Mám tříleté dítko, které nyní absolvuje soukromou 2x týdně výuku anglického jazyka. Z mého blízkého okolí spíše vnímám negativní reakce pro náročnost a rozsáhlost požadavků na tak věkově malé dítko. Jste stejného názoru, máme někdo zkušenosti?
Ahoj.Tak já mám zkušenost jen se starším synem. Ten se začal učit angličtinu ve školce v 5 letech- bylo to jen formou hry a myslím, že to bylo fajn. Teď je v páté třidě , angličtinu zvládá na 1 a jednou týdně chodí na doučování, aby se doma nemusel tolik učit. Mladšímu synovi jsou 3 a v září nastupuje do školky, kde mají taky angličtinu, tak ho tam určitě dáme. Určitě bych to nebrala nějak vážně, aby se musel učit doma, ale k zahození to určitě není.
[quote=chrastítko]v 5 letech...to je prý optimální věk, kdy dítko má již velkou zásobu slov v jazyce mateřském a také ústní projev je již zřetelný.....malého to baví a dokáže se i soustředit během výuky, ponechám to i v tomto věku...snad to bude jen k prospěchu.
Já si myslím, že je to fajn na seznámení se s jazykem, nebude mít do budoucna z toho strach (což spousta dětí/lidí má), nebude to pro něj nic tak nového a cizího. Ale myslím si, že tak do 3. třídy základky (pokud samozřejmě nežije přímo v dvojjazyčné rodině) se může s jazykem jen seznámit a naučit se pár slovíček nic víc, protože pokud nezná českou gramatiku, těžko pochopí tu cizí.
sarra
určitě to není k zahození oťuká si ten jazyk a pak to pro něj nebude ve škole takový šok. Sama jsem moc vděčná, že mě máma ve školce dala na anglinu, byl to pro mě dobrý start.
No a i pro tebe je fajn, že si s prckem zopákneš slovíčka
Ahoj, syn 6 let chodí 1x týdně na angličtinu v motessori školce a 1x týdně v normální školce a je v pohodě. Dcera 5 let chodí 1x týdně jenom do motessori školky. Dcera první půlrok na hodině vůbec nic neřekla, ale potom se najednou rozmluvila a moc ji to baví.
Hodně záleží, jak to baví tvého syna - jestli se mu tam líbí, je spokojený a dokáže reagovat na dotazy učitele. Jestliže je on spokojený, pak bych to neřešila. Každopádně investuješ do vzdělání svého dítěte a někdy později se to projeví, že umí základy.
Cituji sarra: Mám tříleté dítko, které nyní absolvuje soukromou 2x týdně výuku anglického jazyka.
Moje matka je učitelka ve školce. Většina dětí ve třech letech nemá ani dostatečnou slovní zásobu v českém jazyce, angličtinu tedy rodičům nedoporučuje. Dle mého názoru je taky dost brzo, pokud by díte žilo v dvoujazyčné rodině, tak OK, dvě hodiny týdně mu nic nedají.
Rozhodně doporučuju. Nikdo děti nebude zatěžovat složitými větnými vzorci a gramatikou, dítě ani nebude anglicky mluvit, ale naučí se rozumět základním povelům, odposlouchá řeč, intonaci.. Proto je podle mě tak důležité, aby tyhle prvotní seznamovací základy neučili amatéři, kteří k tomu přistoupí tak, že malé děti utáhnou na vařené nudli. Naopak je třeba, aby se k takto malým dětem dostal člověk s výbornou výslovností, který nedělá chyby, to může v budoucnu nadělat paseku. Nejlépe rodilý mluvčí samozřejmě
Sarro, mrňouskové to všechno zvládají!
Když jsem slyšela svojí dvouletou neteřinku mluvit anglicky a česky téměř zároveň, tak jsem z toho byla unešená. Je pravda, že žije s rodiči v NY, takže je objema jazykům trvale "vystavena", ale to nic nemění na tom, jak jsou malé děti rychle vzdělatelné.
Naopak teď, v šesti letech už začíná mít problémy, jak se to které slovo řekne česky.
sabulebambule
Já jsem sice schopna přeložit text, ale konverzace nedosahuje už takové úrovně ke zdolání státnice z jazyka. Ale taťka ve své profesi angličtinu a němčinu každodenně používá, takže o správnou výslovnost se nebojím. Romi1 musím se přiznat, že Tvá odpověď mě moc potěšila, také si myslím, že mu tím neubližuji, naopak.
Všem děkuji za příspěvky.
Cituji sarra: 5 letech...to je prý optimální věk, kdy dítko má již velkou zásobu slov
Ono jak které dítko. Ten mladší má ve třech letech slovní zásobu větší, než ten starší měl v pěti. Takže do toho jdeme už teď. I kdyby z toho moc neměl, tak na škodu to nikdy není.
Ano, smysl to má, ale jen v případě, že bude pokračovat na jazykové škole(školce) jinak to brzo zapomene a bude jí to k ničemu...bohužel, takhle to vyplývá i z výzkumů..
Má to smysl od třetí třídy, dřív dítě pouze papouškuje...Je to dnes velká móda cpát děti do jazykových školek, ale je to pouze tahání peněz z rodičů, kteří si ukájejí své nenaplněné ambice na dětech...učit se má dítě ve škole, cizí jazyk je schopné chápat a vědomě používat nejdříve od třetí třídy.
Cituji dudliiik: kteří si ukájejí své nenaplněné ambicen na dětech
,
.....já jsem si své ambice v životě plně prosadila a i přesto, že by tomu tak nebylo, tak mohu s 100% jistotou napsat, že bych tak nečinila na svém vlastním dítěti, toť vše....
Nedá se mi do toho ještě jednou nevložit. Mám jednu, jednoduchou otázku.................. proč myslíte, že je škola od šesti let? Protože se až v této době dokáže dostatečně soustředit, dostatečně zpracovávat informace okolo. Proč myslíte, že se tedy za 2 hodiny týdně naučí jazyk ve třech letech, když nemá ještě dostatečně rozvinutý smysl se soustředit? ( a prosím, neříkejte mi, že vaše dítě neznám, ano, neznám, vycházím pouze z všeobecných poznatků).
Dík
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.