Cituji Leo: že je možné vrátit zboží bez udání důvodu v určité lhůtě v běžném obchodě, tj. nákup uskutečněný fyzickou přítomností v konkrétním obchodě.

taky myslím, že to obchody umožňují jen ze své dobré vůle, aby podpořili nakupování oblečení jako dárku, apod.

arrow
profile_image
dipendenza
od 7. 1. 2009
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

100%
22    0
Číst hodnocení

VIP

Tak jsem tam byla a výměna je možná do 14 dnů. Je to samozřejmě jen o jejich dobré vůli, v zákoně to není. Místo jedněch kalhot mám šaty a kraťásky, tak jsem spokojená .

Cituji dipendenza: tak jsem spokojená

arrow
Neprodává v Bazaru

Přesně, 14-ti denní lhůta je stanovena občanským zákoníkem pouze u koupě na dálku. Samozřejmě spousta obchodů vrácení do určitě doby praktikuje, ale je to jejich dobrá vůle, ani to nemusí mít napsáno na účtence. U vady je zákonem stanovena 30-ti denní lhůta a jednu vadu může reklamovat až 3-krát, teprve po čtvrté máte podle zákona právo na výměnu výrobku či vrácení peněz (pozor - musí to být stejná vada). Člověk si řekne, že v tomto případě zpíš zákon myslí na obchodníky, ale sama pracuju v obchodě a dříve jsme vady rovnou vyměnovali nebo vraceli peníze, i když paní přišla s věcí, kterou viditelně zničila sama (např. paní mi řekla, že asi 5-ti letá dcera jí zatahala za hedvábný rukáv a on se roztrhl, no co mám říkat, při tak jemném materiálu je to snad jasný).

arrow
Neprodává v Bazaru

Výše uvedené bych doplnil o ustanovení o kterém neví moc ani obchodníci. Když se vám vada projeví do půl roku od koupě, tak se to považuje za vadu skrytou a proto se může zákazník rozhodnout, zda chce výrobek opravit, nebo si přeje jeho výměnu za nový a nebo když tento postup není možný, tak může uplatnit slevu či odstoupit od smlouvy (tj. vrátit peníze).

A taky bych se chtěl vyjádřit ještě k opakovaným reklamacím. V žádném případě to neřeší zákon, ale ustálená judikatura, takže ve zkratce:
1) opakovaný výskyt totožné vady odstranitelné - k třetímu výskytu téže vady,
2) výskyt více vad odstranitelných současně - alespoň tří.

Taky sem dávám snad známé schéma reklamací:

Schma reklamace

arrow
profile_image
bacardi
od 20. 8. 2010
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

0%
0    0
Nebyla hodnocena

A nevíte prosím, jestli by šlo 3 dny zakoupené zboží s dokladem koupené v Praze vyměnit na pobočce v Ostravě?

arrow
profile_image
monca114
od 19. 10. 2009
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

0%
0    0
Nebyla hodnocena

Reaguji na bacardi: většinou ano.

arrow
profile_image
monca114
od 19. 10. 2009
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

0%
0    0
Nebyla hodnocena

Reaguji na bacardi: většinou ano.

arrow
profile_image
monca114
od 19. 10. 2009
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

0%
0    0
Nebyla hodnocena

Reaguji na bacardi: většinou ano.

arrow
profile_image
monca114
od 19. 10. 2009
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

0%
0    0
Nebyla hodnocena

Reaguji na bacardi: většinou ano.

A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.

 
PŘEČTĚTE SI TAKÉ

Toto téma jsem založil/a, mohu ho tedy uzavřít.
Své téma uzavírejte vždy (!) po úspěšném prodeji v Bazaru. Děkujeme!
Příspěvky
| smazat označené