Cituji sarra: toť vše....
sarro, nebylo to mířeno proti Tobě, ale mám ve svém okolí tolik příkladů mamin, které cpou dítka do angličtiny, protože tam přece chodí všichni...dokonce mi jeden táta vysvětloval, že malej tam chodí nerad, on v tom taky nevidí smysl, ale manželka si to přeje a je to dnes trend, malej by byl nemožnej, kdyby tam nechodil, ostatní děti by se mu smály, že...takže si to prosím neber osobně, jen mám k tomuto tématu asi trochu militantní postoj, ovlivněný řečma v naší školce...takže se nezlob
Já si tedy do šesti let pouze hrála s kamarádama, cizí jazyk jsem se začala učit v páté třídě, dnes ovládám tři. fakt si myslím, že je to jen módní trend...
Cituji dudliiik: takže se nezlob
já se nezlobím.......jen mě rozčílila vsuvka o ambicích na svých vlastních dětech...
Bez zájmu a soustředění dítěte, bych to nečinila, bere to jako hru, soutěžení....mám prostě hrozného zvědavce, neustálé otázky typu a proč, jak je to možné, kolik to je, a jak se jmenuje....a jinak, jsme na diskusním fóru a někdy i negativní názory jsou cenné.
Možná to je módní trend, jak tady naznačujete, ale nechápu, proč tady hned posuzujete, že někdo někoho někam cpe a ukájí své nenaplněné ambice. Jak jsem psala můj starší syn měl angličtinu od pěti let přímo ve školce- nikde jsem ho necpala- potom tři roky chodil soukromě a od třetí třidy je angličtina povinná ve škole. Ten mladší má tři roky- je opravdu dost zvídavý , poslouchá s tím starším anglické písníčky a už teď je brouká. Ráno kouká na pořady, kde se děti učí anglicky a opakuje. V září půjde do školky, kde je angličtina, tak nevidím jediný důvod, proč by ji nenavštěvoval.
V pohodě, kdo chce dávat prcka na andličtinu, ať dává, mě je to jedno, jen se tu Sarra ptala na názor a já mám tento. A taky mám superchytrý děti , ale to tady asi každá
dudliiik
No já nepsala že mám superchytrý děti- viz. příspěvěk výše
Cituji chrastítko: Ono jak které dítko. Ten mladší má ve třech letech slovní zásobu větší, než ten starší měl v pěti.
Zrovna já mám každého kluka naprosto jiného. Ale ten starší( dnes je mu 12) toho mladšího dost táhne a malého vůbec nebaví hračky- to jsou jen knížky a věčné otázky. Dnes vytáhl staršímu knižku ze školy- lidské tělo- a už řešil co, proč, na co a otázky. Tak jen říkám, že každé dítě je jiné.A pokud ta angličtina je formou hry, tak v tom nevidím nic špatného. Hezký večer všem.
sarra
já myslím, že to je pro dítko určitě přínosem. Asi jen pokud by to bylo dítě s nějakým opožděným vývojem řeči nebo nějakou takovouto poruchou, tak bych od toho asi ustoupila. ale předpokládám, že to není váš příklad. Navíc nějaké 4hodiny angličtiny týdně absolutně nijak nezasáhnou do jeho vývoje v českém jazyce.
Ovšem bylo by asi potřeba, aby se ta znalost udržovala i potom na základní škole a dál. Mám 5-leté dvojjazyčné dítě a kdybych na něj třeba nemluvila měsíc česky, tak pak by mu další minimálně tři měsíce trvalo, než by zase začal trochu normálně mluvit, děti prostě zapomínají rychle.
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.