Ahoj, budu ráda, když mi někdo poradí. Asi před 14ti dny jsem dávala na reklamaci telefon v záruce od T-mobilu. Dnes se ozvali s tím, že je zkorodovaný a oprava bude stát 1700,- (mám od nich telefon za korunu na tarif). Opravu jsem zamítla a oni si chtějí nechat naúčtovat 300,- za zřejmě vzniklé náklady. Mají na to právo? Mně jako laikovi to přijde absurdní, platím zvýšený tarif, abych měla mobil za korunu a pak mám zbytečně platit takové peníze za nic. Děkuji za rady.
A to tě neupozornili dopředu, že v případě nezáruční opravy (koroze) se k tomu budou vztahovat nějaký poplatky?
Pokud je v záruce a za vadu nemůžeš ty, nic by jsi platit neměla. Pokud jsi vadu způsobila ty - jak psala Misy, třeba koroze, kdyby ti telefon spadl do vody, měli by tě na to upozornit a oznámit ti, že budeš platit dopředu. Zkus zavolat nebo napsat ČOI, určitě ti lépe a ochotně poradí
Cituji Innes: Opravu jsem zamítla a oni si chtějí nechat naúčtovat 300,- za zřejmě vzniklé náklady.
Bohužel nárok mají, ale měli tě dopředu upozornit. Měla jsem něco podobného s foťákem (respektive vrácení do 14 dní od nákupu) a buď ráda - mě si za to naúčtovali 10 procent z ceny (tj. 15 tisíc)
Já si teda myslím, že by po tobě nic neměli chtít. Já jsem mobil reklamovala několik let zpátky taky u T-Mobilu a nic po mě nechtěli, taky mi nabízeli opravu. A rozhodně tě měli předem upozornit a zeptat se jestli souhlasíš s těmi případnými 300Kč.
Reaguji na Misy:
předem mě právě neupozornili, zkusím napsat na tu čoi a uvidím
10% z ceny bych brala, když stál 1Kč
Cituji GrilledChicken: Já si teda myslím, že by po tobě nic neměli chtít. Já jsem mobil reklamovala několik let zpátky taky u T-Mobilu a nic po mě nechtěli, taky mi nabízeli opravu.
Jenže na zkorodování telefonu se nevztahuje záruka, takže jde o mimozáruční opravu, která samozřejmě zadarmo nebude.
Reaguji na Misy:
ano, to ale samozřejmě nemůžu vědět předem
navíc mi přijde, že na korozi se dá svést skoro vše, aspoň u nich mi to přijde častá praktika
Reaguji na Innes: Jo, to mi taky přijde, že na to svádí skoro všechno. Každopádně ti to měli říct před tím, než od tebe mobil vzali. Já jsem dávala spravovat foťák a na férovku mi hned řekli, že i když to nepůjde, tak to bude za 500,-.
Reaguji na Misy:
zkusila jsem napsat přímo na t-mobil
škoda, že tu není někdo, kdo by se v tom po právní stránce vyznal
Cituji Innes: 10% z ceny bych brala, když stál 1Kč
Co kdyby ti uznali reklamaci, telefon si nechali a vrátili ti peníze za telefon Dostala by jsi 1 kč !
Reaguji na Renataxyx:
no kdyby mi k tomu zrušili tu smlouvu, na který je vázaný, byla bych nadšená
no jak píšeš ty, tak by to bylo furt lepší, než platit 300 a mít nepoužitelný mobil
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.