrajou na koberci vzadu ve třídě, mají tam zvířátka a polštářky.
Zatím se naučil písmenka M, A a L.
Když něco píší, tak je to jen na procvičení rukou.
Každý den se ho ptám, jestli mají úkol, ale většinou jen něco vybarvit.
Učitelka je super, ale čekám, kdy to vypukne.
u nás to bylo to stejné...sestra je teda už teď ve druhé třídě,ale úkolů měla vždycky,tak na 2 hodiny....stránka ze psaní,stránka z matiky,čtení,vymalovat obrázek atd. pamatuju si,jak vždycky taťka nadával,že si taky práci netahá domů ...horší je,když si mamka už neví rady,tak povolá mě a někdy si lámem hlavy,nad úkolama pro prvňáčky
Reaguji na True:
Ahojky!
Tak jsem z toho jelen, myslela jsem si že jsou jedny osnovy a je předepsané co se za rok v první třídě musí naučit.
Vypadá to, že je jenom o tom učiteli.
Cituji beliveme: taťka nadával,že si taky práci netahá domů
ale to je přece pravda, od toho je škola, aby se učili, a ne že přijde domů a strávíme u toho 3 hodiny..
Cituji beliveme: horší je,když si mamka už neví rady,tak povolá mě a někdy si lámem hlavy,nad úkolama pro prvňáčky
Já už se dopracovala k tomu, že když to nepochopím na první pokus, tak to prostě neděláme
Právě sedíme nad úkolama většinou mají 2 denně, dneska mají dodělat všechno z písanky a mají toho teda hromadu stránek, navíc je to krutě nebaví, což chápu...
Angličtinu máme už teď v první třídě, měly jí i ve školce a s rodilým mluvčím myslela jsem, že AJ v první třídě je už standart, takže není? Já chodila na jazykovku a měla od 3. ruštinu a to teda byly naprosto šílené bichle, fuj, to bylo něco na tahání. Teď mám pocit, že toho zas tolik nemají, ale přesto ty tašky jsou šíleně těžké...dost věcí se snažíme nechávat ve škole - věci na výtvarku, počítadlo, písmena a číslice (z těch mě asi trefí, z těch kapsiček to vylejzá a už teď to mají poztrácené )
Cituji Patty: Nyní máme kolem třiceti pěti rodilých mluvčích, kteří navštěvují kolem dvou set mateřských a základních škol po celém Česku,
Proč děti v mateřský školce musí mít rodilého mluvčího AJ, když ještě pořádně ani neumí česky?
No, protože děti ve školce se učí spíš výslovnost a vnímat jazyk. To jim potom při učení angličtiny docela pomůže. Samozřejmě, že se neučí gramatiku nebo slovíčka.
Ale jinak souhlasím s tím, že jsou děti ve škole hrozně přetěžovány. Taky se mi to moc nelíbí.
Jo, hlavne je dôležité nedávať nahlas negatívne pocity pred dieťaťom najavo, napr., že matika je ťažká alebo príklady sú ťažké a je "toho učenia na neho strašne veľa" /pokiaľ je ten pocit, tak riešiť so zodpovednými.../. Dieťa sa toho hneď chytí prestane mať snahu chápať ďalej. Nepáči sa mi, že školská taška prváka-2. má vďaka všetkým pomôckam, knihám a šk. potrebám aj 5kg.
Reaguji na Murphy:
No jasně před dětmi se to říkat nahlas nesmí
A ta těžká aktovka...škoda mluvit!
Tak já mám doma prvnačku a mají denně 2 úkoly,ted písmenka probraly AEIUM,číslice do 5 ted už sčítají a odčítají-bylo nám na třídních schůzkách řečeno,že po vánocích to teprve rozjedou-tak už se nemůžem dočkat
Cituji Murphy: 5kg
to je hrozný, pak mají mít všichni křivý záda...my jsme teda rozhodně pětikilový tašky nenosili! Vždyť já, když ty děti potkávám, tak koukám, že ty aktovky jsou větší než oni sami
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.