Jenže Provident není půjčka! Podepisuje se "smlouva o zápůjčce" bez termínu vrácení.
Pokud slečna doplatila jak měla, tak ji musel zástupce v "kartě splátek" potvrdit a podepsat uhrazení poslední částky a že nemá vůči společnosti žádných pohledávek.
Cituji farahh: Jenže Provident není půjčka! Podepisuje se "smlouva o zápůjčce" bez termínu vrácení.
Acha. To tu jaksi nikto nespomenul (a ja si od nebankoviek nič neberiem, netuším, že to takto funguje). Mea culpa.
Cituji lulamae: 1. ONI to poslali obyčejně a ONI nemají žádný důkaz o výzvě "dlužníkovi"
2. nemluvě o tom, že je to promlčené a jestli tam nemají právní oddělení z Plzně, tak to žalovat nebudou, protože pouze na SOP dají litr, který jim nikdo nevrátí
3. námitku promlčení stačí vznést také před soudem - když ji, nedejbože, nějaká obsílka přijde (což nepřijde, viz bod 1 a 2)
4. právník neradí hlouposti, šetří ji čas, peníze a nervy
každému, podle jeho libosti, strkat hlavu do písku, to fakt není strategie, která se v těchto záležitostech vyplatí
oni nemusí mít žádný důkaz, že dlužnou částku vymáhali
právník, který radí na takové věci nereagovat, studoval rychlokurz z Plzně, protože pak to může skončit hrozivými rozměry, exekucemi a tak podobně
promlčené to možná je, byla-li to opravdu půjčka, ale zkusit chtít to zaplatit mohou a kolikrát se jim to vyplatí, protože spousta lidí se lekne a zaplatí
Provident je půjčka (spotřebitelský úvěr). Mám u sebe papír "Smlouva o půjčce" ve smyslu ustanovení zákona č. 40/1964 Sb......
Cituji Kikulina: oni nemusí mít žádný důkaz, že dlužnou částku vymáhali
právník, který radí na takové věci nereagovat, studoval rychlokurz z Plzně, protože pak to může skončit hrozivými rozměry, exekucemi a tak podobně
promlčené to možná je, byla-li to opravdu půjčka, ale zkusit chtít to zaplatit mohou a kolikrát se jim to vyplatí, protože spousta lidí se lekne a zaplatí
1. bez doložiteľnej výzvy žiadne NNŘ a keďže to je jediné, na čom tieto firmy ryžujú, tak to nebudú žalovať bez nej
2. choďte už dokelu s exekúciami, fakt ako. Najprv si o tom niečo zistite, ako to celé funguje a prestaňte pozerať Novu/Primu a brať tie srdceryvné príbehy tam ako rpavdu a bernú mincu.
3. nie MOŽNÁ promlčené, ale určite je to premlčané, ak to bola pôžička. Stačí namietnuť premlčanie, až príde obsielka zo súdu (ktorá ale nepríde, viď predošlý príspevok)
4. ano, oplatí sa im to, ptž mnoho ľudí má ****** vo svojich veciach a "radšej" zaplatí 2x, aj keby na to mohli kašľať, lebo zaplatené/premlčané
Jak píšu, ať si každý (ne)reaguje, dle svého soudu, já bych se jako pštros nechovala, protože mi to nepřipadá rozumné. Jestli to někomu naopak připadá nerozumné, s tím umím žít.
Už jsem zpátky, holky děkuji za příspěvky. Pštrosa nedělám, zjištuji okolnosti. Na druhou stranu Lulamae má staená slova jako mi řikal právník (švagr a v Plzni fakt nestudoval ) Také říkal že pokud to není doporučeně bez předchozích varování apod. je to blbost. Musel by prijít dopis s dodejkou, která se dostane zpět k rukám odesílatele kterou by pak u soudu použili jako dukaz ze jsem si dopis převzala. A to nemají. No jsem z toho vedle!! Jinak jsem se stěhovala ale pošta mi odjakživa chodí k rodičům a tu mi předávají nebo si ji beru sama kdyz jsem na návštěvě. pokud mi prijde doporuceny dopis, musím si to vyzvednout na poště.
Také říkal ze jen ta věto o tom ze jsem porušila trestní zákoník .... prý to s trestním zákonem nená nic společného......myslíte že mám napsat do providentu na centrálu o odmítnutí dluhu nebo na to firmu Logicall? nebo se na to vyprdnout?
podle mě si slečny měla ověřit co vlastně přesně podepsala, s podepsanými dokumenty jít za právníkem. Upomínka je až věc následná. Také by si měla ověřit jestli má doklad o úplném zaplacení. Skutečně nestačí zaplatit pouze vypůjčenou částku.
A taky si vzpomenout jestli ji pravdu žádná upomínka nepřišla. Navíc myslím že stačí i telefonát ze společnosti a promlčecí lhůta padá. A že telefony mají nahrané a zaznamenané a tím i "doklad o doručení" je jasné.
Cituji mariluca: Také říkal ze jen ta věto o tom ze jsem porušila trestní zákoník .... prý to s trestním zákonem nená nic společného......
Nemá. V spol. Logicall majú evidentné zlý vzor falošnej výzvy. By ma fakt zaujímalo, na aký § to napasovali
Cituji mariluca: ...myslíte že mám napsat do providentu na centrálu o odmítnutí dluhu nebo na to firmu Logicall? nebo se na to vyprdnout?
Ak VEĽMO chceš, tak napíš fy. Logicall slušný list, že voči spol. Provident žiadnu pohľadávku nemáš, nič neuznávaš, a ak by niečo mali oni v evidencii, je to dávno premlčané.
Provident, ak to fakt predal ďalej, s tým už nič nemá spoločné.
Ale vykašľala by som sa na to - nemá to význam, a zbytočná rekacia - začnú ťa bombardovať imho viac, ak zareaguješ. Keď im nestojíš ani za doporučený list, evidentne dobre vedia, že nemajú nárok.
Cituji farahh: Navíc myslím že stačí i telefonát ze společnosti a promlčecí lhůta padá. A že telefony mají nahrané a zaznamenané a tím i "doklad o doručení" je jasné.
Nič v zlom, ale toto je nezmysel. Telefonát fakt nestačí na uznanie dlhu a nie je to žiadne "doručenie" v zmysle OSŘ. To by neobstálo pred nikým.
Záznamy volaní sa evidujú 2-4 týždne, max, pre kontrolu kvality. Rozhodne sa neskladujú mesiace a roky.
Reaguji na lulamae: to tedy moc nesouhlasím.
Telefonní hovor a v něm oznámení, že společnosti xx dlužíš na splátkách yy a máš je uhradit...když tě předtím identifikují a musíš říct např RČ nebo ČOP se bere jako identifikace a doručení zprávy.
Telefonní hovory a SMS jsou telefonní společnosti povinny uschovat 10 let.
Cituji farahh: Telefonní hovor a v něm oznámení, že společnosti xx dlužíš na splátkách yy a máš je uhradit...když tě předtím identifikují a musíš říct např RČ nebo ČOP se bere jako identifikace a doručení zprávy.
Nič v zlom, profesne, podľa čoho to dovodzujete? (§§, zákon)
Cituji farahh: Telefonní hovory a SMS jsou telefonní společnosti povinny uschovat 10 let.
Znovu, prosím §§.
v praxi to funguje např. takto:
http://www.redat.cz/cs/pripadove-studie/zaznam-hov oru-call-centra-cmss
Reaguji na farahh:
Ja viem, že to funguje a v zásade aj ako - zaznamenávanie hovorv, nahrávanie etc. Jasné, že to štandardne funguje a má to asi každá spoločnosť.
Potrebovala by som ale poznať §§ a právne zakotvenie jednak prvého tvrdenia, ale aj toho druhého.
píše se o tom v zákoně Zákon č. 480/2004 Sb., a ještě má několi novel
A jak to prakticky chodí a že banky velice dobře vědí o 10 letech a nijak se tím netají naznačuje tento článek http://www.bankovnipoplatky.com/nahravani-klientu- na-telefonnich-linkach-bank-1-dil-23218
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.