Ahojte.
Letos maturuji a uvažuju kam dál. Mám zálusk na VŠB, na ekonomickou fakultu ale nevím jaký obor.
Uvažovala jsem, co bych jednou chtěla dělat a jak se živit. Docela mě láká nějaká reklamní agentura nebo něco podobného ale vůbec nevím, jestli se na to hodí třeba právě obor Marketing a obchod. Koukala jsem na nabídky práce a popravdě jsem si ani nevšimla, že by požadovali nějaké určite vzdělání, ale je jasné, že každý tuto práci asi dělat nemůže.
Proto jsem se chtěla zeptat, jak postupovat, pokud bych chtěla jednou pracovat v takové reklamní agentuře, a jestli by se mi obor Marketing a obchod hodil. Děkuji za odpovědi.
Reaguji na Obleceni-prodej: Holka, snad každý chce pracovat v reklamce, ale pokud už nemáš praxi pár let, tak máš smůlu a ani školu vyloženě nepotřebuješ. Takže pokud nemáš známé, kteří by tě zaměstnali, tak je to hoooooodně o štěstí. Jinak dost podobná témata už tu jsou.
Cituji smarny: Holka, snad každý chce pracovat v reklamce,
tak já marketing studovala na VŠ a v reklamce pracovat zas takovy terno neni, ja bych to třeba nikdy dělat nechtěla
Reklamní agentura je agentura jako každá jiná, většina lidí tam pracuje jako accounti, kteří mají své klienty a starají se o ně, vlastní práci - slogany, grafiku, videa atd dělají textaři, designeři, grafici atd. Takže si ujasni, co pro tebe práce v reklamce je Zní to totiž děsně honosně, ale je to práce jako každá jiná .... jeslti nemáš umělecké sklony na práci zmíněnou výše, tak to ani není nijak extra dobře placené (pokud nepatříš ke špičce v oboru), jen jsi otrokem svého klienta, pro kterého musíš dělat, co si zamane... a povětšinou v šibeničním termínu.
Já pracuji v marketingu na straně klienta, určitě se vzdělání v oboru hodí, je to založené na teoretických základech, jako jakákoliv jiná práce - tržní prostředí, strategie, cenotvorba, spotřebitel, psychologie, trh, sociologie atd atd. ... a povětšinou je to jen a jen o číslech
Pokud chces delat marketing, protože "dělat v reklamce" je cool, tak si to pořádně rozmysli, najdi si informace o uplatnění, koukni se na osnovy ... i na jiných školách. Na základě toho, co vidíš ve filmech a seriálech typu MadMan, nestav
Reaguji na misa_sisa: pod to bych se podepsala
ještě to víc rozvinu - nejsnazší je dostat se do reklamky (nebo jakékoli agentury) na pozici accounta - tam ale počítej s tím, že plat nebude zrovna nějaký terno a navíc budeš uhoněná, každej klient si bude myslet, že tě má pro sebe ale ty jich přitom budeš mít víc. no a co se týče kreativních zaměstnání v agentuře, tam je to taky dost drsný, rozhodně ne pianko, čajíček, jednou za čas si vymyslím nějakej slogan. pracuju na straně klienta a kolikrát je mi trapně, co po nás naše vedení chce a co my potom řešíme s agenturou - na jejich straně je to opravdu o pevnejch nervech.
nicméně je práce v agentuře dobrým odrazovým můstkem pro další kariéru, která už pak může být na straně klienta.
Cituji misa_sisa: Takže si ujasni, co pro tebe práce v reklamce je
Mám to víc než ujasněno, partner v tom pracuje.
Právěže jsem nemyslela tyhle obchoďácké pozice, ale lepší a kreativnější místa. Account je šílená hoňka a vezmou každého, pokud má nějaké obchodní schopnosti a dovednosti.
Reaguji na smarny: dovoluji si nesoouhlasit, že na accounta vemou každého. Je to také o kontaktech v oboru a o dodavatelích. Je to o znalosti tiskových technologií. Honička to je a čím větší klient tím hůř mluvím z vlastní zkušenosti. Na takové ty kreativní pozice se člověk nedostane bez praxe a nějakých výsledků co můžeš prezentovat. Ono to chce začít klidně na nějaké juniorské pozici a pokud v Tobě něco je, tak se prosadit. Jinak mám pocit, že etra vzdělání v tom roli nehraje. Jinak určitě se přikláním k názoru, že lepší je být na straně klienta - marketingové oddělení.
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.