Já si myslím, že už na základce by měly být základy ekonomiky, aspoň něco. Je to základ pro to, aby si každý uměl vypočítat mzdu nebo cokoli jiného. V tv nic takového nenajdete a odborné časopisy čte asi málokdo. A celkově mi příjde celé naše školství nešťastné ale patent na to nemám. Přesně nevím co by mělo být jinak, tak aby to bylo ideální. Nejsou na to peníze a chybí lidi Na základce pro mě byla noční můra naše třídní a hlavně matematika, kdy mě učitelka drtila a zesměšňovala před třídou a nejen mě. Podle ní se z nás všech měli stát jenom spratci a smradi. Člověk si tak po čase vážně připadal, když nám to pořád rvala do hlavy. Nebo nesmyslné větné rozbory, a diktáty kde jedna chyba byla dvojka a dvě chyby trojka, třeba jenom chyběla tečka nad i ...děs...to bylo strašný. A nějaké větné rozbory...nikdy v životě jsem to nepoužila. Nerada na to vzpomínám. Střední škola ale už byla fajn, to samé výška, protože tam jsem mohla dělat to co mě baví ale ta základka...hrůza, jsem ráda že je to pryč Doufám, že jsem nikoho nepopudila, jsem už dlouho ze zákládky, nevím jak to tam teď chodí Doufám, že je to už lepší
AXIS
myslím, že větní rozbory jsou důležité pro učení cizích jazyků a taky pro vyjadřování, jinak je člověk schopen napsat věty, které jsou významově nesprávné a spousta lidí nedokáže určit ani podmět a přísudej a potom odvozuje yi od jiných podmětů než by bylo třeba..Ekonomie na základní škole je zajímavá myšlenka, ale proč by měli být schopni si počítat mzdy? Na to mají přece účetní (nebo někoho jiného?..), asi každý prosazuje ten svůj obor, ale je to je základní škola, nemůže tam být vše. pokud jste měli takovou učitelku, tak to nechápu proč si rodiče nestěžovali? Takové učitelky nemají na školách dávno co dělat.
Cituji AXIS: A nějaké větné rozbory...nikdy v životě jsem to nepoužila
Tak ty větné rozbory se nedělají proto, abys psala za prvé, za druhé apod Ale aby sis uvědomila něco o větné skladbě, jednotlivých slovních druzích, interpunkcích atd. Neříkej, žes to nikdy nepoužila, zvláśť pokud tě baví nebo živí novinařina (info z profilu)
Ale to jen tak na okraj.
Cituji jajaja: myslím, že větní rozbory jsou důležité
jajaja mě předběhla
ja som chodila do klasickej školy, kde nás bolo v triede 30, učiteľky sme sa báli, kto nevedel učivo ako bolo v knihe alebo v zošite dostal zlú známku.....
moja dcéra chodí do triedy pre nadané deti, je ich v triede 16, aj to sa občas delia na polovicu.majú koberec, komunitu, projekty.....učitelke hovoria menom.....
a mne sa to páči oveľa viac a tiež by som brala takú školu!našťastie tam bude chodiť až do osmičky, 8r gymnáziá sú mi proti srsti...
vie toho oveľa viac ako ja v jej veku, nemusia sa bifľovať, ale úloh majú dosť(projekty)....a učia sa zaujímavou formou.už teraz sa učia dva jazyky čo je super, len ja som sa učila AJ 9rokov a viem z toho ***, lebo gramatika mi je nanič ked neviem komunikovať a to by som uvítala aj u nich.aby sa na jazykoch komunikovalo.....
Cituji jajaja: ak to nechápu proč si rodiče nestěžovali?
Protože jsem jim to nikdy neřekla, měla jsem strach, nebo já už nevím
Cituji jajaja: myslím, že větní rozbory jsou důležité pro učení cizích jazyků a taky pro vyjadřování, jinak je člověk schopen napsat věty, které jsou významově nesprávné a spousta lidí nedokáže určit ani podmět a přísudej a potom odvozuje yi od jiných podmětů než by bylo třeba
Cituji Vláďa: Tak ty větné rozbory se nedělají proto, abys psala za prvé, za druhé apod Ale aby sis uvědomila něco o větné skladbě, jedeotlivých slovních druzích, interpunkcích atd
Já nezpochybňuju význam větných rozborů ale nechápu na co jsme to museli dělat, já to vážně nikdy nepochopila a neumím to. Asi to používám ale né díky zkušenostem získaným ve škole. Já měla z češtiny vždycky 4 Potom celé 4 roky jsem měla 1 z literatury, protože jsem vždycky hodně četla ale prostě na té základce to bylo peklo
Cituji Vláďa: zvláśť pokud tě baví nebo živí novinařina
Novinařina mě neživí ale píšu články a chyby mi opravuje někdo jiný. Ale jde nejčastěji o psání čárek, to opravdu nevím kde se píšou
Cituji jajaja: Ekonomie na základní škole je zajímavá myšlenka, ale proč by měli být schopni si počítat mzdy? Na to mají přece účetní (nebo někoho jiného?
No jistě ale bylo by fajn kdyby to lidi věděli ale nejde o mzdy, jde celkově o povědomí o tomto oboru.Hýbe světem a vždycky bude. Proč vznikla tahle fin. krize? Je to jenom můj názor a možná že hájím svůj obor, ale prostě si myslím, že by to byl docela dobrý tah
Alca
ty splátky jsou spíše problém toho, že lidé potřebují bydlet, prát, vařit..hned. Jistě vědí, že to není výhodné,ale když nemohou jinak a pokud si půjčují jen tak, pak jsou hloupí a ani ve škole by asi pozor nedávali. O tom, že kouření škodí zdraví se taky učí na základkách až až v rámci drogové prevence a stejně hulí každý druhý.
AXIS
myslím, že proti fin. krizím by stačilo, kdyby jsme měli pořádně vzdělané ekonomy a ostatní ať se raději zzdělávají ve svým oborech. Dle mě by to byl vhodný volitelný předmět, jenže základka učí jen to základní..
Cituji jajaja: ani ve škole by asi pozor nedávali.
Cituji jajaja: myslím, že proti fin. krizím by stačilo, kdyby jsme měli pořádně vzdělané ekonomy
Končím, tohle nemá cenu
Cituji elle1: moja dcéra chodí do triedy pre nadané deti, je ich v triede 16, aj to sa občas delia na polovicu.majú koberec, komunitu, projekty.....učitelke hovoria menom.....
a mne sa to páči oveľa viac a tiež by som brala takú školu!našťastie tam bude chodiť až do osmičky, 8r gymnáziá sú mi proti srsti...
vie toho oveľa viac ako ja v jej veku, nemusia sa bifľovať, ale úloh majú dosť(projekty)....a učia sa zaujímavou formou.už teraz sa učia dva jazyky čo je super
-
no musí být úžasné učit nadané děti...ale běžná třída na základní škole má 18-28 žáků, třetina je samostatná,chtivá znalostí. ..s rodinou podporou.třetina se snaží v rámci svých možností,zbytek bere školu jako nutnost a hledají jak se čemu vyhnout a obejít, podvést..mnozí z problémových rodin...rozdělte je na skupinovou práci, zadejte úkoly a projekty...a zjistíte, že většinou to celé vypracují stále Ti samí..,ostatní se vezou...jsem ráda za pohledy z druhé strany...a jsem ráda, že to mnozí vidí podobně jako učitelé..že dobrý učitel ví, kdy je nutno něco nabiflovat a kdy je důležitější učivo pochopit...a nepotřebuje k tomu žádné projekty...
Cituji jajaja: proti fin. krizím by stačilo, kdyby jsme měli pořádně vzdělané ekonomy
nevím, jestli by to stačilo. Pokud vím, tak jsem se v makroekonomii učili, že krize jsou součástí ekonom. cyklu- ten má 4 fáze a jednou z nich je i krize. Je to věc, která se opakuje, často cyklicky... nebudu to už dál rozvádět, je to na dlouho...
Zmalované děvčátka s obarvenými vlasy vídám velmi často a nechápu...rodiče s tím asi nic nenadělají, když se dívenka zkrášlí ve škole na záchodě a domů pak zas přijde odmalovaná, takže kolikrát ani nemají tušení. Každopádně, já bych v tom své dítě určitě nepodporovala (po dobu, kdy navštěvuje základní školu).
Škola hrou se podle mě míjí účinkem, děti se toho naučí mnohem méně a navíc nemají ani úctu k učitelům. Já bych učit nechtěla ani za zlaté prase. Když dítě zlobí a dostane poznámku, tak místo aby doma dostalo na zadek, tak si rodič přijde do školy ztěžovat a bude vykládat něco o svobodném rozvoji dítěte, tak kde to jsme? A to, jak si děti nahrávají v hodině učitele na mobil a ještě to dávají na internet? To bysme si my před 10 lety. kdy jsem vyšla ze základky, nedovolili ani ve snu! Ani by nás to nenapadlo
Přitom pozoruji, jak jsou děti čím dál hloupější. Známé dcera v 4. třídě nepozná základní druhy květin a stromů, za to zná všechny zpěváky/zpěvačky, herečky a všímá si , jak chodí holky po ulici "vystajlované" . Částečně za to můžou samozřejmě i rodiče, na druhé straně mi nedávno popisovala, jak jim paní učitelka vykládala v suplované hodině, jak přišla ve 20 omylem do jiného stavu s klukem, se kterým chodila 2 měsíce...
sequanka
ja by som povedala, že práveže deti ktorým to učenie moc nejde by prijali aby ich v triede bolo menej a tým pádom by sa učiteľ mohol venovať aj im a možno by viac pochopili.....ved deti sa aj také bežné veci naučia skôr hrou ako nudným biflovaním.proste ked nechápeš čo sa učíš, tak sa to nemôžeš naučiť a už vôbec nie praktizovať v bežnom živote.
ja to viem podľa seba.biologiu som pochopila vdaka serialu bol raz jeden život.
Yasminka
ja tiež nepoznám základné rozdelenie kvetín a stromov.......
mobily sú u nás cez vyučovanie vypnuté.deti majú radi učiteľku napriek tomu, že jej vravia menom.a myslím, že ju aj rešpektujú.
malovanie detí sa mi nepáči,aj ked ja som tiež mala pokus v siedmej triede.museli sme si ten rúž umyť
a projekty si deti robievajú doma.v škole pracujú v skupine, ale učitelka vie kto aj naozaj pracoval.
u nás v škole to funguje a dosť dobre, ale určite sú aj školy kde to je viac menej o flákaní a nie o škole hrou......
tkanicka
No tak to je síla. Jasně, taky znám hromadu maminek, co mají z dcer rozmazlené princezny, sami jim barví vlasy a přitom holky chodí ještě na první stupeň. Úplně mi z toho běhá mráz po zádech, když vidím, jak se některé holky chovají, oblékají, jaké mají (nebo spíš nemají) zájmy a představím si, že jednou budu mít třeba zrovna takové dítě
Cituji Miabella: já bych uvítala uniformy pro děti
Jenom to ne.
to je choré troška podla mna.ale tiež viem o takých, čo dávajú malým deťom melír a pod.a to sú fakt malé deti.do 5 rokov......
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.