mám spíš opačné zkušenosti, než moc vlezlé prodavače moc znechucené prodavače. nejznámější nejodpornější prodavačky bývaly svého času v OP prostějov v olomouci u biskupského náměstí...tam se zákazníci i báli chodit
myslím, že aktivita prodavaček je dána současnou "krizí" (podle mě je to stagnace, ale psst, ekonomické téma založím jindy . lidé míň nakupují, a prodavačky mají nakázáno být extra milé a snažit se prodat víc věcí. konkrétně (ale mile) mě překvapily všechny orsaye. jsou tam mladé holky, které u vás asistují nonstop pořád, vytahají všechny věci, obhlédnout si vás ze všech stran, poradí...a nakonec vám ještě vnutí korále a dělají to tak šikovně, že vám to ani nevadí
Petruša001
Jojo, v Camaieu mi obecně přijdou super, teda možná jsem zatím měla štěstí, ale vždycky byly hrozně milé, snažily se doopravdy pomoct a i když jsem si tam zkoušela asi třicatery džíny tak se mnou slečna neztratila trpělivost a ještě je nosila všechny zpátky a pořád moc milá, takže
Jak se tu už psalo, tak je to jejich práce. Vy ostatní pracujete zase v něčem jiném, kde se taky případně věnujete klientům, nebo taky ne, pokud to není práce s lidmy.
Někdy je to spíš naopak, že se nevěnuje nikdo.
A pokud to někoho otravuje, tak máme pusu na to říct, že pomoc, nabídnout nic nechci...
Jinak před Vánoci to je zázrak, když se vám někdo věnuje. Většina obchodu je plná a najít prodavače je jak najít zlato))
K doplnění : mě spíš vadí, když dojdete někam do krámu. chcete poradit a prodavačka ani neví jaké zboží prodává. Viz Sephora - sháním svůj oblíbený parfém. Ptám se prodavačky, kde a zda ho mají a ona bez mrknutí řekne, že ne. Tak hledám sama a hned ho najdu, že jich mají několik... To mi vadí, protože si pak v duchu řeknete, že takový člověk je tam zbytečný. Navíc ani netušila, co znamená slovo pigmenty))
imoen
To už je jedno, co to je, ale pokud neví, tak je mi na prd To už nemusí se ani ptát, zda potřebuji poradit
Moje kamarádka pracuje jako prodavačka v obchodě s oblečením a když jsem se jí jednou ptala, jak je spokojená atd. tak mi říkala, že to není tak hrozné, ale že jim jeden čas chodily dost kontroly a že snad do tří minut musí přijít k zákaznici a zeptat se jí, zda jí může pomoct a nabízet jí něco a co se týče těch krádeží, tak mi říkala, že lidi třeba v kabince roztrhnou tričko, aby sundali ten pípák (ale to už je asi jeden člověk z x lidí).
Jinak já už mám vyhlídnuté obchody, kam chodím nakupovat, kde jsou prodavačky moc fajn (viz. třeba již zmíněné Camaieu).
Sekuriťáci dokážou být pěkně pěkně protivní a ještě, když na vás začnou mluvit a ne zrovna česky
Ale co se týče těch šílených stánkařů, co by mě nejraději ,,myli, česali a kdoví co ještě", tak to je kapitola sama o sobě
No a někdy jsou nejhorší ťamani. To se mi stala taková příhoda. Je mi 14 a chtěla jsem nějaké hezké pyžamko třeba se žirafou nebo tak něco. Tak jsem se tak dívala po pyžamech až ke mě jednou přišel ten ťamík. Normálně se zeptal co si přeju a já jsem mu teda řekla že bych chtěla nějaké pyžamo. A on! On mi ukázal takovou tu šmrcovní průhlednou krajkovanou košilku s podvazkama co nosí večer dospělé ženské aby upoutaly svého muže. No tak jsem se jenom usmála a řekla ne děkuji. Opravdu chcou prodat všechno.
Je třeba to brát s nadhledem,je to jejich práce.Jak už tu někdo psal,že dělá v obchodě a šéf ho za to kritizuje,když zákazníka neosloví-s tím naprosto souhlasím.Je to prostě jejich práce,nemůžou tam jen tak postávat a věřte tomu,že sami dobře ví,že lidem to občas může být nepříjemné,ale co mají dělat,když nechcou přijít o práci-a je to stejné jako kdybyste pracovali dejme tomu v kavárně a jen tak se poflakovali za barem a kašlali co si kdo chce objednat,to by asi žádná z vás moc nepořídila
Je třeba to brát s nadhledem,je to jejich práce.Jak už tu někdo psal,že dělá v obchodě a šéf ho za to kritizuje,když zákazníka neosloví-s tím naprosto souhlasím.Je to prostě jejich práce,nemůžou tam jen tak postávat a věřte tomu,že sami dobře ví,že lidem to občas může být nepříjemné,ale co mají dělat,když nechcou přijít o práci-a je to stejné jako kdybyste pracovali dejme tomu v kavárně a jen tak se poflakovali za barem a kašlali co si kdo chce objednat,to by asi žádná z vás u svého nadřízeného moc nepochodila
Jak se psalo již na první stránce - je to logické, že společnost zaujímá takovou politiku. Představte si, že jste obchodník a máte svůj kšeftík, je už jedno s čím.
Radši odeženete 20 lidí, co se "jenom dívají", než abyste pominuli jednoho zákazníka, který něco chce a odejde zhnusen, že se mu nikdo ani nevěnuje. Jde vlastně o udržování takové rovnováhy okolo vystaveného zboží. Když tam nebude prodavač, který se zeptá, i to vystavené zboží bude na pospas "ochmatávačům".
Zvykněte si už, že v dnešní kapitalistické době jsou termíny "pohodlí zákazníka", "náš zákazník, náš pán", ale i "osobní přístup" jenom záclony pointy "vydělat prachy"! Ten, kdo se "jenom dívá" zabírá místo u zboží někomu, kdo to třeba koupí hned.
Příliš ochotné prodavači/ky/ mi vůbec nevadí. V tom případě, když po prvním optání, zda něco nepotřebuji, řeknu NE, děkuji, a oni se již nevrátí. Když se vrátí, je to už horší, ale dá se to. Nejhorší, ale je když zůstanou stát u mě a dívají se mi pod ruce a snaží se komentovat můj výběr To už je síla!
Stánkaři jsou příšerní! Hlavně ti, kteří naznačují, že vy bez jejich výrobku nemáte žádnou cenu a pokud si ho nekoupíte, jste opravdu hloupí! Jejich obchodní taktiky jsou tak lehce prohlédnutelné a "laciné", že to odradí snad každého.
Ale co je nejhorší jsou neprofesionální prodavačky/servírky,hostesky/ apod. Když jsou protivní, nemilí, agresivní a prohlížejí se vás jako zvíře v zoo, které se jim přišlo ukázat. Nejlepší bývají ty, které jsou dvě. Sotva vejdete, se zaraženým výrazem v obličeji vám odpoví na pozdrav/no spíše "zabučí"/ a pak dají hlavy dohromady a s očima upřenýma na vás si něco špitají
A nebo neprofesionální servírky, které v očekávání spropitného, mě přehlíží jak dlouhé lány, ale partnera div nekrmí lžičkou a nevážou mu bryndáček Naivně si myslí, že o spropitném rozhoduje můj partner
Já mám ráda, když si můžu sama vybrat, nikdo se na nic neptá, sama se obsloužím, vyberu nebo nevyberu, případně zaplatím u kasy a jdu. Když kolem mě začnou lítat, tak rychle řadím zpátečku a du jinam....to si pak připadám bud jako zlodějka, když za mnou lezou, nebo jako chudák, co si jen prohlíží, když si nevybere.
Když chci od někoho radu, du nakupovat s kamarádkou
Ani tak moc mi nevadí prodavačky ale hlavně ta ochranka to je někdy fakt děs..Mám zážitek asi tak před 2 rokama jsme šli s kamarádkou do DM pro voňavku, už jsme jí měli vybranou jenom jsme pro ní šli a před námi šli takový dvě holky kudy šli tam se navoněly, pak se tam začali malovat..a teď stojíme u voňavek hledáme tu pro kterou jsme přišli a najednou se přiřítla ochranka začal na nás trochu zvýšeným hlasem ať si nemyslíme že si všechno vyzkoušíme a nic nekoupíme...no nechápali jsme ho tak jsme se mu podotýkám klidně a slušně snažili vysvětlit že nevíme o čem mluví a nejspíš si nás s někým spletl a to už na nás začal řvát na celej obchod že nás moc dobře viděl, a ať si nemyslíme že se tam budeme chodit malovat a vonět zadarmo, že ty lidi si to potom už nekoupěj a ještě jednou tak nám to spočítá a všechno to zaplatíme..to už bylo moc v tý době už jsme rozhodně nepatřili mezi puberťáky a on tam na nás řval jak na malý děti a ještě neprávem tak jsem se otočili a šli pryč...ani tu voňavku pro kterou jsme přišli jsme si tam nekoupili...a hooodně dlouho nás tam neviděli
P.S. já teda myslela že testery jsou od toho aby si to lidi vyzkoušeli ale pán měl zřejmě jiný názor
Nejhorší je, když se prodavačka moc snaží. Když člověk něco zkouší v kabince a venku už podupává prodavačka a ptá se, jak to sedí - v lepším případě, v tom horším se pokouší proniknout i do kabiny, aby se koukla... tohle je asi častější v menších městech, třeba v Praze se to nestává vůbec - zas tam ale obchází ochranka. Ve mně to vyvolává nepříjemný pocit, i když to na druhou stranu chápu.
Opačný extrém znám taky. Naprostý nezájem prodávajících, že si zákazník musí připadat, jakoby někoho rušil tím, že do obchodu vešel... připadá si pak jak blbeček, když jeho "dobrý den" zanikne v hlasitém rozhovoru obsluhy...
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.