Dobrý den,
mám na Vás dotaz. Zakoupila jsem na e-shopu velmi výhodně zboží. Prodejce se bohužel spletl a cena měla být o několik tisíc větší. Mám právo na výrobek za cenu, za kterou jsem ho objednala? Popřípadě jak se v tomto případě postupuje?
Děkuji za odpověď...
Cituji Nika115: Prodejce se bohužel spletl a cena měla být o několik tisíc větší. Mám právo na výrobek za cenu, za kterou jsem ho objednala?
Já bych řekla,že ano,zkušenost mám teda s pultovým prodejem.Pokud mám špatně naceněné zboží,je to problém obchodu a ne zákazníka,takže vždy jsem zboží prodala za cenu uvedenou na výrobku,i když v počítači byla jiná.(Pravda pokud je menší,prodám za tu menší(zákazníka upozorním a omluvím se),ale za větší nikdy)Toto kontroluje i ČOI.
Pracuji na eshopu, a máš právo na tu původní cenu. Pokud si odeslala objednávku, a máš od ní potvrzení, a on ti pak volal, že to mění, tak má smůlu. Zkus argumentovat klamáním zákazníka nebo tak ( to neporadím) ale právo na to máš.
Ano, ale musíš mít nějaký důkaz (třeba print screen stránky). Najdi si někde ten zákon, třeba na sos.cz, určitě tam někde bude. V praxi to vypadá ale tak, že to buď uhádáš, což jde dobře v normálním obchodě, anebo se dohodnete na nějakém kompromisu, že ti třeba dá prodejce slevu a ty se neobrátíš na ČOI, to si dokážu představit dohodnout po mailu (protože on ti to zboží prostě nepošle, s tím, že v jeho obch. podmínkách je, že on může odstoupit od smlouvy). A nedáš nám tip na výhodný nákup?
Cituji TrissRanuncul: Pracuji na eshopu, a máš právo na tu původní cenu. Pokud si odeslala objednávku, a máš od ní potvrzení, a on ti pak volal, že to mění, tak má smůlu.
No,je pravda,že pokud zapisuji objednávku a zjistím jinou cenu v nabídce a jinou v počítači,automaticky ji přepíšu,je to opět naše chyba.Takže by to mělo být u pultového a internet.obchodu stejné.
Právě že cena už byla změněna na tu správnou, očividně se obchodník spletl. A v e-mailu mi pouze napsal, že došlo k chybě a omlouvají se a objednávku mi vystornovali. Mají na toto vůbec právo?
Nika115
určitě na to máš právo, přítel si takhle výhodně koupil mobilní telefon. Jednoho dne se myslím vodafone spletl a mobil za 11 tisíc prodávali jen za 1100,--, ale objednávka proběhla a tak nemohli nic udělat. Naštěstí si to uvědomili asi do pul hodinky, take to bylo náhoda, ale za chybu se bohužel platí. Určitě jim pohroz například ČOIkou, docela to zabírá.
Cituji Nika115: Právě že cena už byla změněna na tu správnou, očividně se obchodník spletl.
No,ale musel ti předtím dojít potvrzovací mail,ne?Ihned po uskutečnění objednávky.
Nika115
Aha,tak to je divný,myslím,že s tím tedy nic nenaděláš.Pokud to máš z letáku,tak tam je často psáno,že za tiskové chyby neodpovídají...
No já naopak myslím, že to je ten důkaz, co potřebuješ - jestliže ti napsali, že stornovali objednávku z důvodu této chyby, tak ti to potvrdili. Takže trvej na své původní objednávce. Kdyby ti ji stornovali z důvodu, že třeba zboží došlo, tak na to jistě právo mají, to mají určitě v obch. podmínkách, ale jestli se spletli v ceně - tak to pardon, to takhle nejde. Koukala ses na ty SOS stránky?
Cituji Nika115: Ne ne, je to z e-shopu.
No,ale pokud nemáš v ruce nic,co by potvrdilo to,že to tak je,nic nenaděláš,obchod ti objednávku stornovat může.
My tedy máme program v e-shopu takový,že zašle ihned potvrzení objednávky...takže ti neporadím,já si osobně myslím,že máš bohužel smůlu
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.