Chtěla jsem reklamovat boty v MIXERU a nevěřila jsem vlastním uším, když mi prodavačka sdělila, že to bez originálního obalu nevezmou. Řekla, že to mají v obchodních podmínkách. http://www.mixershoes.com/cz/stranka/obchodni-podm inky (viz. bod 6 reklamace) Jsem si téměř jistá, že je to protizákonné.
" je nutné, aby kupující v případě, že prodávajícímu zasílá vadné zboží k reklamaci, jej zaslal kompletní tak, jak jej převzal od prodávajícího, tedy v originálním obalu, nebo obalu odpovídající kvality a včetně všech součástí dodávky" Sice se píše, že to lze i v odpovídajícím obalu, ale i tak podle mě nemají právo to vyžadovat.
Taky se vám to někdy stalo? Jak byste postupovaly? V nějaké právní poradně někomu s podobným problémem radili zavolat na místo policii ČR, ale zas nechci být za hysterku. Na ČOI už jsem psala, ale tam to trvá prý velmi dlouho.
Cituji noeud: nebo obalu odpovídající kvality a včetně všech součástí dodávk
takže klidně v jiný krabici
Také se mi pokaždé stalo, že reklamovanou věc chtěli v origo krabici. JEnže já krabice neschovávám, protože bych měla doma překrabicováno, tak jsem to dále neřešila - neměla jsem na to pořádně čas :/
Reaguji na noeud: Nemáš povinnost skladovat všechny krabice od veškerého zboží, co kdy nakoupíš jen to zkoušejí... osvědčilo se mi mít při reklamaci telefon - diktafon, to jde všechno snáz, když to viděj
Cituji Monus: Nějaké jejich obchodní podmínky nejsou nadřazené zákonu, ty máš jedinou povinnost - dokázat, že jsi tam věc koupila - tj. účtenka nebo např. výpis z bankovního účtu.
Přsně tak. Dost prodejců lidi oblbuje tím, že musí donést původní obal. Zákon to však nestanovuje, takže nějaké jejich podmínky si mohou strčit někam. Nenech se odbyt.
Tak to koukám jako blázen! Krabice musí být u zboží jen tehdy pokud ho chceš měnit, ne reklamovat. Nesekla se náhodou paní prodavačka.. A mluvila jsi s vedoucí?
Reaguji na Monus:
Přesně tak, Monus má naprostou pravdu.
Nenech si to líbit a nech si zavolat vedoucí. Pokud i vedoucí bude natvrdlá, chtěj kontakt někam výš. Právo je na tvé straně, k REKLAMACI obal v žádném případě nepotřebuješ.
Reaguji na Monus: Jedná se o Brno. Já jsem tam byla osobně a stejně po mně tu krabici chtěli. Ale podle mě nemají právo krabici požadovat ani při zasílání.
Cituji noeud: Ale podle mě nemají právo krabici požadovat ani při zasílání.
Vždyť tam píšou: tedy v originálním obalu, nebo obalu odpovídající kvality. Je to univerzální věta pro obchodní podmínky. Pokud zasíláš něco poštou,co by se mohlo při nevhodném zabalení poškodit... Vytiskni si jejich ochodní podmínky a omlať je prodavačce o ústa Nebo si nech rovnou zavolat nadřízenou.
Pochopila bych že chtějí origoš krabici když jdeš zboží nenošené vrátit do těch 14 dnů nebo jak si kdo uvede, protože takové zboží se zase dá do prodeje takže tam je to asi nutné.
¨Ty jdeš reklamovat nějakou vadu a ty boty ti buď opraví nebo si ty boty nechají a dají ti peníze, ale boty už přece nemůžou vrátit nošené do prodeje takže jim asi bude ta krabice na *** ne?
No já kdybych měla 2 roky skladovat všechny obaly od věcí co si nakoupím tak bych měla zaskládaný celý byt. Vem si že půjdeš reklamovat třeba žehličku na vlasy a oni budou chtít k tomu tu krabici a všechny ty plastové obaly to zase někdo něco vymyslel!!
Hodně štěští při reklamaci
Ze zákona mít obal nemusíš... kdyby jsi reklamovala lednici tak jako máš mít schovanou krabici jako hrom?
Cituji Wendsdy: kdyby jsi reklamovala lednici tak jako máš mít schovanou krabici jako hrom?
Ještě že nekupujeme v krabici např. auta
Jinak zde odkaz na stránky SOS - přímo článek o reklamaci. Na téže stránce i dokument v pdf: 100 triků při prodeji, tam se reklamace taky řeší.
Samozřejmě originální obal není nutný, holky mají pravdu.
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.