Já mám zase zkušenost takovou, že spolužáci, kteří od nás šly na osmiletej, pak měli dost nos navrchu. Měli pocit, že jsou něco víc a ten pocit některým z nich zůstal, i když vůbec nemají důvod.
Pak jsem šla na stejnej gympl, akorát na čtyřletej. U nás to bylo tak, že "čtyřletí" byli u profesorů oblíbenější, protože byli víc cílevědomí a měli lepší kolektiv. Nemluvím pouze o našem ročníku, prý to takhle většinou bylo.
Za osm let, co chodili skorospolužáci na gympl, někteří dost zlenivěli. Možná měli pocit, že když jsou ta "elita", tak nemusí moc nic dělat. Pár jich odešlo na jinou střední školu. Někteří z těch, co zůstali, byli na gymplu spíš proto, že nevěděli co se sebou a neměli žádné ambice. Nicméně mezi nimi byli i ti, kteří se na gympl opravdu hodili. Co se týče kolektivu, tak měli mezi sebou časté konflikty. Za ty roky už si mnozí lezli na nervy a zlepšilo se to až poslední rok, kdy si uvědomili, že už se nebudou tolik vídat. Osm let je holt moc dlouhá doba.
Ptala jsem se jednoho profesora, v čem se tak liší osnovy gymplu a základky a on mi řekl, že prakticky v ničem. Tak já nevím.
Na druhém stupni základky může mít nadané dítě problémy s méně inteligentními a méně přizpůsobivými spolužáky, kteří na základce zůstávají. Ale všechno špatné bývá k něčemu dobré. Taky jsem měla problémy s některýma spolužákama, ale sama jsem si je vyřešila a byla jsem na sebe patřičně hrdá.
já myslím,že nejrozumnější je, když je dítě na škole spokojené a vyučující jsou kvalitní, tak není důvod měnit školu..
já jsem taky měla v 5. třídě seky, že půjdu na gympl protože u nás dělali nábor a vyprávěli nám o jejich škole jako o nejlepší na světě...ale rozum rodičů díky bohu zvítězil
Já jsem loni založila podobné téma /viz odkaz někde nahoře/.Dcera ctěla jít a připravovat na zkoušky,dokonce jsem objednávala nějaké testy.
Dostala se a je hrozně moc spokojená.Sešli se bezva parta,učitelé taky fajn a má pocit,že všichni kolem ní se prostě chtějí něco naučit,což na základce nehrozilo
Takže za nás spokojenost.
Cituji Janissinka: .já jsem dochodila celou obyčejnou vesnickou zš
Měla jsi štěstí na ZŠ Když já vidím, co vychází ze základky, ze které jsem odešla na osmiletý gympl, tak se děsím... Angličtinu absolutně nedávají a velká část bývalé třídy šla na učňák, ambice nulové.
Cituji panda08: kde třeba zůstanou nechápavější děti-a vlastně zbržďují ty rychlejší
pochybuji...kolik se toho naučím je jen na studentovi..jde o to, jak je látka podána vyučujícím...
naše třída na zš toho byla zářným příkladem..měli jsme nejvíc vyznamenání ve třídě a nejvíc čtyřkařů...v podstatě bylo ve třídě 6 jedničkářů a zbytek byli čtyřkaři, kteří šli na učňák a někteří z nich teď mají i maturitu...
v podstatě když si to shrneme, tak oba ročníky maturují ze stejné látky...tak nevím v čem by měl být osmiletý gympl lepší...jedinou výhodu vidím v tom, že dítě může přestoupit do úplně nového kolektivu s čistým štítem, pokud např. zažívalo na škole šikanu, nebo mu to tam nesedlo vyučování...
ale jak jsem říkala, budoucí studium na vš je jen o kvalitách studenta samého....od nás ze čtyřleťáku se na vysněnou vš dostala celá třída krom dvou holek a z oktávy tak dvě třetiny...
rozhodně bych netvrdila,že osmiletý gympl je pro dítě lepší příprava na život...
ale ten kdo dělal osmiletý na něj nedá dopustit jako ten kdo dělal čtyřletý....
za mě asi takto
Já si myslím,že se to nedá brát stylem: Já mám gympl a kámoška technický lyceum, děláme technický obor a ona v matice plave..Toto je strašně subjektivní. Toto hledisko nezávisí jen na vystudované střední škole, ale i na samotném člověku. Když se to takhle někomu popíše,tak to moc neřekne o dané střední škole.
Reaguji na panda08:
Asi tak nějak - se mnou po přechodu na gympl přestala mluvit většina spolužáků ze zš - prostě z toho důvodu, že jsem si dovolila se (díky tvrdé píly) dostat na gympl, kam se hlásilo dost lidí ze třídy a uspěla jsem jen já.
Faktem je, že já s emožná na gympl koukám tak pozitivně hlavně proto, že jsem chodila na mizernou základku - prosazovalo a propagovalo se tam samé škola hrou, ale pořádně nikdo nic neuměl, byli jsme pozadu a co vím, tak v devítce už byli tak pozadu, že s ez ní na gympl už nikdo nedostal. Ti, co chtěli jít ze sedmičky taky museli dost dřít. Pro mě byl třeba přechod na gympl díky tomu, jak jsme byli pozadu, docela tvrdý. Ale naučila jsem se učit a od sekundy jsem měla stabilně vyznamenání, maturovala jsem taky s vyznamenáním.
Brácha chodil na jinou základku než já, ale učitelka ho ani v těch prvních 5 třídách nedokázala plně zaměstnat a postupem doby by se to asi zhoršovalo. Šel na gympl, čte si pod lavicí a přesto pořád v klidu stíhá - na základce by se asi dost nudila zakrněl, tady alespoň něco musí dělat
Jinak objektivně, při výuce se obvykle jede tak, aby to pobral nejslabší článek - a na gymplu bývá ten nejslabší článek přece jen silnější, než na zš. A to je ta výhoda gymplu. Ono třeba v menší vesnické škole může být přístup učitelů trošku jiný, individuálnější, než v běžné pražské zš, kde je ve třídě kolem ticeti dětí......... Další výhodou gymplu je fakt, že dítě, které na zš patřilo celkem bez práce mezi nejlepší a při hodinách se nudilo je najednou vrženo mezi dalších x dětí, které jsou na tom podobně a pokud se chce ve špičce udržet, musí víc makat (alespoň u mě to tak platilo) - což se pro další studium i život rozhodně hodí
Cituji Janissinka: ale jak jsem říkala, budoucí studium na vš je jen o kvalitách studenta samého....od nás ze čtyřleťáku se na vysněnou vš dostala celá třída krom dvou holek a z oktávy tak dvě třetiny...
Vidíš, u nás to bylo naopak, přičemž ti, co se nedostali to většinou ani nezkoušeli (třeba jedna kamarádka rovnou nastoupila do rodinné firmy). Jinak jako příprava na VŠ je samozřejmně dobrý jakýkoliv gympl, pokud je dobrá základka a pokud se tam dítě nenudí, tak klidně může jít na čtyřletý. Ale třeba já nedostat se v páté třídě, tak bych se třeba nedostala už vůbec.....
Reaguji na Lotta: Tak to ti nedokážu říct ani já. Prostě přítel měl na TL celý čtyři roky vyznamenání, já na gymplu taky, každý jsme šli na jiný obor. On samozřejmě na technický a já no, nevím, kam patří veterina . Ale prostě se to nedá hodnotit. My jsme na gymplu hodně šrotili nazpamět, ale v matice jsme toho dělali víc než přítel na průmce. Ale on je prostě logik a pro mě tím pádem chytřejší než já. Spočítá jakýkoliv fyzikální příklad a pálí mu to na compu, doma si v programu CAD něco sestrojí a dle toho to udělá v praxi...Takových lidí si vážím já osobně mnohem víc, než mně podobných. Nedá se říct:gympl je těžší než TL nebo naopak..závisí to na obou školách a na samotném člověku..Někomu více vyhovuje tohle a jinému toto. Vím,že třeba přítel by plaval na mé škole a já na jeho. A proto máme možnost volby
Reaguji na bakalářka: Asi tak nějak - se mnou po přechodu na gympl přestala mluvit většina spolužáků ze zš - prostě z toho důvodu, že jsem si dovolila se (díky tvrdé píly) dostat na gympl, kam se hlásilo dost lidí ze třídy a uspěla jsem jen já.
To si děláš srandu?!! Tak toto nepochopím..
Reaguji na panda08: no právě najít kvalitní gympl je docela um...i náš gympl byl dobrej ale ne na všechny obory...záleželo jakého učitele člověk chytne....
já jsem orientovaná přírodovědným směrem..hlavně chemie, biologie a ty jsme teda měli na takové úrovni, že bych si troufla říct, že tak kvalitní výuku v republice nabízí jen málokterá škola( a bylo to hlavně díky konkrétní dvoum kantorům, před kterými smekám)...ale zase fyzika, matika, anglina byla mizerná, kvůli mizerným učitelům...to co o těchto předmětech vim, mám jen ze zš...
ale chápu jak to myslíš...já jsem nezažila tvůj gympl a tys nezažila mojí zš...takže si každá budem tvrdit svoje...ale rozhodně se nedá zohledňova obecně, že je lepší chodit na g než na zš....obě školy mohou být jak kvalitní, tak nekvalitní...ale studium je hlavně o žáku samotném...pokud bude někdo chodit na nejlepší školu s nejlepším vybavením s nejlepšími kantory ale učit se nebude, tak je mu to v podstatě k ničemu...
[reaguji]Janissinka[/reagujiale studium je hlavně o žáku samotném...pokud bude někdo chodit na nejlepší školu s nejlepším vybavením s nejlepšími kantory ale učit se nebude, tak je mu to v podstatě k ničemu...
Cituji Chipanka: To si děláš srandu?! Tak toto nepochopím..
Bohužel to tak bylo, navíc nemluvení je slabé slovo - v podstatě šlo o mírnější formu psychické šikany (ještě asi dva roky jsem na zš chodila do kroužku keramiky, která mě moc bavila a tam jsem bývalé spolužačky potkávala...). No když jsem pak slyšela, jak se ten kolektiv totálně zvrtnul )jedna holka nakonec na devátou třídu přešla o jiné paralelky), tak jsem byla ráda, že jsem vypadla.......
Cituji bakalářka: Bohužel to tak bylo, navíc nemluvení je slabé slovo - v podstatě šlo o mírnější formu psychické šikany (ještě asi dva roky jsem na zš chodila do kroužku keramiky, která mě moc bavila a tam jsem bývalé spolužačky potkávala...). No když jsem pak slyšela, jak se ten kolektiv totálně zvrtnul )jedna holka nakonec na devátou třídu přešla o jiné paralelky), tak jsem byla ráda, že jsem vypadla.......
to je právě ono...ty jsi měla špatnou zkušenost, ale nemůžeš házet všechny zš do jednoho pytle...
jinak jsem si všimla, že máme diametrálně odlišný pohled na studium obecně...což se začíná pomalu vyjasňavat
Cituji Janissinka: což se začíná pomalu vyjasňavat
Njn, zážitky člověka hodně ovlivňují Jasně, jak říkám, když je základka dobrá, kvalitní, dítko se nenudí, není šikanováno a celkově je všechno ok, tak je jedno, zda někdo jde na gympl z páté nebo deváté třídy. Mě přechod na gympl zachránil, někomu může pro změnu ublížit. A ještě jedna věc - pokud jde dítě na osmiletý gympl, tak se v kvartě zamyslet, jestli nechce směřovat jiným směrem, pro který by byla lepší odborná škola......
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.