Na Aukru jsem prodala sluneční brýle.Pan je chtěl poslat obyčejně, tak jsem je poslala obyčejně s tím, že jsem je řádně zabalila do bublinkový folie a igelitky, protože jde o křehkou věc.Jenže včera mi pan píše, že brýle sice dorazily, ale s prasklým sklem.Zaslal mi i foto.I přesto, ze nemám od pošty doklad o poslání, je možné takovou zásilku reklamovat?Pan to navrhoval jako řešení celé situace, já o tom však pochybuju.Díky za rady.
Podle mě to reklamovat nejde. Příteli takhle přišel rozbitý hrnek z aukra, který byl zaslán DOPORUČENĚ a prostě smůla.
Podle mě to reklamovat nejde. Řekni tomu pánovi, že je to jeho mínus - neměl to chtít posílat obyčejně. Kdybys poslala doporučeně tak do hodnoty 500kč za to zodpovídá pošta
JJ přesně jak píšou holky, néjde to!
Proto existuje pojištění, základní na 500kč.
Takže pán má smůlu, když to chtěl zaslat obyčejně..
Reaguji na chamelka:
Přesně.Tak nechápu proč si to ty lidi nedají raději zaslat doporučeně, než obyčejně vzhledem k pověsti pošty.Chtějí ušetřit pár korun?ale to je trochu OT.
Cituji Nikississ: Tak nechápu proč si to ty lidi nedají raději zaslat doporučeně,
Já ještě nechápu, že tuto možnost prodejce nabízí.
Reaguji na Renataxyx: Reaguji na Renataxyx:
Protože na aukru chtějí lidi nakouúpit za co nejmenší částku a připočítávají do toho i poštu.I když jde o pár korun.
Reaguji na Renataxyx:
Tak vzhledem k tomu, že Nikississ není eshop a prodávala přes Aukro, tak se asi s pánem takhle dohodla. jednou jsem třeba prodávala po netu učebnici kde mi slečna napsala, že to chce poslat obyčejně na její zodpovědnost (učebnice stála asi 50kč takže se jí nechtělo platit víc za poštu než za učebnice).
Taky jsem měla podobnou zkušennost. Přes aukro jsem prodávala, kupující chtěl taky obyčejnou zásilku, zásilka ale nedorazila i přes to, že jsem ji pravdu poslala. V pravidlech aukra ale stojí, že i v případě, kdy prodejce zasílá obyčejn ou zásilkou tak za ni ručí ON, takže v případě ztráty, jsi zodpovědná to nějak řešit. V mém případě se to řešilo přes tu jejich podporu a musela jsem vrátit peníze.. Zda zásilka opravdu nepřišla, a ztopila ji pošta, nebo byl pán chytrý, a už měl zkušennost, zásilku zapřel.. to nikdy nezjistím..
Obyčejnou zásilku reklamovat nelze. Není zapsaná a pošta za ni nezodpovídá.
Myslím si, že i kdyby byla zásilka odeslaná jako doporučená (tedy ze zákona pojištěná na 500 Kč), nemusí pošta reklamaci uznat. Balení zásilky musí být přizpůsobené povaze a obsahu zásilky. Pokud se jednalo o brýle, pak si myslím, že bublinková fólie a igelitka nejsou dostatečným balením. Zásilka (pokud není označena Křehce) má podle poštovních podmínek vydržet pád z výšky 1,2 metru.
Myslím, žes to blbě zabalila, protože poslat brýle v igelitce a fólii... no, nevím, jestlis někdy viděla, jak se pošta chová k zásilkám, ale takhle bych tedy brýle neposlala. I když to pán chtěl obyčejně, tak podle toho, jaks popsala balení, bych řekla, že je chyba na tvojí straně a měla bys mu vyjít vstříc.
Nelze.
Cituji meisen: Obyčejnou zásilku reklamovat nelze. Není zapsaná a pošta za ni nezodpovídá
tak,tak...
Cituji Luciinka.: V pravidlech aukra ale stojí, že i v případě, kdy prodejce zasílá obyčejn ou zásilkou tak za ni ručí ON, takže v případě ztráty, jsi zodpovědná to nějak řešit.
Kde to tam je?O om nevím a nikdy by mě nenapadlo po někom chtít náhradu,pokud pošle zásilku obyčejně....hlavně bych si teda nikdy nic tak poslat nenechala a právě z důvodu reklamace...
Myslím, že lze reklamovat každou zásilku i obyčejnou - pošta zodpovídá za doručení každé zásilky.
Je ale vhodné si nechat u obyčejné zásilky napsat potvrzení o odeslání zásilky ( běžně se na poště dělá), abyste měli v ruce důkaz o odeslání. Je však ale pravda, že pokud se zásilka ztratí, není s reklamací spojena žádná finanční náhrada.
Za ztrátu doporučené zásilky se platí základní náhrada 500 Kč.
Něco ale jiného je ne ztráta ale poškození zásilky. Pokud v ní byla věc, které spadá do kategorie " křehké", měla být poslána jako křehké zboží, nikoli pouze obyčejně či doporučeně - rozhodně v kartonové krabici + zabaleno do bublinek. Pokud tak nebylo učiněno, reklamace na poškození nebude uznána.
Myslím si, že si každý prodejce musí zvážit, co je pro něj možné a co už ne.
Já bych třeba brýle nikdy nedoporučeně neposlala, je mi jasné, že by se mi to nemuselo vyplatit ( ať si nakupující žádá, co chce)
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.