Cituji jennynka001: Říkala mi to její kamarádka, tak nevím, jestli je to úplně přesné, ale povídala, že prý bude mít 2 ty povinné státní zkoušky (čj+jazyk) a k tomu školní část, která se skládá jen z nějaké prezentace, tu odprezentuje a napíše na ni práci a k tomu 15 okruhů z angličtiny...
To je tedy dost divné - můj bratr letos maturuje a krom státní čj + matematiky (on si ji vybral) musí maturovat z čj ještě školně, plus musí mít školně jazyk (když nemá cizí jazyk státně) plus další dva předměty dle vlastního výběru.........Takže tohle se mi zdá dost podivné......
K zakladatelce - já jsem se tedy s tímhle nesetkala. Ono existují super střední odborné školy (průmyslovky nebo třeba technická lycea) a super gymply ale zase je to i an druhou stranu o existenci těch méně kvalitních......Tudíž si člověk musí pečlivě vybírat, ať chce jít kamkoliv. Jinak já osobně si ymslím, že třeba z fyziky bude mít (minimálně v některých oblastech) mnohem větší přehled člověk z průmky nebo toho lycea.......Protože tam to probírají podrobněji. Ale zase já třeba měla na gymplu v rámci povinně volitelného semináře speciální teorii relativity, kosmologii, astrofyziku, fyziku elementárních částic a to kamarádi z prumek neviděli ani z rychlíku...........
Podle mého je studium gymnázia výhra pro dítě studijně zdatné, u kterého je téměř jistota, že půjde na VŠ (co taky s gymnáziem bez VŠ) a které se ještě nevyprofilovalo......Pokud už je člověk vyprofilovaný tak je vhodné zvolit buď kvalitní odbornou školu nebo minimálně gymnázium se zaměřením......A pak je to stejná výhra
Já jsem vděčná, že jsem chodila na osmiletý gympl. Když jsem se totiž rozhodla přejít z "humanitní" vš na "přírodovědnou", tak jsem měla dostatečně dobré znalosti z biologie, chemie atd. i když jsem měla v posledních ročnících semináře typu dějepis a zsv. Gympl dá prostě člověku dost velký všeobecný přehled. Na druhou stranu, pokud člověk nechce na vysokou, nemá žádné praktické vzdělání a sehnat práci je prakticky nemožné. Když člověk už v těch 15 "ví co dál dělat" je rozhodně lepší jít na normální speciálně zaměřenou sš nebo učňák.
Cituji Áď4: umíš všechno, ale jen povrchově, nic pořádně...
Od toho jsou obvykle ve třeťáku a čtvrťáku povinně volitelné semináře (my měli 2 dvouleté a dva jednoleté, takže ve čtvrťáku jsem měla ze všech maturitních předmětů týdně o 2 hodiny více).......Sice je to stále příprava na VŠ, ale už si rozšiřuješ znalosti v tom konkrétním oboru, který chceš dál dělat......my měli ve 4. dva semináře z fyziky, jeden z nich byl zaměřen speciálně pro ty, co chtěli jít na medicínu/veterinu a dělalos e tam to, co je mohlo potkat při přijímačkách nebo při studiu. Naopak my "praví fyzikáři" jsme se zabývali více derivacema a integrálama a jejich využitím ve fyzice (což jsem v prváku na VŠ dost ocenila).
Reaguji na KathleenShadiyah: Z mé zkušenosti jsou namyšlení ti z osmiletého, na čtyřletých oborech u nás jsou lidi docela normální
Cituji bakalářka: krom státní čj + matematiky (on si ji vybral) musí maturovat z čj ještě školně, plus musí mít školně jazyk (když nemá cizí jazyk státně) plus další dva předměty dle vlastního výběru
To zas přijde podivné mně, my máme státně češtinu + jazyk/matiku a školně dva dle vlastního výběru, jen se nesmí opakovat se státními Myslela jsem si, že ředitel školy může stanovit buď 2 nebo 3 povinné školní zkoušky, přičemž při 3 se jeden předmět může shodovat se státním, ale to, co píšeš ty, jsem nikdy neslyšela, a že do nás tyto informace ládujou horem spodem
Cituji bakalářka: povinně volitelné semináře
Jo, to u nás taky funguje (ve třeťáku dva po dvou hodinách, ve čtvrťáku tři po dvou hodinách, ale my jsme poslední rok, co to má takhle, ti po nás už mají upravený vzdělávací program, mají větší hodinovou dotaci seminářů a mají i větší výběr, spousta předmětů jim končí ve třeťáku, aby se ve čtvrťáku mohli více profilovat a nemuseli ztrácet čas nad něčím, co je nezajímá, jako bohužel musíme my (ve třeťáku nám skončila jen biologie a chemie, zbytek máme celou dobu)), ale ani tak z nás nebudou takoví odborníci na určitý obor jako ti, co ho studovali na škole se zaměřením
Cituji panda08: Rozhodně neříkám, že na odborných to tak není! Ale myslim, že jazyky na gymplu jsou na vyší úrovni(velmi obecně když to vezmu, nechci paušalizovat a aby nedošlo k mýlce, tak já sama jsem neměla ani na ty fce, aby to nevypadalo, že se vytahuju)
S tímhle souhlasím,ono taky na vech gymplech je (a byla) maturita z jazyka povinná a dle toho se učí..amozřejmně, že se najdou i výjimky, ale když si vezmu, jak blbě sháněl profesora aj náš poměrně věhlasný gympl, tak chci vidět, jak ho shání nějaká střední odborná škola nebo střední odborné učiliště........Padla tu zmínka o zdrávce - zrovna nedávno si jinde stěžovala holka ze zdrávky, že neví, jak dá státní maturitu, protože matematiku měli 2 roky a jazyk sice déle, ale na šílené úrovni....Tohle lidem z gymplu nehrozí......
Jinak je normální, že lidé z odborných škol mají náskok právě v odborných předmětech, gympláci zase ve všeobecných (třeba ty jazyky, které jsou dnes snad na každé VŠ). Moje mamka gymplačka kdysi na technice neměla problém s matematikou ale odborné předměty jí dost zatápěly (beton, tuhost a pevnost, aj.). Táta studoval stejný obor, šel z průmyslovky a odborné předměty super ale v matice plaval
Uzavřela bych to tím, že nucení jít na gympl když chce dítě na odbornou školu beru jako šílený zločin rodičů vůči dítěti. Já kdybych v těch 15 věděla, co chci dělat (a existovala by pro to střední odborná škola), tak z gymplu odejdu a jdu studovt střední odbornou, protože tak by člověk měl specializaci už po ukončení střední......
Cituji Áď4: ale ani tak z nás nebudou takoví odborníci na určitý obor jako ti, co ho studovali na škole se zaměřením
Samozřejmně, gympl je pořád "přípravou na vš" ale alespoň člověk získá hlubší znalosti z předmětů, které potřebuje....jinak kam směřuje váš gympl se mi líbí
Cituji Áď4: Myslela jsem si, že ředitel školy může stanovit buď 2 nebo 3 povinné školní zkoušky, přičemž při 3 se jeden předmět může shodovat se státním, ale to, co píšeš ty, jsem nikdy neslyšela, a že do nás tyto informace ládujou horem spodem
Tak teď nevím, ale loni se byl normálně koukat na školní češtině...Ale on je takový nesdílný Každopádně musí z jazyka kdo z něja nematuroval státně plus mají další myslím dva předměty - a nejsem si jistá, zda jedno je čeština nebo ne
Cituji KathleenShadiyah: já bych na gympl nikdy nešla. A vadí mi když si gympláci myslí, jak nejsou bůhví jak chytří.
Jasně,že pokud jsi na nějakém učilišti,tak se není čemu divit.
Cituji bakalářka: Podle mého je studium gymnázia výhra pro dítě studijně zdatné, u kterého je téměř jistota, že půjde na VŠ (co taky s gymnáziem bez VŠ) a které se ještě nevyprofilovalo......Pokud už je člověk vyprofilovaný tak je vhodné zvolit buď kvalitní odbornou školu nebo minimálně gymnázium se zaměřením......A pak je to stejná výhra
Cituji KathleenShadiyah: Nevím. jestli je to výhra nebo ne. Ale já bych na gympl nikdy nešla. A vadí mi když si gympláci myslí, jak nejsou bůhví jak chytří.
Tak s tímhle jsem se fakt nesetkala......Spíš naopak -ldcházeli jsme v páté třídě na osmiletý gympl tři děti ze třídy, ale jás e dostala na jeden, kam se hlásila asi půlka naší třídy......Komunikace s mou bývalou třídou pak byla na bodu mrazu, ještě jsem nějakou dobu docházela do své býalé zš na kroužky a hraničilo to téměř se šikanou....prostě jsem si dovolila se vlastní pílí dostat tam, kams e většina nedostala a tak sjem to dostala sežráno - mimojiné jsem přišla o své dvě do té doby nejlepší kamarádky........
Reaguji na bakalářka: Mně dřív přišlo, že my se starým systémem to máme lepší, protože všechny 4 roky jsme měli 33 hodin týdně, oni 34, 34, 33 a 31 a strašně jsem je litovala, že mají každý den krom pátku odpolední Ale když jsem přišla do maturitního ročníku a všichni učitelé jak praštění začali mlít o maturitě, nakládat nám kvanta učení i v nematuritních předmětech, tak jsem zjistila, že ten nový systém má něco do sebe...Jinak bych to celkově shrnula asi tak, jak říkáš
Cituji Áď4: šichni učitelé jak praštění začali mlít o maturitě, nakládat nám kvanta učení i v nematuritních předmětech, tak jsem zjistila, že ten nový systém má něco do sebe...
hele my v maturitním ročníku dostali nového dějepisáře po fakult - ůnové koště co se rozhodlo dobře mést" a ten se rozhodl, že bdue každou hodinu zkoušet a to kohokoliv - bez ohledu zda z dějepisu maturuje nebo ne......No bylo to fakt šílené, protože člověk měl málo času a ještě řešit blbý zkoušení. navíc pocit nespravedlnosti, protože třeba matikářka dávala dvě zadání písemek - těžkou maturantskou a lehčí nematurantskou, fyzikářka už v druhém pololetí nematuranty nijak netrápila písemkama ale stačilo jí, aby vypracovali referát ) a že jim prošly pěkné hovadiny) ale jás e musela jak idiot učit dějepis Ale to je o vyučujících, i na odborných školách máš předměty, ze kterých nematuruješ a zajímají Tě okrajově a i z takového předmětu můžeš mít profesora, co tě bude dusit i v maturitním ročníku......
Reaguji na bakalářka: Souhlasím, ti, co si myslí, že máme jen jejich předmět (obvykle je to ten, co ti bude úplně k ničemu ), jsou nejhorší a nedají si to vysvětlit
Cituji bakalářka: Podle mého je studium gymnázia výhra pro dítě studijně zdatné, u kterého je téměř jistota, že půjde na VŠ (co taky s gymnáziem bez VŠ) a které se ještě nevyprofilovalo......Pokud už je člověk vyprofilovaný tak je vhodné zvolit buď kvalitní odbornou školu nebo minimálně gymnázium se zaměřením......A pak je to stejná výhra
No tak s tímhle nesouhlasím. A že já mám hodně zkušeností, co se tohoto týče.
Byla jsem 5 let na základce, kde jsem byla samozřejmě nadprůměrná. Proto jsem šla na gymnázium, kde to však vypadalo, že s ním bude brzy konec, takže jsem udělala z kvarty přijímačky na zdrávku - obor zdravotnické lyceum. Skoro jsem se neučila a na vysvědčení jsem měla samé jedničky, prostě jsem to dávala levou zadní. A prostě mi přišlo, že takováhle škola mě nemůže připravit na mou vysněnou medicínu. Proto jsem přestoupila na gymnázium, ale na jiné, než jsem byla předtím. Teď jsem ve čtvrťáku, studuji s vyznamenáním a je to nesrovnatelné se střední školou, musím se daleko více učit. Pokud chce někdo na VŠ, je pro něj tou nejlepší volbou gymnázium, ať je vyprofilované nebo ne. Jo, štve mě, že se musím zabývat dějákem a zemákem, který mi absolutně nic neříkaj a nejradši bych měla 30 hodin týdně biologii, ale prostě ten rozsah učiva je tam největší. Tento rok maturuji, tak uvidíme, jestli se na tu medicínu dostanu. Samozřejmě se musím hodně učit i sama, protože jsem to už všechno zapomněla ale s tím se musí počítat. Už se pomalu začínám učit. Pro mě je gymnázium ta nejlepší volba, i když už od 14 vím, že chci být lékařka (teď mi bude 19)
Cituji Zimonka: Pokud chce někdo na VŠ, je pro něj tou nejlepší volbou gymnázium, ať je vyprofilované nebo ne
Záleží vždy na kvalitě - můj děda léta učil na technickém lyceu (sám ho založil) a vím, že jeho absolventi (jedna z nich studuje stejnou školu jako já) nejsou rozhodně připraveni na VŠ o nic hůř než absolventi gymnázií. Ono původně bylo dědovým úmyslem (a tak by to mělo být u většiny lyceí, jinak to může být střední odborná škola a basta), aby to lyceum bylo alternativou gymnázií, aby také připravovalo na VŠ ale už vybraného, technického směru a poskytlo tak absolventům všechny znalosti nutné pro absolvování přijímaček a potom i úspěšné studium na vybrané technické VŠ.
Jak jsem psala, je to o výběru - pokud nejsem schopen najít dostatečně kvalitní odbornou školu/lyceum tak je samozřejmně lepší volba gymnázium........
Cituji Zimonka: Pro mě je gymnázium ta nejlepší volba, i když už od 14 vím, že chci být lékařka
To chápu Ale kdyby existovalo lyceum, které by ti podalo srovnatelné vědomosti v chemii, fyzice a biologii jako současné gymnízium plus by k tomu přidalo třeba základy anatomie a dalších odvětví pro Tvůj obor vhodných tak by to asi byla lepší volba Ale obáváms e, že pro lékaře nic takového v čr neexistuje.....
Cituji Zimonka: Pokud chce někdo na VŠ, je pro něj tou nejlepší volbou gymnázium, ať je vyprofilované nebo ne
Záleží vždy na kvalitě - můj děda léta učil na technickém lyceu (sám ho založil) a vím, že jeho absolventi (jedna z nich studuje stejnou školu jako já) nejsou rozhodně připraveni na VŠ o nic hůř než absolventi gymnázií. Ono původně bylo dědovým úmyslem (a tak by to mělo být u většiny lyceí, jinak to může být střední odborná škola a basta), aby to lyceum bylo alternativou gymnázií, aby také připravovalo na VŠ ale už vybraného, technického směru a poskytlo tak absolventům všechny znalosti nutné pro absolvování přijímaček a potom i úspěšné studium na vybrané technické VŠ.
Jak jsem psala, je to o výběru - pokud nejsem schopen najít dostatečně kvalitní odbornou školu/lyceum tak je samozřejmně lepší volba gymnázium........
Cituji Zimonka: Pro mě je gymnázium ta nejlepší volba, i když už od 14 vím, že chci být lékařka
To chápu Ale kdyby existovalo lyceum, které by ti podalo srovnatelné vědomosti v chemii, fyzice a biologii jako současné gymnízium plus by k tomu přidalo třeba základy anatomie a dalších odvětví pro Tvůj obor vhodných tak by to asi byla lepší volba Ale obáváms e, že pro lékaře nic takového v čr neexistuje.....
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.