Je to všechno uplně jednoduché,zvlášt jízdy,ty jsou uplně primitivní. Mám řidičák tři měsíce a řídím naprosto bez problému,na namrzlé vozovce,kdekoliv. Jasné,že se člověk vyjezdí až léty,ale neboj se ničeho,zvládlo to spousty hlupáků,takže ty to dáš levou zadní. Tohle jsem si vždycky říkala já,a měla jsem pravdu,Ot,ale co ted potkávám na cestách,tak si říkám,zda nezfalšovali papíry od autoškoly...
no právě
mám z provozu a všeho kolem velký respekt
člověk když vidí obrázky z nehod tak někdy nevěří
lidi kolem jsou sobecký svi...náci
Cituji veronika22: lověk když vidí obrázky z nehod tak někdy nevěří
lidi kolem jsou sobecký svi...náci
Neboj se, já jsem měla taky strašný strach (nejsem moc šikovná nebo zručná), ale všechno dobře dopadlo. Ostatní auta v Praze se ke mě v autoškole chovala moc ohleduplně. A jako začátečník jsem si dala na zadek auta velké Z a nikdo na mě netroubil (ani když mi to dvakrát chcíplo v křižovatce).
Můj instrukor mi vždycky říkal, že je dobré si uvědomit, že každej někdy začínal řídit. Říkal, že se nikdo nenarodil s volantem v pr... To jsem si výdycky opakovala a dodalo mi to sebevědomí.
Pro mě bylo nejtěžší parkování zadkem .
Jinak je všechno těžká pohoda včetně testů. Ovšem jako ženský by ti mohla dělat problémy část technická - já jsem naštěstí měla jen popsat palubovku ale kdyby mi řekli jak dolejt olej nebo vyměnit pneu, tak jim asi odpovím, že na to mám chlapa !!
Tak zlom vaz, nestresuj se .
pro mě třeba autoškola byla banalita a největší problém mi dělala instruktor,který mi nadával,za rychlost testy se naučíš,jak nic a jízdy jsou ještě jednodušší,ale věřím,že to pro někoho může být problém...a pedálů bych se určitě nebála,chce to fakt jen cit...pomaličku pouštět spojku a jakmile ucítíš,že auto zabere,tak přidat maličko plyn a už jedešakorát každé auto ta má jinak...s naší Felckou se rá rozjet na trojku jen se spojkous Peugeotem,co mají naši to je spojka a trochu plynu a třeba oktávka ta jede sama,zabere hned,jakmile o 1mm pustíš spojku,ale je pravda,že taťka má řicičák na všechno co jde a je kamioňák,takže si mě vycvičil,už předem
Já si řidičák ani dělat nechtěla, byla jsem do toho vysloveně dostrkána a podle toho se mi tam taky vůbec nechtělo. Ale nakonec mě jízdy začaly bavit, instruktor byl naprosto v pohodě, v klidu všechno vysvětloval klidně několikrát, dokud mi to nebylo jasný
No a zkoušky: Test byl v pohodě, ty otázky jsou na stránkách ministerstva dopravy, takže tam problém není. Technika - jak už tu bylo řečeno, ptají se většinou na základy (povinná výbava, kontrola auta před jízdou, výměna kapalin...). A jízda - já teda podle instruktora měla závěrečnou jízdu horší než byla moje úplně první Tady hodně záleží, co je ten komisař zač, např. já kvůli komisaři dělala zkoušky v sousedním městě, protože se s instruktorem nesnáší a několikrát si to vybíjel na studentech... A obecně to je hnidopich, který se snaží najít chybu, ikdyby tam nebyla. Na tohle se poptej u známých a instruktora
A to, žes to nikdy nezkoušela - mě za volant nikdy nikdo nepustil se slovy, že mi nevěří. Takže jsem cela vynervovaná poprvé seděla za volantem až v autoškole a taky to šlo Instruktor je tam pro tebe, vysvětlí všechno, poradí.
Cituji veronika22: mám hrůzu už ted,nikdy jsem to ani nezkoušela
Taky jsem šla do autoškoly aniž bych někdy předtím seděla za volantem. Instruktor se mě hned na první jízdě ptal, jestli už jsem řídila a když jsem mu řekla, že ne, tak mi řekl, že to je dobře, protože spousta "rádoby řidičů", kteří jdou do autoškoly, mají špatné návyky a on je to pak nemůže naučit. Takže tohle bych brala jako výhodu. Koneckonců od toho ta autoškola je Ničeho se neboj. První Tě vezmě někde na parkoviště, tam Tě naučí rozjezdy a tak a až pak do provozu. Nemusíš se ničeho bát. Každý nějak začínal. Je to všechno jen o zvyku Neboj, za chvilku budeš jezdit jako Fittipaldi
Ahoj, mě se ptali na kapaliny ve voze...Jinak jsem si při záverečné jízdě nebyla vůbec jistá, bála jsem se dokonce zařadit i trojku, takže jsme jezdili po městě jak šneci, ale dala jsem to, a naopak slečna, která jezdila jak profík byla tak ztrémovaná, že nedala přednost vjízdě a vyhodili jí...
Pro mě byly nejhorší závěrečný testy, ale byla jsem i dost nervózní, jinak samotné jízdy byli v pohodě, jen začátek zkoordinovat si ty pohyby nohou kvůli pedálům a popojíždění v koloně hned na první jízdě po vyjetí z areálu autoškoly bylo taky hrozný.
Už je to dlouho, co jsem dělala autoškolu a nemůžu říct, že by na tom bylo něco extra těžkého. Prostě něco šlo rychleji, něco pomaleji..je to jako vždy, když se člověk učí něco nového. Někdy se to naučí a jindy ne.
Ale obecně se není čeho bát. Švihat testy, sednout do auta a jet.
To nejdůležitější mi připadá, pamatovat si na to, že i instruktor je jenom člověk a určitě Ti z nějaké koniny hlavu neutrhne.
Kolikrát jsem nedala přednost v prvních hodinách a co svět se nezbořil. Prostě mi ťukl do okýnka a copak, přednost dávat nebudeme? A já, joo, tak příště. A bylo.
Ten instruktor to může kdykoliv zabrzdit za Tebe, takže opravdu o nic nejde.
Já měla opravdu kliku na skvělého instruktora a oba jsme měli shodný názor, že v autoškole si klidně můžu dělat kraviny, jen ať si vyzkouším, co jde..pak už to nepůjde.
Protože jsem zvědavá a hodně věcí si musím vyzkoušet, tak mě klidně nechal jet ve městě do kopce na 5, jen proto, abych se já sama naučila poslouchat a vnímat motor. Pak už jsem to nikdy neudělala.
Chtěla jsem jet s vozejkem, ok, tak jsem s ním jela. Prostě mě nechal "vyblbnout" a tak jsem si měla možnost vyzkoušet spoustu věcí dřív, než na to budu sama.
Jo, ale zpátky, jedna věc mi přišla vlastně nejtěžší a taky úplně nejdůležitější. Při jízdě s komisařem, nezapomenout na to, že on je v tu chvíli nadřazený všem dopravním značením, ale zároveň může udělat a někdy to dělají a rádi, na žáka takovou malou kulišárnu.
Klasický příklad je, když řekne jeďte rovně a tam je zákaz. Jsou tři možnosti. první, že tam prostě nevjedeš - špatně
druhá, že tam vjedeš - špatně
V obou případech můžeš letět od zkoušek.
a ta třetí...řekneš, že je tam zákaz vjezdu, ale jste nadřený dopravnímu značení a pokračuješ - správně... v takovém případě obvykle inspektor řekne, v pořádku odbočte.... a je to.
Zrovna tak rádi nachytávají žáky při parkování v jednosměrkách. Atd. takže, ano tohle bylo pro mě nejtěžší, myslet na to, že se do téhle situace můžu dostat a správně zareagovat.
Díky tomu, že jsem na to byla, ale připravená, tak mě nenachytal.
Takže příprava a pak už to prostě nejak dopadne
Reaguji na bakalářka:
Dovolím si doplnit, že instruktoři z takto "vycvičených" žáků nejsou nadšeni.
Protože takhle snadno okoukáš i nešvary a těch má hodně řidičů dost.
Pro mě byla autoškola legrace, hrozně mě to bavilo a po zkouškách mi bylo i líto, že už je konec. A co je nejtěžší? Asi jak pro koho, jednou mě vez jeden žák (já jezdila vždycky hodně dlouho, učitel mě používal jako osobního řidič, zavést syna k tetě, jedný paní odvízt nákup, manželce chcíplo auto, nakrmit doma psy, odvézt kamaráda z nemocnice a podobný nesmysl, ale zase jsem toho najezdila mnohem víc než normálně,a proto jsme často nestíhali, tak jsme zajeli rovnou pro dalšího a ten mě hodil domu) a ten ani 14 dnů před zkouškou neuměl zabrzdit aniž by spolujezdci neletěli dopředu, další naprosto plaval v technice a holky co tam byli se mnou tak měli strach z jízd, a pak je neudělali kvůli strachu, i když normálně jezdili slušně...
Pro mě je nejhorší problém v autoškole to, že při jízdách si špatně najíždím do křižovatek a pak odbočím tak, že buď skončíme málem v příkopu nebo vjedu do protisměru. Nedokáži si uvědomit, kde mám kola, to je fakt pro mě nejhorší. Jinak řazení pohoda, to mi šlo už při první hodině v provozu (mám za sebou 2 jízdy s trenažerem 3), to už sem si to frčela i na 5 90km/h a navíc některá auta jsou tak vymožená, že ti to dokonce ukáže jakou rychlost zařadit. Druhou hodinu už sem jela ve městě. Jinak taky záleží na jakého kápneš instruktora. Já jezdím zatím s kliďasem, dovolil mi i mu tykat, takže pohoda. Hned při první jízdě, když už mi to šlo, se mě ptal, co znamená tato značka, komu budeme dávat přednost, budeme vůbec dávat přednost? a když mi třeba řekl, že mám jet 50 a já jela víc, tak se mě vždycky zeptal, kolik sem řekl, že pojedeme? První jízdu jsem už zkoušela i parkovat, couvat... A když něco nevíš, proč to tak je, klidně se ho zeptej, od toho tam je. Já se třeba ptala, jak poznám, kdy zařadit, abych furt nemusela čekat až mi to řekne, když mi to šlo. Jen je blbý, že pokaždé jezdíme s jiným autem...
a ještě k tomu řazení, já jsem nikdy před autoškolou řadit nezkoušela, jen na 1 při rozjezdech. Ani na trenažeru mě neřek ať si to zkusím a poslal mě hned druhý den na jízdy aniž by věděl, že to umím. Ale pokud znáš to pomyslné H a víš, že při přeřazení sundáváš nohu z plynu a sešlapuješ spojku, tak je to fakt pohoda. Teď už máš asi po autoškole, takže už vše sama víš.
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.