matadi
Děkuji za naprosto vyčerpávající informaci, kterou jsem přesně potřebovala.
Mimochodem, hodinky měly přijít modré, přišly stříbrné, takže tam je záměna evidentní.
Moc děkuji za podrobné vysvětlení !!
Holky, ví někdo jaká je adekvátní částka, kterou si prodejce může účtovat ve spojitosti z uvedením zboží do původního stavu?
Zakoupili jsme fotoaparát, 1x nabili baterii a pak jsme zjistili, že nám nevyhovuje objektiv (nafoceno pár desítek snímků). Rozhodli jsme se tedy fotoaparát vrátit (eshop a kamennou prodejnou) a prodejce ted po nas požaduje na temer 1500 kč za uvedení do původního stavu (cca 13 procent kupní ceny). Prý je nutno fotoaparát vyčistit + zabalit a to trvá servisu údajně 3h. Podotýkám, že fotoaprát jsme vrátili neporušený s veškerým příslušenstvím, bez jediného škrábance, včetně obalového materiálu (sáčky, krabice) 7. den od převzetí.
Díky!
Reaguji na Sierral:
""Zákazník by si měl primárně uvědomit, proč zákon čtrnáctidenní lhůtu na odstoupení umožňuje. Nikdo by k nakupování na Internetu neměl přistupovat jako k nějaké půjčovně výrobků! Zboží nepoužito být nemusí, ale zase je potřeba myslet na ony náklady, jaké bude dodavatel mít s tím, aby zboží uvedl do původního stavu. Tyto náklady totiž uhradí nakupující,"" říká Jan Vetyška za APEK, podle kterého takové náklady teoreticky mohou dosáhnout plné ceny zboží. Mohou být i vyšší? ""Pro zákazníka pouze teoreticky, ale ano. Tyto náklady 'nad' by mohly být při přičtení dopravného (jak původně k zákazníkovi, tak následně k obchodníkovi). Ať je totiž jakákoliv situace, tak dopravné logicky platí zákazník (nevratně)."" upozorňuje Jan Vetyška.
To jsem našla na netu
Na závěr si pojďme všechny uvedené informace shrnout do několika bodů:
* Od kupní smlouvy můžete odstoupit do 14 kalendářních dnů.
* Lhůta 14 dnů začíná běžet následující den po převzetí zboží.
* Končí-li lhůta o víkendu nebo ve svátek, jako poslední její den je brán nejbližší následující pracovní den.
* Oznámení o odstoupení od kupní smlouvy musí obchodníkovi doputovat nejpozději v poslední den lhůty. Nestačí jej v tento den odeslat. Zboží však může být po dohodě vráceno i později.
* Rozbalením ani použitím zboží nezaniká právo na odstoupení od smlouvy bez udání důvodu a vrácení peněz. Výjimku představují např. audio a video nosiče.
* Zboží nemusíte vracet v originálním obalu, ovšem obchodník pak může chtít uhradit náklady na nové zabalení zboží.
* Je možné vrátit zboží i opotřebené, ovšem obchodník opět může chtít uhradit náklady na uvedení zboží do původního stavu. Tyto náklady mohou teoreticky dosáhnout i plné ceny zboží.
* Své peníze musíte obdržet zpět do třiceti kalendářních dnů od odstoupení od smlouvy.
* Na žádný paušální storno poplatek nemá obchodník nárok. Nic takového platit nemusíte.
* Po vrácení zboží je nutné vrátit i například nákupem získané slevové kupóny či body do věrnostního programu. To není nezákonná sankce.
* Za sankci lze však považovat odmítnutí pozdějších slev či penalizaci v rámci věrnostního programu právě kvůli vrácení zboží resp. odstoupení od smlouvy.
Autor: http://www.lupa.cz/
Cituji Tiakia: To jsem našla na netu
Taky jsem to vygooglovala . Takhle, já chápu, že nějaká úhrada nákladů pro uvedené do původní stavu je nutná, ale na druhou stranu se mi zdá, že to přehánějí. Ono totiž vyčistit fotoaparát zrcadlovku trvá průměrnému servisu 1 hodinu a za to si berou +- 500 kč. Takže když mi někdo sdělí, že budou fotoaparát čistit téměř 3 hodiny, tak se mi v kapse otevírá kudla. Protože to už je podle mě odírání zákazníka. Uvedení do původního stavu pak trvá asi 10min, jelikož krabice a všechny obaly byly vráceny nepoškozené. Takže pokud si technik veme za zabalení 500kč, tak vydělává lépe než každý druhý právník.
Cituji Sierral: Takže když mi někdo sdělí, že budou fotoaparát čistit téměř 3 hodiny, tak se mi v kapse otevírá kudla.
Jenže to je asi tak jediné co se ti může protože ty chceš zboží vrátit,oni ho musí uvést do původního stavu a tím pádem po tobě chtějí 1500,- korun.Bez toho si do tebe foťák zpět nevezmou.Myslím si,že buď zaplatíš nebo si ho necháš,jinou možnost nevidím,když na to mají nárok.
Cituji Sierral: Protože to už je podle mě odírání zákazníka.
Ber to tak,že jsi měla zboží týden půjčené,používala jsi ho a někdo si teď koupí použité zboží jako nové nebo ho dají do bazaru jako použité a to je sleva 1500,- ,kterou zaplatíš ty.
Cituji Tiakia: Jenže to je asi tak jediné co se ti může
Bohužel , ještě si zavolám pro jistotu na ČOI.
Mě třeba překvapilo, že pokud si u nich zakoupím jiný foťák (který by nám vyhovoval více), tak prý tyto náklady ponesou oni. Tudíž mi ihned prolétlo hlavou, že žádný servis a čištění se konat nebude (že to je takový strašák, aby si to zákazník rozmyslel) a oni by si těch 1500 kč dali do kapsy.
Cituji Sierral: ještě si zavolám pro jistotu na ČOI.
To určitě zavolej,ale mají nárok na platbu za uvedení do původního stavu a celkem nikdo jim nenařizuje jak dlouho ta práce bude trvat a kolik bude stát. tak trochu mezera a chyták na zákazníka i když na druhou stranu to i chápu neb spousta lidí by si pak z eshopů udělala půjčovnu.
Cituji Tiakia: Rozbalením ani použitím zboží nezaniká právo na odstoupení od smlouvy bez udání důvodu a vrácení peněz. Výjimku představují např. audio a video nosiče.
Nevíte, jak je to u žboží, které se spotřebovává? Například u kosmetiky, pokud použiju tělové mléko, tak ho už asi vrátit nemůžu?
Cituji zelenasmoulinka: Například u kosmetiky, pokud použiju tělové mléko, tak ho už asi vrátit nemůžu?
No, asi ne.
"Odstoupit od smlouvy bez udání důvodu nelze, pokud bylo zboží již částečně spotřebováno (např. parfémy). Nelze také odstoupit od smlouvy na zboží, jehož charakter to vylučuje, zejména z hygienických důvodů (např.antibakteriální kryt na zubní kartáček, manikúrová sada, parfémy, make-up, rtěnky...).
Pokud bude vrácené zboží neúplné, poškozené či viditelně opotřebené, obchodník uplatňuje náhradu škody."
E-shopy s kosmetikou by pak fungovaly jako bezplatní půjčovna a testovací služba?
Zní to logicky. Takové zboží by šlo špatně znovu prodat.
Ale spíš by mě zajímalo jak a kde je to konkrétně uvedeno v zákoně.
Cituji zelenasmoulinka: Nevíte, jak je to u žboží, které se spotřebovává? Například u kosmetiky, pokud použiju tělové mléko, tak ho už asi vrátit nemůžu?
pouze u AVONU je ta nabídka, že použité zboží můžeš vrátit (spotřebované nejvíc do 1/3)
Nebo přesněji - nevím o nikom dalším
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.