Cituji onsall: Prodavačky ti nalézají věci aby jsi odešla a nereklamovala to samé pak zkoušejí u vrácení peněz.
Přesně tak, ono vedení většiny těchto řetězců na prodavačky tlačí, aby reklamace přijímaly co nejméně, tak pak není divu že dělají co můžou, aby to člověk nevrátil.
Cituji mroskvicka: podle čeho by poznali, že to je zrovna ta z účtenky. Pouze jméno výrobce a návod k údržbě.
třeba podle toho že zrovna u Reserved a ne jen on má pod čárovým ean kodem index takže pak lze spárovat zda reklamuje tu kterou kabelku nebo přinesl někdo sice Reserved kabelku z výprodeje za 299 ale účtenku má na jinou za 999kč s to už rozdíl je že
Cituji prorsum: třeba podle toho že zrovna u Reserved a ne jen on má pod čárovým ean kodem index takže pak lze spárovat zda reklamuje tu kterou kabelku nebo přinesl někdo sice Reserved kabelku z výprodeje za 299 ale účtenku má na jinou za 999kč s to už rozdíl je že
To možná ano, ulehčí jim to dohledání, ale nemůže to být na úkor práv zákazníka. Nemohou si zkrátka vynucovat podmínky k reklamaci nad rámec zákona.
Mně takhle neuznali reklamaci košile u Marks and Spencer. Vždycky odstřihávám jak cedulku vzadu, tak tu na boku, protože mě škrábou .
No a košili jsme měla asi 3x na sobě a úplně se rozpadla . A nevzali mi jí, protože ji nemohli jak identifikovat a už nebyla v obchodě.
Neměla jsem jak se s nimi hádat, tak jsem to vzdala .
Z Reserved mi odepsali:
Jak se můžete v reklamačním řádu dočíst, pokud chcete zboží reklamovat, doporučuje se, aby zboží bylo čisté s nepoškozenou a neustřiženou etiketou.
Nevím o jakou reklamaci se jednalo, jestli jste chtěla vyměnit velikost, potom my dál tento model nemůžeme použít, protože nemá štítek a tím pádem je neprodejný. Tato reklamace by neměla být uznána.
Pokud se jednalo o závadu na modelu, potom by reklamace mohla proběhnout.
Věřím, že z naší strany určitě nechtělo dojít k porušení Občanského Zákona.
Najednou Hlavně, že z člověka dělají blbce, ale když zjistí, že se nedáte a o svých právech něco víte, hned je vše jinak
Stává se to běžnou praxí, poslední dobou, takže pozor na to! Sestře se to samé stalo v HaM. Mně zase nechtěli vzít reklamaci v Tchibu bez předložení jejich věrnostní kartičky. To už je teda vrchol! Jakoby obchod byl jiný stát, kde neplatí české zákony, ale jejich vlastní.
Trochu mi to přijde jako diskuze samých reklamačních odborníků.
Za a) pokud zboží nelze identifikovat dle vnitřního štítku, nelze ho posléze ani nahrát do systému a vyměnit za kus jiný, nebo vrátit peníze za uznanou reklamaci.
b) Při reklamaci stačí výpis účtu a nebo svědectví další osoby, nicméně v tomto případě je vnitřní štítek NUTNÝ, jak by se jinak zabránilo, aby lidé nereklamovali věci koupené z e-shopu, popřípadě "z druhé ruky".
c) Musíme si uvědomit, že prodavačky jsou taky jenom lidi a mají dané instrukce jak smějí reklamace přijímat.
S tímhle přístupem, kdy na sebe budeme vytahovat zákoník kvůli každé prkotině, si za chvíli nekoupíme ani rohlík v pekárně.
Cituji A_nnette: Musíme si uvědomit, že prodavačky jsou taky jenom lidi
To nikdo nepopírá, ale kvůli tomu si přece nenecháme sr..t na hlavu od řetězců, které vyžadují něco, na co nemají dle zákona právo. Kdyby aspoň zákazníka informovali předem, že to stříhat nesmí..... Já bych si takovou koupi určitě rozmyslela. Např. na některých šálách vypadá 7 cm bílá cedule opravdu elegantně, to samé když prosvítá pod bílým tričkem.
Jsem přesvědčená o tom, že jednají na hraně zákona protože pokaždé když jsem se proti takovému postupu bránila a dala jsem najevo, že znám svá práva, bylo mi naráz vyhověno a reklamace uznána.
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.