Už je to tu zas, nákup dárků. Potřebuju se rozhlédnout, porovnat ceny, někdy vlezu do obchodu a ani nevím, jestli tam koupím svetr, boty, nebo ponožky. Mě musí ta věc praštit do očí, zvlášť když nemáme moc peněz, musím si tu věc vyhlédnout a zamilovat se do ní. Ale prodavači pořád: můžu vám pomoct (to ještě jde), nebo: co sháníte? Vy sháníte bundu, koukáte na ceny a ty se vám zdají příliš vysoké. A prodavačka vytahuje jednu za druhou a líčí vám jejich výhody. Vám je blbé, že to zas bude muset uklidit. Stále je to v obchodech stejné, prodavačka: co sháníte, že bych vás nějak navedla, a já: já se jen dívám... a to je pořád.
jo, to se mi taky stává, např. v Sephoře jsou fakt otravný, ještě člověk pomalu ani nevstoupil a už mi lítají za zadkem
vosmajda
Dělám jako prodavačka, sice jen brigádně. Tohle _musíme_ dělat. Musíme se zákazníků ptát. Jestli jim můžeme pomoct, jestli něco nehledají, jestli...
Nemůžeme nechat zákazníka bloumat po place bez povšimnutí. Je to politika společnosti.
Na druhou stranu, když vejde do obchodu někdo nový, nechám ho rozhlídnout se, a přistupuji k němu až o minutku-dvě, jestli můžu s něčím pomoct. Když řekne, že se jen dívá, nechám ho být. Až mne bude potřebovat, pak poradím. Takže nejsem žádná stíhačka.Taky je nemám ráda
Sephora, to je ta nóbl drogerie, viď? Mně se zdálo, že tam hlídkují, jestli nekradu. Tam stál nějaký chlap, spíš ochranka, než prodavač.
Cituji Miabelle: např. v Sephoře jsou fakt otravný, ještě člověk pomalu ani nevstoupil a už mi lítají za zadkem
tak s tím souhlasím, tam mi to vadí neuvěřitelně. A jakmile si chci přivonět k nějaké vůni, vidí zájem a už jedou. Prostě a jednoduše jim poděkuju, řeknu, že si to prohlížím a že kdybych měla otázku, přijdu. Na to většinou reagují odchodem. Pokud ne, dělám, že tam nejsou, prostě nezájem. Asi to je dost neslušné, ale jinak se jich nezbavím.
Co mi ale dot vadí, jsou takoví ti stánkaři ve velkých centrech. Například metropole. Je tam stánek, kde nabízejí kosmetiku, je to naproti Mangu. Jelikož Metropolí dvakrát denně procházím, tak mi fakt vadí, když mě dvakrát zastaví, pak jdu podchodem a tam otravují s příspěvkama na feťáky/postižené děti/slepce, lákají smlouvy u mobilních operátorů, dál projdu a nabídnou mi super výhodné balení parfémů, o kousek dál tohle a támhle zas tamto. Po roce a něco věčného odmítání jsem to vyřešila kamennou tváří, žádná reakce a bez mrknutí oka pryč...Je to neslušné, ale jinak to nejde.
Holky problém bych v tomhle neviděla,normálně se usměju a řeknu, že děkuju, že se jen dívám, a když se zeptá co hledám a po něčem konkrétním fakt jdu, řeknu to a obzvlášť před Vánoci mi to dost ušetří čas. Když jsou ceny moc vysoký, třeba za mikču vidim že stojí 1600, normálně řeknu že je sice super, ale že shánim mikču do tisícovky, a podobně. Prodavačky jsou taky jen lidi
Cituji lucinkaf: Co mi ale dot vadí, jsou takoví ti stánkaři ve velkých centrech
to taky nesnášim!! Hlavně ty cizinci s kosmetikou z mrtvého moře a žehličkama na vlasy jsou otravní. Naposledy na mě jeden luskal a volal jak na psa.... to bylo i na mě moc....
Cituji lucinkaf: Například metropole
jo tak tohle mě ale taky točí, nevím teď jestli je to ten samej stánek jak píšeš, ale z 99% co se jedu podívat do metropole mě odchytnou ti "dobrý den, můžete mi ukázat nehty?" taky to už řeším stylem, že ani neodpovídám. Když přeci někdo má zájem, sám se u stánku zastaví
Cituji sheila: Holky problém bych v tomhle neviděla,normálně se usměju a řeknu, že děkuju, že se jen dívám
ale jo, jenže když takhle za tebou v jednom obchodě ty prodavačky přijdou tři, tak v tom čtvrtém toho už máš fakt plné zuby.
Cituji sheila: z 99% co se jedu podívat do metropole mě odchytnou ti "dobrý den, můžete mi ukázat nehty?"
jo, tak to je přesně on, také chtějí vidět nehty
Taky pracuju jako prodavačka a MUSÍME se ptát, jinak majitel buzeruje, PROČ se nevěnuju zákazníkovi...taky mi to není příjemné, ale zase lepší, než když přijdu do krámu a prodavačky leží na pultu a zívají...
Tak s příliš ochotnými prodavači jsem se ještě nesetkala A když už za mnou nějaký přijde, tak mu taky řeknu, že se jen dívám a je to v pořádku Teď před Vánocemi mi to přijde, že je to spíš naopak - mají se co ohánět u pokladen, takže ani nemají moc čas procházet obchodem a ptát se, co hledám... právě tenhle problém jsem měla v Marionnaud, dívala jsem se tam po něčem a nemohla jsem to najít, chtěla jsem se zeptat prodavačky a všechny byly akorát u pokladen... Taky mi víc vadí ti stánkaři, když vidím nějakého aktivního, tak radši změním trasu, abych se mu obloukem vyhnula
Já taky už x let pracuju v obchodě, a tahle "firemní politika" mi nakonec tolik vadila, že od jisté doby hledám zásadně práci jako pokladní, to už je taková ta finální fáze a zákazníkovi musím vnutit maximálně letáček. Pokud jsem jako zákazník, taky mně vlezlí prodavači vadí. Sice s úsměvem odpovídám, že děkuji, dívám se, ale ve dvacátým obchodě už vážně chytám nerva
Souhlasím s holkama..sice nejsem prodavačka a tohle : můžu vám nějak pomoci fakt nemám ráda, ale chápu to a vím, že po nich se to v práci vyžaduje...to samé i jako hostesky- někdo říká že jsou otravné apodobně, ale pokud necháš projít zákazníka bez povšimnutí, a vidí to kontrola, tak ti strhávají peníze...takže to chce holky klid, těm slečnám v obchodech to asi taky není po chuti, ale nájem se sám nezaplatí...
Cituji Miabelle: např. v Sephoře jsou fakt otravný, ještě člověk pomalu ani nevstoupil a už mi lítají za zadkem
Mně zas tak otravné nepřišly. Na dotaz poděkuju a odpovídám, že se jen rozhlížím. Kdyby měla další dotaz, normálně jí řeknu, že pomoc nepotřebuju. Je to jejich práce..
Cituji lucinkaf: pak jdu podchodem a tam otravují s příspěvkama na feťáky/postižené děti/slepce,
Odpověď "máte zapečetěnou kasičku a povolení na pořádání sbírek?". Většinou jsou tak v šoku, že se otočí na někoho jiného.
Cituji lucinkaf: lákají smlouvy u mobilních operátorů,
Odpověď "Mám firemní mobil." S tím nic nenadělají, vědí, že ho nemůžeš změnit
Cituji lucinkaf: super výhodné balení parfémů,
Odpověď "Vše mám, díky".
Velmi nepříjemný je ten mladý muž v Palladiu u stánku Nevo spa, chytne vás za ruku, div ji nezlomí a když jsem ho odbyla se slovy, že používám OPI, tak jeho velmi rychlá reakce "ale určitě nemáte nakoupené dárky". Mám, k jeho smůle.
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.