Prosím, má zákazník právo vrátit zboží nakoupené přes internet bez udání důvodu?Myslím, že je ta možnost do 14 dnů od doručení, ale nejsem si jistá a také netuším, jestli to platí vždy.Děkuji.
Zboží můžeš vrátit bez udání důvodu do 14 dnů od data jeho převzetí tzn. odstoupit od kupní smlouvy učiněné na dálku. Prakticky dochází k tomu, že firmě vrátíš převzaté a zaplacené zboží a oni Ti vrátí peníze. Odstoupení od kupní smlouvy musí mít ze zákona písemnou podobu (doporučený dopis, e-mail) a jeho přijetí musí být potvrzeno. Většinou se vyžaduje vracet zboží nepoužité, někdy i vůbec nevybalené. A co vím, tak 14denní lhůta neplatí pro aukce, čili zb. objednané z Aukra nebo tu, tomu nepodléhá a je čistě jen na ochotě prodávajícího, zda Ti vyjde vstříc.
siso, podívej se také do obchodních podmínek daného prodejce.. mnohdy tomu je i tak, že se společnosti "chlubí" tím, že má u nich zákazník možnost zboží vrátit (ať už bez udání důvodů nebo ne) a uvádějí to jako nějaký bonus - přitom ze zákona právo na odstoupení od kupní smlouvy máš..
jinak třeba s Aukrem mám co se týče vrácení zboží dobré zkušenosti, ale vždy je jednalo o většího prodejce, u kterého jsem dostala k novému zboží i doklad o koupi, ne o běžnou aukci, kdy danou věc prodávala fyzická osoba (a jednalo se např. o něco, co mu doma překáželo).. ale i u tohoto právo na odstoupení od kupní smouvy máš tak jako tak..
Vrácení zboží do 14ti dnů bez udání důvodu anebo záruka 2 roky jsou sice povinností prodejce, ale pokud to uvádějí prodejci na svých stránkách, nedělají to jen proto, že jsou vychytralí a považují to za nějaký bonus. On totiž to zdaleka nedělá každý prodejce, ikdyž by měl. Prodejci-"chytráčci"- na vrácení zboží naopak neupozorňují, protože mají snahu vše zamést pod koberec. A často se jim to daří. Málokterý zákazník je totiž tak urputný, že by o svá práva bojoval třeba až u soudu. Asi nikomu se nevyplatí právník, co bere od 2 tisíc/hod., aby mu pomohl v občansko-právním sporu o vrácení zboží v ceně pár stovek. Proto všem prodejcům, co opravdu berou věci do 14dnů zpátky a vezmou od Vás i reklamaci, držím palce. Je takových málo
Jen, ať si to píší na stránky! Pak to budou vědět všichni a nebudou třeba podobná diskuzní fóra
Cituji Frasonka: Prodejci-"chytráčci"- na vrácení zboží naopak neupozorňují, protože mají snahu vše zamést pod koberec.
To asi těžko - pokud na to e-shop neupozorní, prodlužuje se tato lhůta automaticky na 3 měsíce.
Cituji MilySkritek: To asi těžko - pokud na to e-shop neupozorní, prodlužuje se tato lhůta automaticky na 3 měsíce.
Na základě čeho? Link pls.
Cituji Miska86: přitom ze zákona právo na odstoupení od kupní smlouvy máš..
Přesně tak,Do 14 dnů,ti to vzít musí.Máme internet.obchůdek.
lulamae
Občanský zákoník, link najde google.
Máš na to nárok, ale zboží musí být nerozbalené a ve stavu schopného pro další prodej. Toto platí u internetových e-shopů. Čili nemusí to platit třeba na Aukru, pokud se někdo zbavuje starý televize.
Právě jsem obdržela z internetového obchodu hodinky, které mají jinou barvu, než jsem si objednala. Potřebovala bych přesný postup, jak se zachovat. Nejdřív jsem zaslala e-mailovou reklamaci. Pokud se nevyjádří,tak zboží pošlu zpět. Jakou mám záruku, že mi vrátí peníze ? Pošlu zboží a co pak ? Nebudu mít peníze ani hodinky ? Jak tedy postupovat ?
Dalexa
no a čeho chceš dosáhnout? - Protože podle toho bych reagovala
a co všechno jsi udělala, tedy, jestli jsi zboží rozbalila, a jestli je možné ho znova prodat jako nepoužitý originál
matadi
Čeho chci dosáhnout ? Stačí mi ke spokojenosti, když mi zboží vymění za to které jsem si objednala. Zboží jsem rozbalila, ale jen tak, že jsem z kovové krabičky, kde jsou ty hodinky, odstranila víčko, ani jsem je nevyndávala a zase ho zavřela (nebylo nijak přiletované, nebo tak něco).
Dalexa
to jde o to, jestli chceš zboží vrátit a dostat peníze nebo jestli chceš hodinky vyměnit.
taky je možné, že barva na fotce zkresluje a je tedy důležité, aby barva byla výslovně na objednávce a faktuře uvedena ( teď to přeženu, ale dohadovat se jestli je modrá světlejší než na fotografii a ve skutečnosti je tmavší, je asi nesmysl ) takže předpokládám, že ti místo modré poslali třeba hnědou, místo zlaté stříbrnou . . .
pokud chceš zboží vrátit - zabalit, napsat dopis, že zboží vracíš a žádáš zaslání částky, kterou jsi za hodinky zaplatila na číslo účtu, které jim napíšeš (jedná se o částku jen za hodinky, ne za dopravu, pokud jsi ji platila )
pokud žádáš o výměnu zboží, napíšeš, že uvedená barva nesouhlasí dle faktury (objednávky a fyzicky dodaným zbožím a žádáš o výměnu (nutno pravděpodobně doložit objednávku, kde je barva, kod, jiné rozlišení a kopii jimi zaslané faktury
v každém případě bys jim zboží měla zaslat na svoje náklady zpět a to co nejdřív
ještě je varianta, že si hodinky necháš a budeš po nich požadovat slevu z kupní ceny, bo dodané zboží neodpovídá fakturaci
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.