Cituji Agigue: nějak jsme to vyřešili mimo, ale tohle je jen o člověku a o tom jaké pravomoce i on sám má

No a v tom asi bude ten háček, protože pán vlastně jen prodejce zastupuje, bylo to kupované přes eshop a má z vedení docela vítr, takže i když on sám uznal, že vrácení peněz by bylo to nej řešení, prostě se bojí to udělat

arrow
profile_image
milow33
od 8. 11. 2009
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

0%
0    0
Nebyla hodnocena

lulamae
omlouvám se, mám to z praxe, teď vidím, že nepostupují správně, už jsem příspěvek opravila

arrow
profile_image
milow33
od 8. 11. 2009
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

0%
0    0
Nebyla hodnocena

Několikrát jsem totiž reklamovala docela drahý telefon a ve vodafonu mi tvrdili (teď to stejné zažívá i kamarádka s telefonem), že vrátí peníze až po třech opravách, takže při čtvrtém rozbití. No a jak jsem to zkopčila ze stránek ČOI, tak vidím, že to není pravda. Takhle to je i při reklamacích v tescu, bohužel, to aby člověk měl sebou nějakého zástupce z čojky a ten jim hned přečetl zákony

arrow
profile_image
Natalii20
od 16. 11. 2009
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

milow33
To je opravdu sranda v tomhle státě
Protže přesně to co jsem tu psala - že při třetí reklamaci, ale musím říct před tím než to opraví chci vrátit peníze - praktikuji ve Vodafonu (několikrát) a myslím že i v Tescu ( i když tam to bylo hned před první reklamací - když je to do 30ti dnů, vrátí mi peníze).

arrow
profile_image
milow33
od 8. 11. 2009
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

0%
0    0
Nebyla hodnocena

a taky mě potěšilo, že prvních 6 měsíců si můžeš říci, jestli chceš zboží vyměnit nebo opravit. Jednou jsme koupili v tesku dvd přehrávač a hned doma jsem zjistila, že je to kšunt, chtěla jsem jiné a oni se bránili, jen když jsem řekla, že si koupím dražší, tak na to přistoupili. Te´d vím, že jsem na to měla právo. Spousta lidí nezná zákony a nechá se pak v obchodě ukecat.

arrow
profile_image
Natalii20
od 16. 11. 2009
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

milow33
Mě se vyplatilo , když tyhle věci znám (díky zkušenostem ) tak do prodejny nastoupit s naprostou jistotou, že to chci reklamovat a že chci samozřejmě vrátit peníze....vše s naprostou jistotou a nenechat se odbýt. Někdy je to dost o nervi Když na mě paní v Makru zkoušela, že to nemůžu reklamovat, když nemám původní obal od DVD! Musela jsem se držet abych na ní nezačala křičet at mi laskavě ukáže v jakým zákoně je napsáno, že k reklamaci je potřeba mít pův.obal! V zákoně nic takového samozřejmě není - nikde. Ale uklidnila jsem se a paní jsem to celkem v klidu vyvětlila - zmlkla - odešla a vrátila se s pěnězi

arrow
Neprodává v Bazaru

VIP

praxe je taková dle Zákona o ochraně spotřebitele č 634/1992Sb

o reklamaci rozhoduje prodávající - zda je či není opravněná - a to na základě hlášení/podkladů/ kupujícího

záruka - záruční doba je ze zákona 24 měsíců

reklamace - odstranění vad výrobku, zboží
0-6 měsíců od data koupě - neoprávněnost reklamace musí prokázat prodávající
7-24 měsíců od data koupě - oprávněnost reklamace musí prokázat kupující

záruční doba zboží se prodlužuje o dobu, kdy zboží bylo v reklamaci - tedy počet dní, od data předání a data převzetí reklamovaného zboží /nezapočítává se doba, kdy zboží leží třeba na poště, bo si jej nejdete vyzvednout/
předat zboží do reklamce je povinností kupujícího a to na svoje vlastní náklady, vyzvednutí zboží opraveného zboží taky tak, ale většina firem - prodávajících - je zasílá zpět na svoje náklady
v případě, že se jedná o vadu, která nebyla prokázána, nebo není shledána jako oprávněná (př. mechanické poškození kupujícím) má prodávající právo si účtovat náklady vzniklé posouzením reklamace, ( případné opravy reklamace, pokud si ji kupující bude přát - tedy tu opravu)

co se týká reklamace do 6 měsíců - tam je možnost po dohodě s prodávajícm odstoupit od kupní smlouvy v případě, že se jedná o vadu neodstranitelnou ihned - bez výměny za jiný bezvadný kus

odstoupit od smouvy se může kdykoliv během záruční doby a to v případě, že jde o vadu opakovanou - tedy více jak 2* jedna a ta samá vada, nebo pokud má zboží více jak 3* po sobě vady jiné

arrow
Neprodává v Bazaru

VIP

Natalii20

co se týká původního obalu - je to tak, že není nikde psán, nicméně, praxe je taková, že pokud chci zboží reklamovat, musím je mít i zabezpečené tak, aby nedocházelo přepravou a manipulací k dalším škodám - což je zase na ochranu prodávajícího (když přeženu, ani pošta nepřebere řádně nezabalenou zásilku - chrání se tak proti případným škodám, takže taky není možné hodit na přepážku telefon v pytlíku, že ho někam chci poslat)

ano, reklamuji jen věc z krabice, ale je v mém zájmu ji k prodávajícímu donést pokud možno celou a nerozbitou a totéž čekám od prodávajícího (takže i když ne původní originální obal, ale jakýkoliv obal, který to zboží - reklamovanou věc - dostatečně chrání)

hádejte se pak s někým, že místo televize se vám vrátila kupa střepů?

arrow
Neprodává v Bazaru

mám stejný problém s hodinkama.jsem zvědavá jak 1EPE dopadne.já už házim flintu do žita.vůbec nechápu jak můžou být zákony takhle blbě nastaveny.v podstatě zákazník neznamená nic,peníze mu zadržují celé měsíce a ještě ho mohou podvodným způsobem o ně připravit úplně,protože o reklamaci rozhoduje prodávající!
zlatá IKEA .jediná seriozní firma,která vám všechno vrátí a vymění okamžitě a proto mě osobně jako zákazníka nikdy neztratí.kdybyste měl někdo pozitivní zkušenosti i s jinou firmou,tak písněte!

arrow
profile_image
milow33
od 8. 11. 2009
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

0%
0    0
Nebyla hodnocena

Natalii20

Prosím tě, nevíš, jak je to s vrácením úplně nového zboží a vrácením peněz? Chtěla jsem dceři koupit adidas kalhoty s tím, že když jí nebudou, přinesu je třeba do tří dnů zpět a chci vrátit peníze. Prodavačka mi řekla, že ne, jedině vyměnit za jiné zboží, no tak jsem je nekoupila. Prý to není v zákoně. Já slyšela, že jo, snad prý do tří týdnů je nárok za nepoužité věci dostat peníze zpět.

arrow
profile_image
milow33
od 8. 11. 2009
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

0%
0    0
Nebyla hodnocena

hmmm. tak teď jsem si přečetla na www.vymnetaky.info, že pokud se zboží zakoupí v kamenném obchodě, nemá kupující nárok na bezdůvodné vrácení peněz

Cituji milow33: Chtěla jsem dceři koupit adidas kalhoty s tím, že když jí nebudou, přinesu je třeba do tří dnů zpět a chci vrátit peníze. Prodavačka mi řekla, že ne, jedině vyměnit za jiné zboží, no tak jsem je nekoupila. Prý to není v zákoně. Já slyšela, že jo, snad prý do tří týdnů je nárok za nepoužité věci dostat peníze zpět.

obchod není půjčovna......

1EPE
3x stejná závada a vrátí ti bez řečí peníze,ale je nutné se nenechat přemluvit a trvat na svém,že zboží už nechceš.

arrow
Neprodává v Bazaru

VIP

milow33

není dané, že mi vrátí peníze, jenže je spousta obchodů, kam přijdu, zeptám se, zda je možné vyměnit, nebo vrátit peníze a spousta obchodníků mo tím vyjde vstříc- někdo do týdně, někdo do 14 dnů, jeden nabízel třeba 6 týdnů

podmínkou je - nepoškozené zboží, nepoškozená visačka

A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.

 
PŘEČTĚTE SI TAKÉ

Toto téma jsem založil/a, mohu ho tedy otevřít.
Své téma uzavírejte vždy (!) po úspěšném prodeji v Bazaru. Děkujeme!
Příspěvky
| smazat označené