Dostala jsem k Vánocům 2 trička od Nordblanc, celkem za 1000Kč. Bohužel mi jsou malá a k mému velkému překvapení mi je po Vánocích (6.1., zakoupeno 19.12) odmítli vyměnit. Dost mne to překvapilo, myslela jsem si, že už je to standard a že prodejci to nic neudělá, když vymění oblečení za jinou velikost (ikdyž ze zákona nemusí) - může je normálně prodat a mít spokojené zákazníky. Místo toho má teď pěkně naštvaného zákazníka (mne), co má dva velmi drahé hadry na podlahu. Já tedy v tomto obchodě již nikdy nakupovat nebudu! Co vy, jaké máte zkušenosti s výměnou vánočních dárků, také vás někde odmítli?
Cituji kenses: k mému velkému překvapení mi je po Vánocích (6.1., zakoupeno 19.12) odmítli vyměnit.
A ty se divíš? Vždyť si prošvlihla 14 denní lhůtu na vrácení, měla jsi možnost je vyměnit/vrátit do 14 dní, tedy do 2.1. Toto je naprosto běžný a standardní postup.
potýkám se s něčím podobným, i když je to o něčem trošku jiném...objednala jsem přes net zboží, na které mi měli natisknout foto, ale výsledek vůbec neodpovídá fotografiím na jejich stránkách...přestože jsem splnila všechny podmínky, aby výsledek byl pěkný (dobré nasvícení, ostrost fotky, velikost) přesto je fotka celá rozplizlá, vůbec to není pěkný, člověka, aby přemýšlel, co na tom vlastně je...ale pokud odstoupím od smlouvy, sice mi peníze vrátí, ale musím uhradit výrobu nového zboží, jelikož můj kus je neprodejný...což bych pochopila, ale myslím si, že zde prodejce udělal chybu ve výrobě a zboží je nekvalitní, což bych mohla reklamovat, ale už nyní v mailu mi napsali, že bude pravděpodobně zamítnuta...a teď co? mám doma zboží, které se mi nelíbí, je mi k ničemu, vrátit ho můžu, ale nepomůžu si...co byste poradili?
Cituji Minnies: A ty se divíš? Vždyť si prošvlihla 14 denní lhůtu na vrácení, měla jsi možnost je vyměnit/vrátit do 14 dní, tedy do 2.1. Toto je naprosto běžný a standardní postup.
Toto se vztahuje pouze na nákup zboží přes e-shop. Na zboží zakoupené v obchodě není žádný právní nárok na vrácení , vše je na dobré vůli prodejce. Většina prodejců to má napsané na paragonu nebo se zeptám. C+a mají měsíc , Marks Spencer, taktéž ,CCC myslím 5 dní atd ,ale je to prostě pouze jejich dobrá vůle vyjít zákazníkovi vstříc
Cituji mell: Toto se vztahuje pouze na nákup zboží přes e-shop.
To ale není vůbec pravda. Tuto možnost poskytuje i velká spousta kamenných obchodů. Snad na každé účtence je napsané, že zboží je možné vrátit, či vyměnit do 14 dní(někdy více třeba 30dní) od nákupu, však se někdy mrkni
Cituji Minnies: To ale není vůbec pravda. To je běžná mýlka
No to se právě velice mýlíš. Zboží v obchodě prodejce vůbec nemusí vyměnit , Prosim tě přečti si zákoník, je to tady věčně omýlané téma a pořád to nědo nechápe. Já se těm obchodníkům ani nedivím , že nevyjdou vstříc , každý si myslí , že si zboží "vypůjčí" a zase vrátí nebo vymění za jiné. Viděla jsem už i slečnu ,která toto běžně praktikuje a nosí oblečení s visačkou ,jen aby ho mohla vrátit , upozornuji v obcodě, který toto umožňuje !
Reaguji na Minnies: jo ale u kamenných obchodů je to jejich dobrá vůle ne povinnost, když to při nákupu přes eshop můžeš ze zákona do 14ti dní odstoupit od smlouvy, tedy vrátit…a máš na to tedy právní nárok…nelze tedy automaticky říct, že ti musí vzít v obchodě zboží, které tam chceš jít vyměnit
Cituji mell: Prosim tě přečti si zákoník, je to tady věčně omýlané téma a pořád o nědo nechápe
Záleží, co je napsané na účtence Pokud tam je uvedeno, že lze zboží do 30 dnů vrátit či vyměnit, tak to tak musí jít.
Cituji lacri: Pokud tam je uvedeno, že lze zboží do 30 dnů vrátit či vyměnit, tak to tak musí jít.
a pokud tam nic takového není , tak to prostě nejde , ze zákona nic takového nevyplývá.
Zakladatelko - Pokud to na paragonu nemáš nijak uvedené, tak si tam můžeš akorát ještě zavolat, neuváděj přímo sebe, ale že by ses chtěla zeptat, jak to mají s vracením/výměnou. Pokud to na účtence je, a tys určený termín nestihla, tak máš smůlu. Pokud jsi stále ještě ve lhůtě a oni odmítají vrátit/vyměnit, nech si zavolat vedoucího. Víc s tím bohužel nenaděláš. Na "dobrou vůli" se v dnešní době moc nehraje.
Cituji Minnies: Cituji mell: Toto se vztahuje pouze na nákup zboží přes e-shop.
To ale není vůbec pravda. Tuto možnost poskytuje i velká spousta kamenných obchodů.
Prvé je zákonná povinnost, druhé je dobrovolnost prodejce.
zkus jinou prodejnu a nebo se obrat přímo na nordblanc, najdi si na internetu adresu a napiš jim tam/zavolej. Já jsem měnila taky oblečení z nodrblanku a teda bez problémů, ale je to už nějaký pátek
Cituji kenses: Místo toho má teď pěkně naštvaného zákazníka (mne)
a to je myslíš zruinuje,když jsem viděl ty plná OC hned 26,12
divím se proč vy(ano teď přijde nějaký důvod znemožňující vydat se hned) jste ihned po obdarování nesebrala trika a nešla je měnit namísto toho je chcete měnit po novém roce
.kolegyně v kšeftu prý že měli výměny do 27.12 ale nakonec do konce roku pak už je to lenost a měnit nic nemuseli
odesláno dvakrát
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.