Reaguji na izabel2011: my to máme mít takhle to zadání, žádné body k tomu..
OBECNÁ STRUKTURA ÚSTNÍ ZKOUŠKY
1. charakteristika uměleckého textu (s využitím vědomostí získaných přečtením celého díla a
s orientačním zasazením do literárněhistorického kontextu);
2. charakteristika neuměleckého textu.
napíšu ti do zprávy svůj email, jsi moc hodná..
Reaguji na princeska: My když jsme si zkoušeli Krysaře, tak učitelka říkala, že máme začít tím, z které části knihy úryvek je, např. na začátku, nebo na konci a co sebude odehrávat potom a co se odehrálo předtím, a říct např. ve kterém místě se to odehrává( třeba i konkrétní název města)
Reaguji na werunka14: nezlobte se, ale pořád nechápu k tomu úryvku - ...nejdříve o tom úryvku-čas,doba, zařazení do děje . Jako knihu jak zařadit vím, ale konkrétně úryvek taky třeba že je psaný v tom a v tom období nebo jak? Zařazení do děje ? Můžeš být konkrétnější? Třeba jako co se zrovna v tom úryvku děje ?
My jsme toho moc nerozebírali, učitelka nám onemocněla, pak zas chvíli s námi byla a zas šla do nemocnice, samé suplování a to v maturitním ročníku
Pokud máš nižší tak toho o autorovi a jeho době moc vědět nemusíš...důležitá je charakteristika textu, jazykové zvláštnosti, zařadit úryvek do obsahu celé knihy, ..
Vyšší: musíš znát info o autorovi, jeho době, dalších autorech té doby a můžeš mluvit i obsahu jako celkově a dále to stejné co u nižší charakteristika, jazyk apod.
Když tak si stáhni ukázkové pracovní listy...tam je jasně napsané na co musíš odpovídat a pokud budeš mluvit 15min. na dané otázky a tvůj učitel/profesor tě nebude chtít potopit, tak se tě na detaily ptát nebude.
Reaguji na izabel2011: díky moc, jsi se trefila s Kyticí a Babičkou. Tu mám v kánonu
My tam právě ty podotázky mít nebudeme.
Takže říkáš že je to stejné u všeho? Nebo skoro stejné..
Kde jsi k těm pracovním listům přišla, nemůžu na netu nic najít, mám jich jen pár.
Cituji princeska: chápu to dobře že v základní úrovni obtížnosti nechtějí nějaké extra jazykové rozbory toho úryvku?
Spíš to všechno kolem knihy, autora a doby?
právě naopak
Reaguji na Belen: no to moc nejsem potěšená, radši by jsem o autorovi a době mluvila, stejně se to učím ke školní maturitě. mě nejdou právě ty rozbory .
Reaguji na princeska:
ono se to většinou fakt opakuje. Vlastně mluvíš o té celé knížce a ději. Někdy stačí odpovědět jednou větou, jindy zas se více rozmluvíš.
Mám to od kamaráda, který maturoval minulý rok a taky něco od naší učitelky.
Reaguji na princeska: Já vím, z toho důvodu jsem si vzala vyšší.... mluvit 15 min o stránkovém úryvku je docela náročné.
Ale neboj, to zvládneš. Myslím, že je to stupidní ta ústní část. Pracuješ pouze s úryvkem a hledáš v tom např.: přímou řeč, nepřímou, tropy a figury, nespisovná slova, slang, nářečí, kdo v úryvku vystupuje a zařadit ho do celého díla, vypravěč,... hlavně vždy tu zvláštnost co najdeš musíš přečíst, aby jsi dokázala, že jen tak neplácáš naučené věty.
Pokud začneš moc mluvit o autorovi, době atd. tak tě zastaví...to totiž u nižší bys neměla!!
Cituji izabel2011: Vlastně mluvíš o té celé knížce a ději.
No tak mluvíš o úryvku, který máš na pracovním listu. Vždy charakteristika ÚRYVKU, Jazykové zvláštnosti ÚRYVKU a mimochodem můžeš samozřejmě zmínit, co je za další zvláštnost celé knihy. Ale musíš mluvit o úryvku, s tím pracuješ celou dobu zkoušky.
Reaguji na Belen:
To jo, ale můžeš zmínit co předcházelo té situaci a pak co následuje. A ono k ději dojdeš.
Pak se tam zmíní i postavy + jakou roli tam mají, jejich povaha...takže vlastně řekneš dost o tom díle
Reaguji na Belen: hlavně vždy tu zvláštnost co najdeš musíš přečíst, aby jsi dokázala, že jen tak neplácáš naučené věty- reaguji ..to je ten problém právě něco najít
tak přímou řeč najde i prvák, dál nějaké to nářečí atd taky, ale jak je to moc knižní takové ty metafory, personifikace apod. to teda nevím.
Spíš se mi jedná o to, že přijdu, pozdravím, sednu, řeknu co jsem si vytáhla a jak konkrétně začít..
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.