1. . .456789
arrow
profile_image
Mikus
od 7. 9. 2008
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

0%
0    0
Nebyla hodnocena

Dejnicka
No vidíš a já jich znám dost. Na mojí škole je hodně takových studentů, co si vydělávají v podstatě jen na to, aby si mohli tuhle školu zaplatit a to také proto, že tento obor u nás zatím žádná státní škola nenabízí
A můžu vědět, co je to za školu? Docela by mě to zajímalo... Že by konečne ČR trochu povýšila své vysoké školství..

arrow
0%
0    0
Nebyla hodnocena

74

Dejnicka
Souhlas!!!! Mám taky známý, co rodiče dosáhnou sotva na životní minimum a oni makají jen aby si mohli zaplatit školu. Je to třeba- Hotelovka, UJAK, a pak něco s bankovnictvím, ale na název školy si nevzpomenu.

arrow
Neprodává v Bazaru

83

Markét
přesně tak, konečně někdo rozumný. Tady mi to přijde, jak kdyby se člověk měl stydět za to, že chodí na soukromou školu, přitom v zahraničí je to přesně naopak.

Dejnicka
Tady mi to přijde, jak kdyby se člověk měl stydět za to, že chodí na soukromou školu, přitom v zahraničí je to přesně naopak.
Což je dáno spíše odlišným vývojem školství Bude trvat ještě roky, než si některé soukromé VŠ vydobydou jméno. Nutno dodat, že některé jsou na dobré cestě (a některé už dobré jméno mají )

arrow
profile_image
elen83
od 15. 8. 2008
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Ahoj holky, s tím přístupem k soukromým VŠ u nás máte pravdu. Já chápu, že např. Karlovka má své jméno, tradici a pro vyučující je prestižní přednášet právě v jejích prostorách, ale úplatky na ní taky jen kvetou (pardon, měla jsem na mysli "sponzorské dary") a při přijímačkách některé fakulty absolutně neberou v potaz, že kapacity učeben mají také své limity, takže pak nastanou i situace, že studenti sedí v uličkách na zemi. Dovolím si i tvrdit, že jediným důležitým ukazatelem bývá úroveň samotného učitele.

elen83
Dovolím si i tvrdit, že jediným důležitým ukazatelem bývá úroveň samotného učitele.
To je sice pravda, ale jak potom vysvětlíš, že tentýž člověk na státní VŠ identický předmět zkouší mnohem rozsáhleji než na VŠ soukromé (VŠ stejný obor)? Je jasné (tedy alespoň doufám), že předmět vyučuje stejně. Jde o to, že na některých oborech, které jsou na soukromé VŠ, není taková náročnost jako na státní. Nicméně tohle neplatí jen mezi soukromá vs. státní, ale taky státní vs. státní. Ono dost záleží na oboru a nejde jednoznačně říct, že tyhle jsou špatné a tamty dobré.

Stejně nejvíc záleží na tom, co dotyčný umí a jak bude pak působit v praxi

arrow
profile_image
elen83
od 15. 8. 2008
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Tak to bohužel nemohu posoudit, já chodila jen na jednu státní a ty rozdíly byly markantní i u jednotlivých přednášejících (přestože např. nevedli semináře a viděli nás v podstatě až na zkoušce). Zajímalo by mě to.

elen83
a ty rozdíly byly markantní i u jednotlivých přednášejících
To je samozřejmě taky pravda. Mně šlo i o seznam doporučené literatury ke zkoušce apod. Jednoduché porovnání (je skutečně rozdíl, jestli se připravuješ ke zkoušce ze stejného předmětu a jednou máš literaturu na 500 stránek a podruhé na 1500 )

Markét
od nás z gymplu všichni co studují soukromou meli dost hrozné známky (jinam by je nevzali a i kdyby, tak by to nedodělali)

a když se podíváte na bežné soukromé střední, tak tam je to vidět nejvíce, studenti tam na školu kašlou, bohatí rodiče je tam dají, aby aspoň maturitu měl, ty děcka se neučí, ale za to znají všechny prestižní módní návrháře..a to je opravdu běžné- a pokud to někdo nevidí, tak je buď slepý a nebo to nechce vidět (mluvím o těch běžných ne o nějakých francouských školách za statisíce- tam je to asi uplně jiné a kvalitní).

Nějak se nám ztratilo původní téma... nechcete někdo založit téma Studium na SŠ/VŠ? Nerada bych to zde zamykala, protože Eviny starosti může mít i nějaká jiná maminka.

hašlerka
přimlouvám se za to, abychom tady opravdu neřešily rozdíly mezi státními školami a soukromými, v tom se určitě spousta z nás neshodne a určitě to tady taky nevyřešíme. Navíc je to téma jak s dítětem na vysoké škole ....
No přiznám se, že už se týden s dcerou učím - resp. ona se učí dějiny Německa a já jí vysvětluji souvislosti, např. co se stalo, když někoho ve středověku exkomunikoval papež z církve. Jí to prostě nic neříká, naučí se - dal ho do klatby - a pak se diví, že ten panovník byl ochotný pěšky jít do Říma aby to odčinil a ptá se proč

Je to správné jí to vysvětlovat, nebo jí mám říct - holka vem si víc dějepisných učebnic ?

eva1960
Je to správné jí to vysvětlovat
Řekla bych, že je skvělé, když dokážeš stručně dceři vsvětlit, jak to bylo. Má deficit ze střední, tak je každá "vzdělávací zkratka" cenná. Ono se to srovná, jen ten počáteční šok je asi dost velký. Možná by se mohla naučit víc využívat informace z netu, to je také docela rychlé poučení. Samozřejmě to knížku nenahradí, ale na ta rychlá hesla je to dobré.

eva1960
myslím, že dcera může být ráda, že ji matka pomůže, mě nepomáhá nikdo (nikdo není v oboru) a je to škoda (nemusela jsem se tolik dřít sama a mohla jsem využít vzanosti efektivněji).

hašlerka
na netu toho vysokoškolák moc odborného najít nemůže (vždyť je tam spousta neověřených info).

A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.

 
PŘEČTĚTE SI TAKÉ

Toto téma jsem založil/a, mohu ho tedy otevřít.
Své téma uzavírejte vždy (!) po úspěšném prodeji v Bazaru. Děkujeme!
Příspěvky
| smazat označené