Liliana: přesně, máš pravdu..hodně lidi si třeba tady na diskuzi nechá poradit..a i to je reklama..akorát je věrohodnější, protože přispívá někdo, kdo má s výrobekem, jako třeba někdo kdo poradil ten šampon, osobní zkušenost..
musim se přiznat,že právě zde mi ta témata typu Krém ten a ten,trochu leze na nervy.i když na každý výrobek tu doufám poctivě reagují holky kladně i záporně.ale čemu vážně moc nevěřim,jsou ta doporuční a jména doktorů na plastiku,tak to vůbec nečtu.ale asi je to tim,že se nikam nechystam.
Cituji verculik: máš pravdu..hodně lidi si třeba tady na diskuzi nechá poradit..a i to je reklama..akorát je věrohodnější, protože přispívá někdo, kdo má s výrobekem, jako třeba někdo kdo poradil ten šampon, osobní zkušenost..
Přišlo mi super, že jsou diskuse na různé výrobky, zájezdy apod. Ani mě nenapadlo, že by do diskusí/recenzí mohl přispívat někdo, kdo je placený firmou a reprezentuje jeho výrobky, až jsem četla zmíněný článek v novinách.
Snad na omlázku je (mé přání) alespoň 90% lidí, kteří popisují výrobek opravdu ze své zkušenosti a není to skrytá reklama.
A jestli máte nějaké odkazy na články nebo tipy na knihy, kde o reklamě (ovlivnění, druhy, rady...) píšou, napište.
Cituji Lilliana: Snad na omlázku je (mé přání) alespoň 90% lidí, kteří popisují výrobek opravdu ze své zkušenosti a není to skrytá reklama.
Na odhalování skryté reklamy máme nástroje a ačkoliv nejsou 100% neprůstřelné, já osobně jsem přesvědčený, že tu žádná skrytá reklama v současné době není.
Každý den proběhnou dva tři pokusy, ale vy si jich většinou ani nestačíte všimnout, hodně rychle po nich jdeme. Navíc je potěšitelné, že míra pokusů ovlivnit diskusi k reklamě klesá. Omlazení roste a pokusy o komerční znežití spíše klesají.
Jinak co se týče reálné hrozby reklamy, myslím, že hodně nešťastný byl spot České spořitelny, kde si půjčku jakoby brala malá holčička. Až později se na scéně objevila její maminka. Snad chtěli ukázat, že vyřídit půjčku u ČS je snadné jakou koupit si třeba zmrzlinu. A to je právě problém. Totiž podprahová výchova dětí k malé zodpovědnosti ohledně financí. Půjčka není legrace, může končit i tragicky a děti by v takové reklamě, podle mého názoru, neměly figurovat.
Vůbec je dětí v reklamách příliš. Vím proč to reklamky dělají a o to je to smutnější. Nechtějí, abychom se rozhodovali racionálně. To by ten svůj "krám" (třeba tyčinku s čerstvým mlékem ) nikdy neprodali.
Takže odpověď zní ano, považuji reklamu za reálnou hrozbu.
Cituji Lukáš Vodička: , považuji reklamu za reálnou hrozbu.
Já považuju za reálnou hrozbu lidskou blbost. Co se týče reklamy v TV, vítám ji- díky jí se totiž na TV už prakticky nedívám, nedá se to vydržet- Superstar a do toho ten dement citrónový...Jinak co se týče financí, tak by mohlo být už ve škole nějaké vzdělání- ale blbost nelze léčit, takže jsem skeptik...
Tak já reklamu za reálnou hrozbu nepovažuju. Teda alespoň pro mně né. Já reklamy totiž nesleduju, vždy když běží v televizi tak přepínám na jiný program. A co se týče senioru tak jsou z reklamy zblblí proto,že ještě nějak nepřekonali tu starou dobu a koukají jen po tom co je kde levnějšího za komunistů museli počítat každou korunu a prostě to v nich zůstalo, a nějak si ani neuvědomují, že ta sleva vlastně žádnou slevou není. Prostě reklama je dobrý trik na důvěřivé lidi.
Přesně ti to nepovím, ale připravuje se zákon ( neb zákon o lichvě je nedostačující ) a tyhle rádoby úžasný firmy jako Provident skončí. Podmínky budou přísnější a dokonce se uvažuje o zákazu poskytování nebankovníma institucema ( jako je např. Provident ). Je to normální lichva a nic jiného - s laskávým souhlasem státu, který přece nemůže nic dělat.
Proto spory s Providentem nejsou řešeny u soudu - neb by lidi mohli chtít uplatnit např.dobré mravy atd... Myslím, že prakticky nikdo jiný nemá tak smrtelné a nehorázné úroky a podmínky...
Kamarádova sestra se v tom málem utopila. pak to vzal do ruky - doplatila se jim opravdu jen skutečné dlužná částka s tím, že úroky můžou řešit u soudu - nechali to být...Asi by prostě neuspěli - je to normální lichva.
Omlouvám se za OT...
Ale patří to sem, neb kolik lidí se na tu jejich serioznost chytne ? To je jedna z mála reklam, kterou jsem zaregistrovala, neb mě zvedla ze židle !
Pro sebe reálnou hrozbu také nevidím, ale reklama se chtě nechtě může stát součásti výchovy, tvoří část prostředí, ve kterém vyrůstají děti.
Nojo reklama je všude, často si to ani neuvědomujeme. Je třeba i ve filmech. Mě teď poslední dobou otravuje, že mě pořád někdo zastavuje na ulici a vnucuje mi "extra výhodné" parfémy (když mě nastříkali tak ke mě kočky asi 3 dny vůbec nešly ) a další výrobky a služby o který vůbec nemám zájem.. A když jim řeknu ne děkuji, tak ještě na mě hodí takový ten pohled že asi úplně blbá - to je ten lepší případ, v horším případě mě už několik lidí poslalo někam. Tak když jdu sama ven tak už jsem vyzbrojena Mp3 a radši už neslyším. Reklamy v televizi nesleduju, vždycky si jdu radši udělat čaj nebo jdu na wc..Ale chápu, že pro děti to není moc dobré sledovat. Jo a ty reklamy na půjčky mě taky rozčilují. Půjčte si na Vánoce! No nechápu ty lidi, co se zadluží jen kvůli Vánocům..Ale to je zas na jiné téma
Lukas Vodicka: Ano, máě pravdu, ten tvůj přiklad se spořitelnou je přesne vystihuje to o cem mluvím, takže souhlasim. Na tenhle příklad jsem si ani nevzpomněla, ale třeba napřiklad COFIDISK ma reklay typu, ze stači zavolat a pujčí ti peníze okamžitě...Bratr pracoval na call centru, kde vyřizovali lidem půjcky z COFIDISKU a říkal, ze na to hrozně moc lidí naleti.., ze je to sileny..jen nikdo neuvědomi kolik jim vrati....a bracha mně to říkal, je to smutný...!!Když takové věci děti vidí v reklamach, špatně pak zachazi s penězi, jak říkáš....
sopca: s těma půjčkama na Vánoce máš taky pravdu.., to je nad mé chápání...,prostě nemám peníze, tak nebudu kupovaz tolik dárku..
Televizi nemám a radio právě kvůli reklamě (která tam je tedy někdy neuvěřitelně stupidní) neposlouchám.
Ráda se ale podívám na chytré a vtipné reklamy - třeba v Týdnu bývají pravidelně.
Nevím, zda se nechávám ovlivnit reklamou...troufám si tvrdit, že ne...U jídla prostě čtu složení nebo zkoumám původ.
Až budu mít děti, televizi mít do jejich určitého věku nechci
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.