Reaguji na Dominikka:
To je mazec. To je už na nějaké udání fakt
Včera zas. V tescu, kupovala jsem mlíčka do kávy, sleva na 25 kč na 17 kč. U pokladny namarkovali v klidu 25 kč. Už kontroluju každičkou položku.
Cituji Dominikka: vydělávaj třeba i na důchodcích, kterejm takový věci prostě nedocvaknou
Moji prarodiče chodí pravidelně vracet, já na to bohužel nemám vždy čas.
Pravidelně se mi to stává v Bille, nicméně v Albertu se mi jednou stalo, že ceny uvedené na účtence seděli, nicméně součet a tedy zaplacená suma byla o 20 Kč vyšší, než byl součet jednotlivých položek na účtence.
Jak tu někdo psal, že ze zákona je nárok cenu, co tam výrobce má uvedenou, ještě se nikdy nestalo, že by babičce nebo mě (když mám na to nervy to tam řešit) bylo nabídnuto - ok-naše chyba, prodáme vám výrobek za tuto cenu - nikdy
Cituji Minette: ok-naše chyba, prodáme vám výrobek za tuto cenu - nikdy
Jakto? Musíš vzít prodavačku a ukázat ji cenovku u zboží a hotovo. Mě vrátili vždycky zatím.
méně než
10 příspěvků
Reaguji na Elienka: A nechali ti to zboží za cenu uvedenou na regále, jo? To se mi taky ještě nestalo. Bez problémů mi zboží vyměnili, ale že by mi nechali zboží za špatnou cenu, to ne...
Cituji Minette: v Albertu se mi jednou stalo, že ceny uvedené na účtence seděli, nicméně součet a tedy zaplacená suma byla o 20 Kč vyšší, než byl součet jednotlivých položek na účtence
A to ti lidé už s sebou mají nosit i kalkulačku?!
O ceně položek vcelku přehled mívám, ale počítat součet nenapadlo ani mě. To už je síla...
Cituji Elienka: Musíš vzít prodavačku a ukázat ji cenovku u zboží a hotovo. Mě vrátili vždycky zatím.
A nebo telefonovali z informací. A rozdíl mi vrátili také vždy - ne zrovna ochotně, ale vrátili
Cituji Elienka: Jakto? Musíš vzít prodavačku a ukázat ji cenovku u zboží a hotovo. Mě vrátili vždycky zatím.
Ta prodavačka na kase na to asi nemá oprávnění (v té jedné konkrétní Bille mívám pocit, že mám vůbec štěstí, když se s někým domluvím česky), informace tam nemají žádné.
Ale i když jsem to řešila na informacích v tom hypermarketu, tak oni se třeba i omluví, ale vrátí celou částku za zboží, zboží tam nechám, já to nedělám tak často, ale babička docela jo, a pokud vím, taky to tam taky nechodí tak, že by ji dali tu cenu, co mají uvedenou.
Mě se to posledně stalo v Bille u hroznového vína, zrovna kolem šla holka z toho oddělení, tak jsem se jí na to zeptala, ona se divila, proč jim leze z té váhy jiná cena, řekla mi, že ráno to ještě šlo, a cedulku s cenou u vína sundala, takže pak nebylo pro jistotu vůbec nikde uvedeno kolik stojí, protože ta cena se jim asi měnila podle denní doby nebo nálady té váhy, a ani ti zaměstnanci sami nevěděli co s tím.
Cituji Red_fire: O ceně položek vcelku přehled mívám, ale počítat součet nenapadlo ani mě. To už je síla...
Já to občas sjíždím od oka, a tady se mi to prostě řádově nějak nezdálo, nebyl to zas nějaký vysloveně půlmetru dlouhý účet, ale doma jsem si tu kalkulačku vzala a nemohla se dopočítat, pak jsem to dala teda přepočítat ještě příteli tehdy, opravdu to bylo přesně o 20 korun víc než všechny položky dohromady.
Nejdřív jsem si ten účet nechala a říkala jsem si, že to pošlu ČOI, jenže když mě přešlo to akutní naštvání, pozapomněla jsem na to, a už jsem to neřešila. Nicméně myslím, že by za to dostali asi dost velkou pokutu. Od té doby to kontroluju a už se mi to jindy nestalo, tak snad to nebývá tak časté.
Známá dnes v kauflandu kupovala sprej Fa. Byl v akci okolo 40 korun ze 70 korun a samozřejmě ji namarkovali tu vyšší cenu. Na informacích ji řekli, že sleva platila do včerejška a ještě to nestihli stáhnout, tedy to vrátila. Cena nebyla uvedena přímo na výrobku, ale na regálu byl štítek. I v tomto případě platí, že mám nárok na nižší cenu?
Reaguji na montaana219:
To já právě chápu, teď už jo, když sama pracuju jako prodavačka v drogérce
Tehdy mě nenapadlo, že to nejde upravit, když v třeba v Dm mají systém, že se sice namarkuje původní cena, ale ručně pak upraví cenu na výprodejovou (takhle jsem koupila rtěnku Max Factor za 20,-). Dnes bych jednala jinak
Cituji RitterQa: Cena nebyla uvedena přímo na výrobku, ale na regálu byl štítek.
Je to sice pozdě, ale ano, i v tomto případě bych si stála za svým. Pokud na tom štítku nebylo uvedeno do kdy cena platí, má nárok na cenu, kterou uvádí prodejce a to bylo těch 39,90,-.
Přesně tak, ze zákona má zákazník právo na cenu, která je uvedená u výrobku.
Jinak tohle úplně stejné tema tady už jednou je holky tam radily v případě problému nechat si zavolat vedoucí nebo pohrozit ČOI.
Děvčata, a nevíte náhodou, jakým zákonem (nebo prostě čím) bych se mohla "bránit"...?
Já se třeba hádám ráda, když vím, že su v právu, ale o tomhle sem ještě nevěděla a stalo se mi to taky kolikrát, škoda
Reaguji na lentilka006a5:
Zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, konkrétně tuším §12.
Pracuji v řetězci s elektronikou a pokud zákazník přijde k pokladně s tím, že zboží má cenovku 100,- a my po něm chceme 200,-, bez řečí mu to slevníme, protože má na to dle zákona plné právo. Ona totiž ČOIka takovéto praktiky velmi ráda postihuje a nezajímá ji, že v počítači to nemáme jak přecenit (jak tady někdo psal). Na druhou stranu se najde dost výlupků, kteří přehazují cenovky a pak prodavače dotáhnou k flashce, která má přece cenovku 99,-. Bohužel si nevšimnou, že na cenovce je kromě ceny 99,- napsáno také označení zboží "podložka pod myš". A na takovéhle podvodníčky není metr.
Cituji Balthazarka: Zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, konkrétně tuším §12.
super, děkuju!
Cituji Balthazarka: Na druhou stranu se najde dost výlupků, kteří přehazují cenovky a pak prodavače dotáhnou k flashce, která má přece cenovku 99,-. Bohužel si nevšimnou, že na cenovce je kromě ceny 99,- napsáno také označení zboží "podložka pod myš". A na takovéhle podvodníčky není metr.
no jo, český národ je vynalézavý...
Cituji lentilka006a5: super, děkuju!
Nemáš zač. Myslím ale, že nemusíš šrotit čísla zákonů, ono totiž na prodejce stačí jako "bububu" tři písmena - ČOI - a hned vědí, která bije
dnes, 07:38:19 - Připojeno během spojování:
Klamavá reklama, falešné slevy aneb Jak se nenechat napálit
Včera jsem byla nakupovat ve slevách. Vyhlídla jsem si bundu za 1400 a pyšně si ji nesla ke kase. Ale ejhle, prodavačka mi oznámila, že na tuto bundu sleva není, že ji špatně polepili a cena je tedy ta původní - 2200. Dnes jsem tuto příhodu vyprávěla kolegyni a ta mi řekla, že mi produkt jsou povinni prodat za cenu, kterou mají na visačce, jinak se z jejich strany byla klamavá reklama. Víte o tom někdo něco?
Dále, kamarádka jednou v obchodě nechtěně rozbila bázi pod make up a slečna prodavačka jí ji nechala zaplatit. Měla na to právo?
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.