Ahoj,
mám v plánu si udělat řidičák a v autoškole, kterou jsem si vybrala, nabízejí možnost zaplatit si dopředu extra balíček, který zahrnuje neomezený počet doplňujících jízd a opakování zkoušek zdarma.
Potřebovala bych zhruba odhadnout, jestli se mi vyplatí ho koupit. Proto bych se vás ráda zeptala, kolik jízd jste potřebovali, než se vám povedlo úspěšně složit zkoušku. Jestli vám stačilo povinné minimum 28 hodin nebo jste zkoušku opakovali a připláceli si jízdy. Momentálně jsem na tom tak, že opravdu neumím ani nastartovat a předpokládám, že zrovna talent na řízení nejsem.
Děkuju moc za vaše odpovědi
Mě osobně by stačilo i méně než 28 hodin, asi jsem řidičské zkušenosti zdědila Já si teda myslím, že 28 hodin je akorát....
taky jsem neuměla vůbec nic, první dvě jízdy jsem strávila na parkovišti, ale pak už dobrý...a zkoušku jsem udělala napoprvé bez jakýchkoliv doplňkových jízd...ale asi je to individuální, kamarádka neudělala ani napočtvrtý - nešlo jí podélný parkování
ještě mě napadá, oni tě vlastně v autoškole moc jezdit nenaučí...třeba po Praze jet s oběma rukama na volantu, to se asi nedá....takže se pak člověk přeučuje řídit jednou rukou, v druhé ruce šaltrpáku (nebo telefon ) apod.
Mě by taky stačilo méně, myslím že je to dostačující. Taky jsem neuměla ani nastartovat, nic. Ale šlo mi to brzy. Hned první jízdu jsem si odřídila domů. Jestli je někdo na řízení vyleženě kopyto, tak se to podle mě nenaučí ani za 40 hodin....ale jinak je to v poho
Řidičák jsem udělala na podruhé, a dokupovala jsem si dvě jízdy.
V autě jsem nikdy předtím neseděla (jen jako spolujezdec) a ze začátku mi to fakt nešlo.
Reaguji na zelenasmoulinka:
Podle mého záleží, jakého chytneš na závěr komisaře. Já jsem jezdila tak nějak normálně - ale nejistě - rozhodně jsem při závěrečkách 100%ní jízdu neměla, ale řidičák jsem dostala napoprvé. Naopak moje ségra si připlácela jak blázen, jezdila slušně, ale komisaři pořád něco vadilo - dívala se na páku, jindy zase přejela při parkování plnou čáru, pak ji zase nechal jezdit 50minut a čekal dokud neudělá nějakou chybu, aby jí to nemusel dát...no a dostala to až napočtvrtý. Celý to je podle mě o penězích. Kde nemají žáky, tam je nechají prolítávat, aby z nich měli peníze - vždyť za jedno "neudělání" je asi 6 stovek placení navíc - z toho jdou 2 stovky učiteli autoškoly, a 4stovky komisaři...
Takhle je to alespoň u nás...
Ale abych odpověděla na otázku - 28 hodin podle mě stačí.
Je to individuální. Někomu šikovnému 28 hodin stačí, jinému ne- neznamená to, že je neschopný, potřebuje prostě víc najezdit a zautomatizovat úkony (i když samozřejmě to stejně pak nějakou dobu trvá v každodenní praxi). Já když ale vidím to, co jezdí na českých silnicích, jak jsou řidiči a řidičky schopní/schopné se chovat v provozu, tak bych rozhodně získání řidičáku zpřísnila a přidala i počet povinných jízd- jezdit chce dnes kdekdo a kdekdo má taky pocit, že "to nic není", řidičák pak někteří udělají se štěstím, nejsou připraveni na různé situace, které jim třeba instruktor nevysvětlil, neukázal v praxi, a prostě jezdit neumí. Já sama jsem si hodiny dokupovala hlavně kvůli tomu, že jsem dlouho čekala na zkoušky, tak abych před nimi jezdila. Ale nikdo ti neřekne, kolik hodin budeš potřebovat ty- to stejně uvidíš, až začneš jezdit a potom teprve se rozhodneš, jestli si jízdy přikoupíš. Rozhodně bych ale předem žádný "balíček" nekupovala, protože nevíš, jestli ho využiješ.
Cituji Consuela Banana Hammock: Mě by taky stačilo méně, myslím že je to dostačující. Taky jsem neuměla ani nastartovat, nic. Ale šlo mi to brzy. Hned první jízdu jsem si odřídila domů.
Tak to jsi tedy byla výjimečný talent
Já jsem taky nepotřebovala víc jak 28 povinných hodin a řidičák byl napoprvé. Taky bych dopředu nic nekupovala, třeba ti to půjde a pak ti další jízdy budou na nic.
Já teda talent nebyla ani z rychlíku viz jiné diskuze zde, dost jsem se bála i ke konci ježdění, dokupovala jsem si dvě celé hodiny asi za 500,-, takže ve výsledku to bylo 16 celých hodin místo 14 a 32 půlhodinovek místo 28. Myslím, že čím víc jízd s instruktorem tím líp (kdybych měla víc času před závěrkama a víc peněz ještě dvě přihodím), v žádném případě ti to neuškodí -. zkoušky jsem dala na poprvé i když tam pár zadrhnutí bylo (jednou blbě přeřazení, a pak jsem stavěla před kruháčem i když nic nejelo ) ale co mi všichni radili, tak koukat trojúhelníkem neustále, páč komisař si na to potrpěl), takže je to vážně i hodně o komisaři.
Cituji ivovyto: třeba ti to půjde a pak ti další jízdy budou na nic.
tak to je teda promiň bl.bost, jak jí můžou být jízdy navíc s instruktorem na nic? ty jí jen můžou pomoct, třeba jen v tom získat nějaké fígle a sebejistotu - takové příliš sebevědomé zajíce za volantem, po 28 hodinách řízení, má každý rád...
Já jsem měla smůlu, autoškolu jsem měla s dvěma delšími prolukami (autoškola v jiném městě, pak povodně) a tím jsem všechno zapomínala, takže jsem si dokupovala asi patnáct hodin... ale dopředu bych si je určitě nekupovala, většině lidí ten základ stačí....
Taky jsem měla klasický počet hodin + několik jízd navíc asi 5 (ty mi do kartičky nazapisoval) a udělala jsem to napoprvé, takže si myslím, že ten základ každému stačí
Reaguji na Emma_Belle:
Není se za co omlouvat, samozřejmě jsem to nemyslela, tak že budou na nic, praxe není nikdy dost ani po několika letech ježdění. Někteří řidiči by si snad ty kondiční jízdy i měli zopakovat vždy po pár letech, protože se z nich na cestách stanou zvířata, ale tazatelka se ptala na to, kolik jízd bude potřebovat, aby udělala zkoušky.
Koupila bych si ten balíček jen v případě, že by byla možnost využít ty jízdy kdykoliv v budoucnu. Nikdy nevíš, co se může přihodit a budeš je potřebovat. Takže v případě, že bys je neuvyužila před zkouškami, tak máš jistotu, že sis to nekoupila zbytečně.
Cituji Karin: Tak to jsi tedy byla výjimečný talent
heh tak to nevím, prvních 5 - 10 min na parkovišti jsem měla problém auto udržet rovně a vychytat zatáčky. A najednou učitel - tak a teď vyjeď tady na cestu...a pojedeš domů hm tak jsem jela no
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.