Holky, mám dotaz na ty, které takovou prác vykonávaly.. Hlásím se na práci archivářky a taky má na starost skartace.. Vím oboje co je, to jen na vysvětlení, ale vůbec nevím, jak ta práce může probíhat? Pracovala jsem v klasické administrativě, smlouvy, faktury, maily, atd.. ale nevím, jak archivace můžou probíhat..
Dělal někdo něco takového?
Děkuj.
Stačí požádat Google, on ti odpoví
"Archivář je pracovník archivu, který provádí výběr archiválií z dokumentů pocházejících od jejich původců (v rámci tzv. předarchivní péče) nebo z dokumentů nabídnutých archivu a zajišťuje jejich evidenci, uložení, ochranu a zpřístupnění veřejnosti. Dokumenty, které archivář vybere a určí k uložení do archivu, se nazývají archiválie. Jednotlivé soubory archiválií, které vznikly z činnosti jednoho subjektu (fyzické nebo právnické osoby), se nazývají archivní fondy. Jinými soubory archiválií jsou archivní sbírky složené z archiválií navzájem propojených jedním nebo několika společnými znaky. Obor, který se zabývá prací archivářů a archivy, se nazývá archivnictví. Vedle archivnictví archivář obvykle ovládá dějiny práva, dějiny správy, pomocné vědy historické a starší vývojové stupně jazyků".
Byla jsem jako asistentka vedení na školení - archivářství - a v předcházejícím odstavci je to, o co na této pozici jde, pěkně shrnuté.
Reaguji na Lasislava: ahoj, a kde jsi se hlásila?Myslím třeba na úřadě nebo kde? To by se mi také líbilo
Ahoj, já dělala kdysi u nás v práci archiv a skartaci /mimo jiné tedy/. Popravdě mě to dost prudilo. Prostě každý spis má nějakou skartační lhůtu a znak. Na konci roku se vždy spisy vyndaly ze šanonu, přebalily do takových speciálních archivačních krabic, popsaly se, uvedl se ten znak, lhůta a v jakém roce mají být skartovány. Pak jsme tam měli jednu velkou místnost - archiv a tam se ty spisy ukládaly. Chce to mít fakt pečlivě uspořádané, aby ses v tom potom vyznala. Vždy jednou za rok byla skartace. Musel se udělat seznam všech písemností, co se mají skartovat a fyzicky se musely dohledat. Potom se psala žádost o provedení skartace, tuším že to je na nějaký "nadřízený archiv", u nás to byly Litoměřice a to jsem z krajského města. někdy přijela komise a udělala kontrolu, pak dali souhlas se skartací a mohlo se to fyzicky skartovat. měli jsme vybranou firmu a tam se to pak všechno odvezlo, vždy musel být někdo přítomen. Já vždycky byla ráda, že to je za mnou, opravdu, když jsem to převzala, tak v tom byl hrozný nepořádek, špatně a nekompletně popsané, br.
Cituji Aileenka: Ahoj, já dělala kdysi u nás v práci archiv a skartaci /mimo jiné tedy/. Popravdě mě to dost prudilo. Prostě každý spis má nějakou skartační lhůtu a znak. Na konci roku se vždy spisy vyndaly ze šanonu, přebalily do takových speciálních archivačních krabic, popsaly se, uvedl se ten znak, lhůta a v jakém roce mají být skartovány. Pak jsme tam měli jednu velkou místnost - archiv a tam se ty spisy ukládaly.
podobně to funguje i u nás ve firmě, ještě spisy které nejsou aktuálně ke skartaci, archivář podle potřeby vytahuje z archivu a vyhledává určitě spisy, je to taková hrabačka v papírech a u nás tedy i fyzicky náročná.
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.