Ahoj, možná už jste někdo něco podobného řešili a budete mi umět poradit. Koupila jsem si na ebay.co.uk na konci dubna zboží za 30 liber. Když ani po 14 dnech nepřišlo, napsala jsem prodávájící, že balík nedorazil. Odepsala, že musím počkat do konce května, že do té doby má pošta čas. Takže jsem počkala, samozřejmě nic už nepřišlo. A tak jsem na ebay po dohodě s ní otevřela "case", že chci vrátit peníze. Ona ale napsala, že vracet peníze nechce, že pošta má 90 dnů ode dneška na vyjádření, zda jí vrátí peníze za balík či ne a podle toho se rozhodne.... Už jsem vážně vytočená, počítala jsem, že to bude bez problémů a peníze vrátí, neb zboží už nemá, čili mi nemůže poslat nové a má 100% hodnocení. Tak přemýšlím, zda to řešit i přes paypal? Lze tam taky otevřít případ, že koupené zboží nedorazilo. Pochybuji, že sama od sebe mi něco pošle.Jak byste řešili situaci vy?
Ten "case" máš na ebay stále otvorený?
Posielala ti to doporučene alebo obyčajne? Podľa podmienok ebay, musia byť všetky zásielky registrované (čiže doporučené, aj keď sa to tak často nerobí) a za doručenie k tebe ručí predajca. Ak sa balíček stratí, musí ti vrátiť peniaze alebo poslať náhradu. To, že pošta má 90 dní na vyjadrenie nie je tvoj problém, ale jej. S tým sa nemusíš zaoberať. Mňa takto naťahovala jedna Američanka, nechcela mi vrátiť peniaze (vraj stratu balíčka vyšetrovala poisťovňa), chvíľu som jej verila, ale potom som zistila, že je to klamárka. Tak som case posunula na costumers support a oni hneď rozhodli o vrátení peňazí.
V každom prípade, ak máš case už otvorený cez Ebay, cez PayPal to nie je potrebné znovu otvárať. Ak by sa to do určitého termínu nevyriešilo, postúp case na zákaznícku podporu.
V případě že prodejce nekomunikoval jsem to vždycky řešila přes Ebay, jsou propojení s Paypalem takže jsem vyplnila pár řádků s vysvětlením, otevřela dispute a vždycky mi Paypal vrátil peníze.
V případě že prodejce komunikoval a balík se ztratil jsme se domluvili. Pokud to byl někdo kdo prodává ve velkém tak to většinou odepsali, vrátili mi peníze sami rovnou a bylo vyřešeno. U malých prodejců kdy holka prodává pár kousků a nemá to jako business jsem si nechala poslat potvrzení o odeslání a vyplnila na poště nějaký jejich Claim Form a pošta mi pak vrátila peníze za ztracený balík. V tom to mám ale jednodušší protože jsem přímo v Anglii.
Reaguji na Carmella: Ano, je otevřený, otevírala jsem ho dnes. Fakt koukám, že blbých 30 liber není ochotná vracet. Má 200 pozitivů, tak bych si řekla, že to je "záruka"... No chyba lávky. Každopádně díky za radu, počkám a když nic nevrátí, posunu to dál.
Cituji Haniccino: vyplnila na poště nějaký jejich Claim Form
Ano, to psala, že vyplňovala, ale že mají na rozhodnutí 90 dnů a pak uvidí, jestli jí vrátí peníze... Ale pořád si myslím, že mi do toho nic není, kde se to ztratilo a mám nárok na náhradu. No uvidíme.
Reaguji na Dejnička: Během pár dnů jsem měla peníze na účtu. Na ebay to mají asi vcelku dobře pořešené, protože jsem jen napsala vyjádření k tomu, že mi nechce vrátit peníze - že nesouhlasím s čekáním a bylo to vyřešeno. Za mě spokojenost.
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.