Před pěti týdny jsem reklamovala boty. Koupila jsem si je letos v srpnu, po dvou měsících se mi začaly trhat a tekla do nich voda. Tak jsem se jela reklamovat, slečna říkala, že do měsíce se ozvou. Nic. Uteklo pět týdnu, tak sem se vydala do Hradce jak se všechno má. Slečna mi řekla, že peníze nevracej, že si můžu na prodejně něco vybrat do té částky bot (1 800kč). Řekla sem jí, že se stavím jindy. Na vrácení peněz mam přece právo,ne? Nebudu si u nich nic kupovat, prej můžu vybrat dárky na Vánoce, to určitě. Jaké s tim máte zkušenosti?
Měla jsem stejný problém a peníze mi nevrátila prodavačka ať si pořádně přečtu řád o reklamaci a opravdu tam mají malinkým písmenem napsáno jedině možná výměna zboží. Peníze nevracíme .
Ahoj,
celá reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace.Kydž se ti neozvali do 30 dnů, máš právo na vrácení peněz.
Cituji zdena73: řád o reklamaci a opravdu tam mají malinkým písmenem napsáno jedině možná výměna zboží. Peníze nevracíme
ty jsi něco podepisovala, že peníze nechceš ?
Reaguji na zdena73:
Na každé prodejně mají předtištěný reklamační protokol, který ty vyplníš a podepíšeš.Na protokolu může být odkaz na reklamační řád. Ale to se většinou používá především u prodejců mob. telefonu, techniky..A nebo tě na ten reklamační řád má upozornit prodávají.
Reaguji na ena:
Tak to jsem nevěděla, ale děkuji za info. Pro příště jsem zase o něco chytřejší. Pěkně jsem se s ní hádala ale prostě se to nedalo.
Reklamační protokol být ůže, ale ten se týká řádně provedené reklamace. Na tu mají 30 dní. Pokud přesáhnou 30 dní, máš pravo na vrácení peněz, ať je s botama cokoliv.
Prodávající má povinnost opravit zboží do 30 dnů. Pokud to do té doby neopraví, tak má kupující právo na vrácení peněz. To, co oni mají v reklamačním řádu a odporuje to zákonu (že nevracejí peníze, jen vyměňují) není relevantní.
pozor, to, že na reklamaci je 30 dní a pak musí vráti peníze, není pravda - tedy, ten, kdo reklamaci přijímá ( zpravidla prodejce) - může ze zákona použít i tu možnost, že se doba reklamace prodlužuje o dobu nezbytně nutnou k posouzení opravněnosti reklamace - a ta je dost sporná - někdy může trvat i více jak 2 měsíce
v každém případě si pořádně pročtěte, co je na reklamačním protokolu, či na účtence či v reklamačním řádu daného prodejce psané
ona informace - ze zákona 30 dní opravdu není pravdivá, jen si to spousta lidí myslí
už někde jsem to psala
do 6 měsíců od data nákupu je na prodejci prokázat, že se případně nejedná o reklamaci (tedy prodejce, v případě, že reklamaci neuzná, musí prokázat proč)
od 6 do 24 měsíců od data nákupu je na kupujícím prokázat, že daná závada na věci je opravdu reklamací
do 6 - měsíců máš nárok na okamžité odstoupení od kupní smlouvy - tedy i v případě, že se jedná o vadu odstranitelnou, popř. slevu z kupní ceny, popř. opravu nebo výměnu zboží, popř. po třech opakujících se stejných vadách odstoupit od kupní smlouvy a dostat zpět celou částku zaplacenou za danou věc
po šesti měsících je okamžité odstoupení od kupní smlouvy jen na dohodě mezi kupujícím a prodávajícím
jen na okraj podotýkám, že záruční doba se nemusí shodovat s dobou životnosti dané věci
(př - pokud půjdu reklamovat boty, že mám po roce a půl prošoupanou podrážku - nemusí se jednat o reklamaci - bo životnost podrážky byla stanovena třeba jen 6 měsíců)
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.