Tak bych vás poprosila ještě o jednu radu.
Navigace, kterou nám dali jako novou, výměnou za tu první, fungovala přesně týden. Opět putovala do servisu a teď mi volali z prodejny, že jí opět vyměnili za jiný kus. Vzhledem k tomu, že jsme tu novou měli vlastně jen týden a že jsem do protokolu o reklamaci napsala že požaduji opravu, výměnu nebo vrácení peněz, mám právo na odstoupení od smlouvy?
Bohužel pokud ti ji vyměnili za nový kus, nárok na vrácení peněz nemáš. Museli by se u té stejné navigace objevit zase 3x stejné vady...
Aliah
Oni vyměmili za jiný kus, ovšem ten nový kus měl závadu hned po týdnu a opět neopravitelné. A teď mi chtějí zase dát jinou, ale protože je to vlastně první půlrok co běží záruka, tak myslím, že bych mohla odstoupit od smlouvy, ne?
ne ne...záruka začíná běžet vždy od znova od každého nového vyměněného výrobku. Prostě oni mají právo ti vyměnit výrobek za jiný v 30ti denní lhůtě. Pokud se na něm neobjeví 3 x stejné vada nemáš nárok... Můžou ti dokola měnit nové výrobky tudíž se vyhnou vrácení peněz.
Já na tvém místě bych si sama zkusila zajistit opravu u autorizovaného servisu, třeba by to vyšlo 2x a u třetí bys žádala o odstoupení od smlouvy. NA TO POZOR U TŘETÍ REKLAMACE MUSÍŠ VŽDY DO REKL.LISTU NAPSAT, ŽE ODSTUPUJEŠ OD SMLOUVY. Když to uděláš přes prodejce budou z toho chtít vyjít vždy ve výhodě. K prodejci bych šla už jen s potvrzenou 3x vadou a tam už nemají šanci. Jenže zase záleží jakou značku navigace máš, některé bohužel své autorizované servisy nemají a tam to jde jedině přes prodejce.
Aliah
Tohle jsem našla na stránkách čoi v legislativě.
"Jde-li o vadu neodstranitelnou, rozlišuje zákonná úprava dva případy. Především jde o vady neodstranitelné, které brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady. Po výskytu takové vady má kupující právo dle svého uvážení buď na výměnu věci nebo může odstoupit od kupní smlouvy. "
Tak tedy nechápu proč bych si měla brát další kus, o kterém mi oni tvrdí že je nový, když to samé tvrdili o té předešlé a fungovala přesně týden?
Aliah
Ono je to tak, že jsem měla v servisu tu původní, dvakrát jí tam posílal prodejce, potřetí po dohodě s nimi jsem jí tam vezla já. A aniž bych cokoli čekala, mi poštou přišel jiný kus. Právě ten, který je teď zase vyměněný za další v pořadí už třetí. Ten servis jinak bere do opravy jen od prodejců a domluva s nimi je téměř nemožná.
Zrovna to se mi stalo. Třikrát stejná závada u foťáku a když jsem si šla pro peníze, chtěli mi dát buď nějaké poukázky nebo výměnu, peníze nejsou prý možné. Tak jsem si vybrala jiný foťák, o 1500,- dražší než na netu, ale co nadělám. Jenže přítel se rozčílil a vysvětlil mi, že je na mě, jak si reklamaci vyberu, zda výměnou nebo vrácením peněz. Tak tam naklusal a řekl, že na ně pošle inspekci za klamavé obchodní praktiky - a peníze jsou doma
Nenechte se oblbnout jako já, připadala jsem si jako hloupá husa, že jsem si to předtím nezjistila
dipendenza
Takže se nepletu, že si můžu vybrat, jestli tu navigaci vzít, nebo odstoupit od smlouvy?
Protože mě se to taky zdá divný, že by mi pořád dokola mohli dávat další a další novej kus...
1EPE
Pokud se ti vyskytne vada na výrobku,která je neodstranitelná tak si myslím,že máš nárok na vrácení peněz-odstoupit od kupní smlouvy.Nemusíš přistoupit na výměnu,podle mě .
Zanet96
Já fakt už nevím koho se zeptat. Ale myslím si, že ze mě dělaj akorát blbce.
1EPE
Trvej si na svém,prostě to zkus.Řekni jim,že to po nich vše chceš písemně.Prostě si myslím,že pokud je vada neodstranitelná(a opět se vyskytla na dalším výrobku)máš nárok na vrácení peněz.
Zanet96
prostě jim řekni, že jí nechcceš, že chceš vrátit peníze, že jsi značně nespokojená, a jestli to tahle půjde dál, že dáš podnět k prošetření na Českou obchodní inspekci - většina firem na tohle slyší a peníze raději vrátí
bo ČOI bude zkoumat, co ty napíšeš - takže když se zmíníš o kvalitě, přístupu, tak po nich budou požadovat veškeré dokumenty - doklad o nákupu, doslovné překlady přiložených návodů, štítky, prohlášení . . .
a většína firem, kteří v tomhle nemají až tak čisté svědomí to raději vzdá a ty peníze vyplatí
Já jsem vznesla svůj dotaz na stránky Sdružení ochrany spotřebitelů. Popiš jim svůj problém a oni ti poradí. Jen je dobré pro urychlení zaslat sms s prioritou za 30,-, odpoví ti rychleji.
Ale jinak máš opravdu 100% právo na vrácení peněz!
Zanet96
matadi
dipendenza
Holky mockrát děkuju!
Už jsem jim to poslala mailem, aby to měli písemně, že chci odstoupit od smlouvy a vrátit peníze, tak uvidíme co se bude dít.
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.