Dobrý den,na stránkách Bazos.cz jsem prodávala australské sedlo,byli k němu všechny podstatné informace a fotografie,sedlo nemá žádné skryté vady,plně funkční.Zakoupila si ho ode mě paní,napsala e mail že ho chce poslat,o žádné další informace nežádala.Sedlo jsem ji tedy odeslala za domluvenou cenu,za rychle jednani jsem ji zaplatila poštovné.Posilala jsem ji několik emailu jestli sedlo došlo v pořádku atd. Zhruba po týdnu se paní ozvala že jí sedlo nesedí a že mi ho posílá zpět.Já jsem ovšem peníze potřebovala,již je nemám a sedlo zpět přijmout nechci,jsem soukromá osoba a ne internetový eshop.Udáje o sedle byli uvedeny,fotografie přiloženy také,sedlo nema vady,jen jí nesedí velikost co už neni muj problem,kvuli ní sem přišla o jine zajemce .S nákupem bazarového zboží na internetu od soukromé osoby (nejsem podnikatel) musí počítat s riziky.Sedlo může dál prodat. Cena sedla byla 4500Kč.Jsem povina balík přimout zpět a vrátit jí peníze?Jak dlouho na to mám a mohu chtít zaplatit poštovné?
Cituji Michalinda222: zboží přijímat nemusíš. Jednou jste se domluvily na prodeji, bylo to zaplaceno a odesláno a tím to končí. Že to paní nesedí tak to už je jen a jen její problém. Balík nepřijímej a hotovo
mám stejný názor, nejsi e-shop a potřebné informace měla a pokud sedlo odpovídalo popisu a fotkám není co řešit, paní se měla s tebou předem domluvit na možnosti vrácení
Přijímat to nemusíš, ale jako koňák bys mohla vědět, že sedlo může mít správnou velikost, ale koni prostě nesedne (kulatý hřbet, jiná anatomie hřbetu, příliš vysoké/nízké sedlové polštáře atd..)
Takže právně jsi v pohodě, ale jinak.... No, tvá věc, zase chápu, že jsi peníze potřebovala. Ale paní docela lituju, ačkoliv mohla napsat hned, že sedlo došlo a jde ho vyzoušet....
Reaguji na Kristyna666: balík nepříjímej a paní doporuč, ať ho prodá dál.
Takový je běžný postup v privátních prodejích bazarového zboží.
U tak drahých věcí s tím musí člověk počítat, že zboží nemusí sednou a vracet se nemůže.
Nejsi žádný e-shop.
Cituji urgona: ale jako koňák bys mohla vědět, že sedlo může mít správnou velikost, ale koni prostě nesedne
to samé přeci musela vědět i paní, která si sedlo kupovala, ne? A to, že riskla nákup "naslepo" přes bazar je její problém.
Pro zakladatelku: nejsi povinna vracet peníze, jak píší ostatní holky, balík nepřijímej, pošta ho dotyčné vrátí zpět.
Super,děkuji Vám za odpovědi,to jsem chtěla slyšet.Kdyby aspon začla komunikovat dřiv a ne až po tydnu že napiše že sedlo posila zpět.Měla jsem v planu ten balík nepřijímat,nechat ho prostě na poště.Paní jsem doporučila at ho prodá.Chtěla jsem si být jen jistá,že nemá právní nárok na vrácení peněz ( do 2 týdnů..?) .Také mi je paní líto,ale neměla jednat zbrkle ,ale napsat si třeba o podrobnější popis a více s emnou komunikovat.Nemůže mi tedy určitě hrozit nějaký postih,že by se třeba soudně snažila vymáhat tu částku..?
Cituji Kristyna666: Nemůže mi tedy určitě hrozit nějaký postih,že by se třeba soudně snažila vymáhat tu částku..?
ne,neboj se.
Cituji urgona: Přijímat to nemusíš, ale jako koňák bys mohla vědět, že sedlo může mít správnou velikost, ale koni prostě nesedne (kulatý hřbet, jiná anatomie hřbetu, příliš vysoké/nízké sedlové polštáře atd..) Takže právně jsi v pohodě, ale jinak....Ale paní docela lituju
No, já to třeba jako koňák vím, ale .. no a co?
A to si vážně myslíš, že si něco koupíš v bazaru ( na bazoši apod), půjdeš si to vyzkoušet a pak soukromému prodávajícímu oznámíš že ti to nesedí a že mu to vracíš nazpět?
Opakuji oznámíš (nikoli poprosíš zda by jsi to mohla vrátit, zda by se nešlo nějak třeba dohodnout apod.) - a to ještě až po týdnu?
Rada pro zakládající - rozhodně nic nepřijímej a s paní začni jednat rázně ( slušne, ale nekompromisně) - podle tvého příspěvku se mi zdá, že jsi až moc hodná, jak se ještě ptáš, zda by jsi měla nárok alespoň na poštovné.. no a někteří lidé považují slušnost za slabost, bohužel.
On je net plný stížností na hrozné prodávající ( a pochopitelně často oprávněně), ale někteří kupující taky stojí za..
Reaguji na urgona: sedlo může mít správnou velikost,ale koni nesedne - nějak sem to tady nerozebírala,počítala jsem že tu budou samí
" nekonáci"
Reaguji na Kristyna666: to je stejný jako např. se svatebnímí čí plesovými šaty, mega robou. Dotyčná si je přijede před koupí zkusit.
Paní mohla taky s kobylou dorazit nebo se domluvit na setkání někde...
Ne - skutečně to neber jako tvoji chybu!
Ted mi napsala že má právo na vrácení do 14 dnů,ze zákona..Ale to si myslí špatně ( tak jako jsem si to myslela já).když to platí jen u podnikatelů a ne u nákupu bazarového zboží u soukromých osob.. Neměli jste někdo stejný problém,potřebovala bych to najít v obchodním nebo občanském zákoníku nebo kde,ale všechno se to motá kolem právnických osob,ne soukromých.
Reaguji na Kristyna666: tak ji to napiš, že si plete hodinka a holinky....prostě tě zkouší, jestli tě zlomí
Cituji Kristyna666: Ted mi napsala že má právo na vrácení do 14 dnů,ze zákona..Ale to si myslí špatně ( tak jako jsem si to myslela já).když to platí jen u podnikatelů a ne u nákupu bazarového zboží u soukromých osob.. Neměli jste někdo stejný problém,potřebovala bych to najít v obchodním nebo občanském zákoníku nebo kde,ale všechno se to motá kolem právnických osob,ne soukromých
Nemá pravdu.
Opravdu se neboj, taky jsem měla čest s jednou takvou chytračkou. Odepiš ji něco v tomto stylu a dál s ní nekomunikuj. Ona to zkouší.
Pokud zboží prodáváš jako FO jiné osobě, jedná se o smlouvu kupní, nikoliv však smlouvu kupní spotřebitelskou. Aby smlouva byla spotřebitelská, musí ji uzavírat spotřebitel - FO s dodavatelem - podnikatelem. Odstoupení do 14 dnů platí pouze u spotřebitelských smluv. Normy upravující prodej použitých věcí je možné najít v občanském zákoníku v oddílu "Kupní a směná smlouva", jsou roztříštěné mezi tzv, zvláštní ustanovení o prodeji zboží v obchodě - vztahují se tedy opět jen na zboží jakžto podnikatelskou činnost. Na prodej použitého zboží FO se vztahují normální ustanovení o kupní smlouvě.
Bazoš není eshop, na zboží není žádná záruka.
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.