Cituji Teresita: Asi jim nikdo neřekl, že je to běžný jev
Špatné hodnocení je důvod nekupovat, ne důvod k reklamaci
Cituji malina_01: Doufám, že slečna sem pak napíše, jak v DM pochodila. Sto lidí, sto názorů. Tak už by mě zajímal výsledek reklamace.
Prodavačky o reklamacích ví většinou velké kulové...takže buď je paní ochotná a pro klid jí vrátí peníze a nebo řekne, že to nejde. A autorka tématu si to nebude umět právně vyhádat, tak odejde.
V jiné DM by zase dopadla jinak, protože by zase záleželo na prodavačce. Ona většina obchodů vůbec netuší, jak se reklamace vyřizují, někde chtějí třeba originál krabici, že to bez ní nevezmou, přitom ta vůbec není potřeba atd.atd.
Abych odpověděla na otázku, tak ano, je možné reklamovat krém zakoupený v DM. Jak reklamace dopadne záleží na konkrétní situaci.
Ale vžijte se do kůže prodejce. Není přece možné, aby lidi chodili vracet použité krémy, protože jim nesedly. Pokud slečně žmolkuje každej, tak má asi nějaký jiný problém a dá se to předpokládat. Pak bych se snažila to elimitovat přípravky, které si mohu vyzkoušet. Třeba v lékárně, pokud jsou parfumérkové značky moc drahé.
Věřím, že by toho lidé zneužívali - co si koupit krém, trochu si ho odlejt a zase vrátit zpátky?
Mimo jiné, co s tím má prodejce jako dělat? Dodavateli taky použitý výrobek vrátit nemůže a tratil by. Přičemž mu jako prodejci jde o zisk, není charita.
Jinak si myslím, že ILChazz má pádné připomínky, není důvod se do ní narážet.
Ale zpátky z reklamaci. Můžeš využít toho, že se drolí a označit ho jako zkažený, no. Pak by Ti peníze vrátit měli.
Cituji Apperly: Ale vžijte se do kůže prodejce.
Vžij se do kůže spotřebitele
Firmy chtějí prodávat, chtějí peníze, ale spotřebitelé chtějí kvalitu. Nevidím jediný důvod, proč myslet na to, jestli je prodejce chudák nebo ne, protože to není spotřebitelova věc. On platí, on má dostat kvalitu. Chce-li spotřebitel vyhazovat peníze z okna, nemusí na to chodit do obchodu, stačí otevřít okno
Jen tak btw. já bych reklamovat krém nešla, maximálně bych napsala Weledě. Mám zkušenost, že takhle jsou firmy ochotný a většinou pošlou ještě nějaký dáreček nebo tak
Cituji Lady Flame: Upřímně - to bych chtěla vidět...
běžný zákonný postup při reklamaci, jak už to tu někdo psal, je to stejný případ jako s fénem. sice musíte jít tam kde jste ho koupili, ale oni ani nemají právo to jakkoliv zamítnout. řeší to s výrobcem. nechci se nikoho dotknout, myslela jsem, že je to všeobecně známá věc
V podobných případech je problém, že jsem oproti západním vyspělým zemím sto let za opicema. Myslím, že u nás takovou reklamaci ani výměnu neuznají, jen při výjimečně velkém štěstí. Tady v ČR je většinou problém reklamovat i nefunkční věc, prošlou apod. bez ohledu na literu zákona. V zahraničí je běžné, že máte právo i vynevyhovující (nikoli prošlou, klidně novou a použitou) kosmetiku (péči, dekorativku, nač si vzpomenete) vyměnit nebo vám vrátí peníze. Nevím, zda je to uzákoněné, každopádně většina obchodů vychází vstříc a zboží vymění za jiné nebo vrací peníze jako naprosto běžný standard. Ale takového zacházení se my na Východě nedočkáme, tak možná za 100 let Já si bohužel koupila drahou, bohužel nevyhovující řasenku (člověk nemůže vědět dopředu, zda bude nebo nebude vyhovovat) a moc mne mrzí, že jsem ji koupila tady. Neudělám s tím nic, mohu leda věnovat kamarádce. Totéž bude u toho krému.
Reaguji na noeud: Něco jiného je fén a něco jiného je krém (řasenka, šampón, pudr atd., de facto vše, co lze zakoupit v drogérii). Kdyby měla drogérie každou reklamaci řešit s výrobcem, tak podle mě nedělá nic jiného. To je můj názor. Samozřejmě nevím, jen odhaduji, v drogérii jsem ještě nikdy nic nereklamovala.
Reaguji na Patty: Setkala jsem se s tím, že i když znáte přesně zákony, paragrafy a sbírky, tady se nedočká člověk uznané reklamace, ani když je 100% v právu a výrobek je od koupě nefunkční Některé obchody apriori žádné reklamace totiž neuznávají, český zákazník je pořád holt velice pořadný. Max. se dá na ně poslat kontrola, ale jinak nic.
Reaguji na Patty:
Tím jsem myslela, že prodejce není nikdy dvakrát nadšenej z reklamovaného zboží a když je to sporné a tedy reklamaci uznat "nemusí", tak vlastně není důvod, aby to dělal. Upřímně by mu to třeba reputaci tolik nepokazilo, aby se tím musel zabývat.
Reaguji na petrariba: přečti si její úvodní příspěvek, nejde o to, že nesedí, ale dělá úplný opak než slibuje. má být vhodný pod makeup, ale drolí se. to znamená, že se pod makeup použít nedá
osobně bych ho nereklamovala. Souhlasím tu s názory, že je to stejné jako s šampóny proti lupům. které lupy neodstraní, atak dále.
Pokud spousty uživatelek má stejnou zkušenost že se drolí tak asi nebude vada v krému, prošlostí, ale jeho "kvalitou".
Jinak myslim, že s reklamací bys pochodila v rossmannu určitě, tam vyreklamují jakoukoli blbost až zíram, ale dm to nevim.
Dej vědět jak jsi pochodila myslim, že spousty z nás to zajímá
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.