Ahoj, jedná se samozřejmě o státní maturitu. Jde mi hlavně o ty otázky na které se zkoušející ptá (myslím, že jich bude pět) a taky o rozhovor.
Když mi učitelka v hodině položí nějakou otázku k tématu, které zrovna probíráme, tak většinou mě žádná odpověď nenapadne ani v češtině, a když ano, tak je to blbost a max. tak jedna věta. Když už mě napadne pěkná, inteligentní věta, tak je zase moc složitá a nevím jak ji přeložit.
Tak podobně je to i s tím rozhovorem s učitelem.
Tak mě zajímá, jestli nemáte nějaké rady, jak se v tom zlepšit. Myslím, že nejsem jediná, kdo s tím má problém Díky
Tak určitě dostaneš nějaká témata, takže podle nich se zkus učit. S námi minulý rok učitelka projížděla témata, každou hodinu jedno a to jsem si pak doma opakovala. Jinou radu asi nemám. Hlavně nebuď zklamaná, když se ti to moc nepovede, protože v té písemné si to určitě vylepšíš, ta byla velmi lehká i pro mne a to nejsem nijak dobrá. A neboj, jedna učitelka si s tebou povídá a druhá ti napovídá, většinou.
Ano s námi taky projížděla témata ..ale je pravda že na otázky nás nepřipravila vubec, o to mírnější byla potom, snažila se nm pomáhat a dávala opravdu jednoduché otázky,tak že třeba z otázky se dala vydedukovat uplne jednoduše odpoved..např how old is you brother.. my brother is old 10 years a podobně .. já se teda na tohle doma nepřipravovala,podle mě ani moc nemůžeš, k tomu si měla ty 4 roky prostě na gramatiku a slovéčka.. a učit se mluvit,dávat věty dohromady ..
Neboj, až tam budeš sedět na potítku tak nějaký věty určitě vymyslíš . Já v angličtině taky nejsem dobrá a na maturitu jsem se učila hlavně slovní zásobu (abych pak měla z čeho ty věty vymýšlet ). Takže se nauč nějaká slovíčka z různých okruhů a to samé slovesa.
Reaguji na AJUSHkax:
bohužel slečna má nejspíš na mysli otázky z první části kde přijdeš z potítka a znáš pouze téma např dopravu a otázky nevidíš..ty vidí jen učitelka a zeptá se na 3-5 otázek které ty předem neznáš a nemůžeš se na ně připravit...
k tématu: poradila bych ti otázku vrátit a přitom promýšlet odpověď...např kdybys mohla udělat nějakou věc která by to byla? odpověď: kdybych mohla udělat nějakou věc tak bych si koupila hodinky..prostě jakoby zopakovat otázku zabere to čas a máš delší odpověď (u některých to samozřejmě nejde)
Zkus si ke každému tomu tématu vymyslet pár otázek (určitě jsi vypozorovala ve škole, jaké asi k tomu učitelka dává otázky - pokud ne, vymysli si vlastní) a zkus si na ně odpovědět, nejlépe více větami. Dohledej si slovíčka, která nevíš, a klidně si ty odpovědi i sepiš a pak si je čti, ať se ti ty slovíčka líp zafixujou. Čím víc otázek si položíš a zodpovíš ke každému tématu, tím líp. Ale nejdřív začni jen s pár otázkama ke každému tématu, ať se uklidníš, že ke každému máš nějakou slovní zásobu a něco řekneš. Potom podle času nabaluj (přidávej otázky a odpovědi na ně).
Taky si můžeš někde najít doporučená slovíčka ke každému z těch témat. Pokud se ti bude zdát, žes jich našla až dost, že jsou tam třeba zbytečná, nedůležitá, tak si z nich sama vyber ty nejdůležitější, která myslíš, že se ti budou hodit, a uč se jen ty. Procvičit si je můžeš tak, že si zkusíš vymyslet větu s každým tím slovíčkem.
Taky mě to letos čeká. A nepřipravuju se nijak. Myslím, že tam je na ten rozhovor nějak 2 nebo 3 minuty, takže toho stejně nestihneš moc říct a stačí krátké věty, protože ten učitel má těch otázek hodně a ani ti nestihne všechny položit. Dobré je naučit se hlavně ty okruhy o kterých budeš mluvit a taky natrénovat popis obrázků, protože pokud tohle zvládneš fajnově, tak to máš v kapse Přeju hodně štěstí
Cituji AJUSHkax: Já v angličtině taky nejsem dobrá
Já jinak s aj nemám problém, gramatika a poslech jsou v pohodě, akorát je těžké hned mluvit bez přípravy.
Reaguji na Mrtinecka:
Jj, to myslím. Ale AJUSHkax má pravdu s tou slovní zásobou, bude třeba ji pořádně procvičovat, u těch otázek se to taky hodí.
Být tebou, tak bych si našla po netu různé otázky v angličtině a spontálnně bych si na ně zkoušela odpovědět Mně tahle část nedělala moc problémy, jde o to, se moc nezabírat tím, co odpovědět, spíš se soustředit na angličtinu než na obsah, můžeš lhát, takže prostě říct spontálně to, co ti přiletí na jazyk...Hlavně oni po tobě nechtějí žádný proslov, prostě odpověď a jede se dál, není moc času
angličtináčka nám dala tip na stránky, kde takových otázek na různá témata najdeš hrozně moc, ale absolutně si nevzpomínám, co to bylo za stránky:/
Cituji Corfu: jde o to, se moc nezabírat tím, co odpovědět, spíš se soustředit na angličtinu než na obsah, můžeš lhát, takže prostě říct spontálně to, co ti přiletí na jazyk...Hlavně oni po tobě nechtějí žádný proslov, prostě odpověď a jede se dál
To je pravda, taky jsem se tím dřív trochu stresovala, co vymyslet, aby to mělo hlavu a patu a nebyla jsem za blbce... ale je třeba se na takové přemýšlení opravdu vykašlat a něco "plácnout", hlavně abys mluvila a nemlčela. Klidně si fakt i vymýšlet.
holky a nejde někde na netu sehnat aspoň jeden ukázkový papír s těma otázkama? Ona to má učitelka z minulého roku a přinesla nám to do hodiny ať si to zkusíme, jenže nám to nechala pět minut a nazdar...chtěal bych vědět tu strukturu..jak to je rozpracované...třeba když si vytáhnu téma Austrálie, tak jak mi tam k tomu nacpou ty obrázky, co se mají porovnávat? A to my na naší škole máme asi 90% témat zeměpisných..tak si to vůbec nedokážu představit...(USA,Kanada,Londýn,VB,New York, My town, Prag, Australia, The Czech republic..atd.) Když jsem se byla minulý rok dívat na maturity, tak jsem ani nepoznala, co si ta holka vytáhla za téma, protože se mi to zdálo jako mix nějakých as tří témat..nejdřív se představila a pak ji zkoušející řekla, že ji položí otázku a kdyby nerozumněla zadání, ať jí požádá o zopakování, na to ona musela potvrdit YES a ona se jí zeptala na její město, kde žije a ptala se jí na okolí...pak najednou přešla na téma education-školství a nakonec popisovala obrázky kde byl nějaký tlustý chlápek na sedačce řed televizí a pak asi nějaký sportovec...tak prostě nějak mi to nesedí..
holky jinak pokud máte taky hodně zeměisných témat mám super maturitní otázky, nebo spíš materiály z čeho se učím na každý semnář kde nás z těch témat zkouší..je to stručně jasně, jen v bodech- informace o té zemi, nic tam skoro nechybí...a dobře se z toho pamatuje..
Cituji Corfu: angličtináčka nám dala tip na stránky, kde takových otázek na různá témata najdeš hrozně moc, ale absolutně si nevzpomínám, co to bylo za stránky:/
Nejsou to tady ty: Help for english?
Na to už jsem se dívala, ale těch otázek je prostě moc a některé prostě složité (nebo jinak řečeno blbé)
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.