arrow
profile_image
Kristyna666
od 17. 3. 2013
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

méně než
10 příspěvků

Dobrý den,na stránkách Bazos.cz jsem prodávala australské sedlo,byli k němu všechny podstatné informace a fotografie,sedlo nemá žádné skryté vady,plně funkční.Zakoupila si ho ode mě paní,napsala e mail že ho chce poslat,o žádné další informace nežádala.Sedlo jsem ji tedy odeslala za domluvenou cenu,za rychle jednani jsem ji zaplatila poštovné.Posilala jsem ji několik emailu jestli sedlo došlo v pořádku atd. Zhruba po týdnu se paní ozvala že jí sedlo nesedí a že mi ho posílá zpět.Já jsem ovšem peníze potřebovala,již je nemám a sedlo zpět přijmout nechci,jsem soukromá osoba a ne internetový eshop.Udáje o sedle byli uvedeny,fotografie přiloženy také,sedlo nema vady,jen jí nesedí velikost co už neni muj problem,kvuli ní sem přišla o jine zajemce .S nákupem bazarového zboží na internetu od soukromé osoby (nejsem podnikatel) musí počítat s riziky.Sedlo může dál prodat. Cena sedla byla 4500Kč.Jsem povina balík přimout zpět a vrátit jí peníze?Jak dlouho na to mám a mohu chtít zaplatit poštovné?

Cituji Michalinda222: zboží přijímat nemusíš. Jednou jste se domluvily na prodeji, bylo to zaplaceno a odesláno a tím to končí. Že to paní nesedí tak to už je jen a jen její problém. Balík nepřijímej a hotovo

mám stejný názor, nejsi e-shop a potřebné informace měla a pokud sedlo odpovídalo popisu a fotkám není co řešit, paní se měla s tebou předem domluvit na možnosti vrácení

Reaguji na Kristyna666: V případě bazarového zboží nemá kupující právo na vrácení. A tečka.

arrow
Neprodává v Bazaru

Přijímat to nemusíš, ale jako koňák bys mohla vědět, že sedlo může mít správnou velikost, ale koni prostě nesedne (kulatý hřbet, jiná anatomie hřbetu, příliš vysoké/nízké sedlové polštáře atd..)
Takže právně jsi v pohodě, ale jinak.... No, tvá věc, zase chápu, že jsi peníze potřebovala. Ale paní docela lituju, ačkoliv mohla napsat hned, že sedlo došlo a jde ho vyzoušet....

arrow
profile_image
farahh
od 22. 7. 2012
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Reaguji na Kristyna666: balík nepříjímej a paní doporuč, ať ho prodá dál.
Takový je běžný postup v privátních prodejích bazarového zboží.
U tak drahých věcí s tím musí člověk počítat, že zboží nemusí sednou a vracet se nemůže.
Nejsi žádný e-shop.

arrow
profile_image
covet
od 30. 8. 2010
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Cituji urgona: ale jako koňák bys mohla vědět, že sedlo může mít správnou velikost, ale koni prostě nesedne

to samé přeci musela vědět i paní, která si sedlo kupovala, ne? A to, že riskla nákup "naslepo" přes bazar je její problém.
Pro zakladatelku: nejsi povinna vracet peníze, jak píší ostatní holky, balík nepřijímej, pošta ho dotyčné vrátí zpět.

arrow
profile_image
Kristyna666
od 17. 3. 2013
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

méně než
10 příspěvků

Super,děkuji Vám za odpovědi,to jsem chtěla slyšet.Kdyby aspon začla komunikovat dřiv a ne až po tydnu že napiše že sedlo posila zpět.Měla jsem v planu ten balík nepřijímat,nechat ho prostě na poště.Paní jsem doporučila at ho prodá.Chtěla jsem si být jen jistá,že nemá právní nárok na vrácení peněz ( do 2 týdnů..?) .Také mi je paní líto,ale neměla jednat zbrkle ,ale napsat si třeba o podrobnější popis a více s emnou komunikovat.Nemůže mi tedy určitě hrozit nějaký postih,že by se třeba soudně snažila vymáhat tu částku..?

arrow
profile_image
Tiakia
od 1. 4. 2012
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Cituji Kristyna666: Nemůže mi tedy určitě hrozit nějaký postih,že by se třeba soudně snažila vymáhat tu částku..?

ne,neboj se.

arrow
profile_image
marketahr
od 17. 3. 2009
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Cituji urgona: Přijímat to nemusíš, ale jako koňák bys mohla vědět, že sedlo může mít správnou velikost, ale koni prostě nesedne (kulatý hřbet, jiná anatomie hřbetu, příliš vysoké/nízké sedlové polštáře atd..) Takže právně jsi v pohodě, ale jinak....Ale paní docela lituju

No, já to třeba jako koňák vím, ale .. no a co?

A to si vážně myslíš, že si něco koupíš v bazaru ( na bazoši apod), půjdeš si to vyzkoušet a pak soukromému prodávajícímu oznámíš že ti to nesedí a že mu to vracíš nazpět?

Opakuji oznámíš (nikoli poprosíš zda by jsi to mohla vrátit, zda by se nešlo nějak třeba dohodnout apod.) - a to ještě až po týdnu?

Rada pro zakládající - rozhodně nic nepřijímej a s paní začni jednat rázně ( slušne, ale nekompromisně) - podle tvého příspěvku se mi zdá, že jsi až moc hodná, jak se ještě ptáš, zda by jsi měla nárok alespoň na poštovné.. no a někteří lidé považují slušnost za slabost, bohužel.

On je net plný stížností na hrozné prodávající ( a pochopitelně často oprávněně), ale někteří kupující taky stojí za..

arrow
profile_image
Kristyna666
od 17. 3. 2013
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

méně než
10 příspěvků

Reaguji na urgona: sedlo může mít správnou velikost,ale koni nesedne - nějak sem to tady nerozebírala,počítala jsem že tu budou samí
" nekonáci"

arrow
profile_image
farahh
od 22. 7. 2012
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Reaguji na Kristyna666: to je stejný jako např. se svatebnímí čí plesovými šaty, mega robou. Dotyčná si je přijede před koupí zkusit.
Paní mohla taky s kobylou dorazit nebo se domluvit na setkání někde...

Ne - skutečně to neber jako tvoji chybu!

arrow
Neprodává v Bazaru

Jako jo, máte určo pravdu. Asi řeším blbost

arrow
profile_image
Kristyna666
od 17. 3. 2013
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

méně než
10 příspěvků

Ted mi napsala že má právo na vrácení do 14 dnů,ze zákona..Ale to si myslí špatně ( tak jako jsem si to myslela já).když to platí jen u podnikatelů a ne u nákupu bazarového zboží u soukromých osob.. Neměli jste někdo stejný problém,potřebovala bych to najít v obchodním nebo občanském zákoníku nebo kde,ale všechno se to motá kolem právnických osob,ne soukromých.

arrow
profile_image
farahh
od 22. 7. 2012
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Reaguji na Kristyna666: tak ji to napiš, že si plete hodinka a holinky....prostě tě zkouší, jestli tě zlomí

arrow
profile_image
katula
od 23. 4. 2011
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Cituji Kristyna666: Ted mi napsala že má právo na vrácení do 14 dnů,ze zákona..Ale to si myslí špatně ( tak jako jsem si to myslela já).když to platí jen u podnikatelů a ne u nákupu bazarového zboží u soukromých osob.. Neměli jste někdo stejný problém,potřebovala bych to najít v obchodním nebo občanském zákoníku nebo kde,ale všechno se to motá kolem právnických osob,ne soukromých

Nemá pravdu.
Opravdu se neboj, taky jsem měla čest s jednou takvou chytračkou. Odepiš ji něco v tomto stylu a dál s ní nekomunikuj. Ona to zkouší.

Pokud zboží prodáváš jako FO jiné osobě, jedná se o smlouvu kupní, nikoliv však smlouvu kupní spotřebitelskou. Aby smlouva byla spotřebitelská, musí ji uzavírat spotřebitel - FO s dodavatelem - podnikatelem. Odstoupení do 14 dnů platí pouze u spotřebitelských smluv. Normy upravující prodej použitých věcí je možné najít v občanském zákoníku v oddílu "Kupní a směná smlouva", jsou roztříštěné mezi tzv, zvláštní ustanovení o prodeji zboží v obchodě - vztahují se tedy opět jen na zboží jakžto podnikatelskou činnost. Na prodej použitého zboží FO se vztahují normální ustanovení o kupní smlouvě.
Bazoš není eshop, na zboží není žádná záruka.

A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.

 
PŘEČTĚTE SI TAKÉ

Toto téma jsem založil/a, mohu ho tedy uzavřít.
Své téma uzavírejte vždy (!) po úspěšném prodeji v Bazaru. Děkujeme!
Příspěvky
| smazat označené