Cituji TerezVv: Jo, byli, o to se nepřu, ale myslím že momentálně jsou na stejné úrovni jako každý jiný student na jiné střední škole.
Záleží hodně na konkrétním gymplu, ale celkově šla úroveň dolů... za nás brali ze 150 uchazečů 30 lidí, teď ze 120 berou 120... no co na to říct...
Cituji Ekonomka: Když dnes nedá na SOU + SOŠ skoro polovina lidí ani tu lehkou verzi maturity
Chodila jsem na střední odbornou školu propojenou s odborným učilištěm, konkrétně střední školu technickou, a z 25 lidí ve třídě nedali maturitu 2 lidé (a to byli spíš profesionální flákači). Oproti tomu mám zase hodně kamarádů, co maturovali na gymplu, a co jsem slyšela, tak třeba hned 6 lidí z 30 nedalo slohovku z češtiny. Neříkám, že studenti se zaměřením jsou chytřejší, myslím, že na každé škole to je stejně. V poslední době obzvlášť.
Cituji Misy: Záleží hodně na konkrétním gymplu, ale celkově šla úroveň dolů... za nás brali ze 150 uchazečů 30 lidí, teď ze 120 berou 120... no co na to říct...
Říkám: kdysi gymnázium byla škola pomalu pro génie, dnes berou i se čtyřkami. Je to rozhodně škoda.
Reaguji na Misy:
A horší je to, že dnes jde každej na střední školu s maturitou, a pak ještě pokračuje na VŠ.
Vzdělanost vlastně nestoupá, ale klesá (počet těch, co něco umějí, je velmi malý), máme tu spoustu škol velmi nevalné úrovně.
Už jen rozdíl mezi studenty na lepších fakultách veřejných vysokých škol oproti studentům na soukromých školách je nebe a dudy, jak kdysi pravila jedna moje profesorka, která učila na více školách a měla mnohaleté zkušenosti (srovnání). Rozdíly jsou obrovské.
Asi i proto se dnes některým VŠ přezdívá učnáky.
Reaguji na TerezVv: To na mém gymplu jsme slohovku napsali teda všichni výborně (naopak kamarád na SOU s maturitou klidně napíše i "bili"(ve smyslu existovali) ). Jak říkám, máme tu statistiky, ty praví jednoznačně ve prospěch gymnázií. I když třeba nejhorší gympl může být klidně srovnatelnej s nejlepší průmyslovkou, proč ne...
Ono taky dřív (ještě před pár lety) - maturita na gymplu měla úplně jinej level než ta na učnáku, tam jim to kdysi dávali spíš z milosti a za pozdrav. Momentálně je ta lehká verze maturity pro gympláky spíše výsměch a pro ostatní školy psycho (prostě na SOU a SOŠ jsou slabší jedinci, kterým maturitu dřív učitelé dávali spíše z lítosti), bo neumějí pomalu ani základy ze ZŠ. Ach to naše školství.
Ekonomka: Nezlob se na mě ale tvé uvažování je až smutně omezené. Víš co jsou to technické školy? Stavárna, strojárna, elektro.... Rozhodně je lepší když člověk který jde na tyhle školy má střední školu se zaměřením než nejaké gymnázium. Navíc na tyhle školy jsou většinou klasické přijímačky (matika, fyzika, DG) žádné scio atd.
Jinak k těm vysokým školám je to tak že maji stanoveno kolik je volných míst a podle toho kolik lidi do jakého čtu se vleze na ta daná mista se přijme. Když to přeženu jeden rok by stačilo 60 a druhý třeba 90.
PS: tak je to i s tou slavnou maturitou. Je stanoveno kolik lidi maturitu udělá a podle toho se stanoví hranice pro udělal neudělal.
ty jo, jak tak koukám na ty hranice pro přijetí vážně dost klesaj (že já nejsem o pár let mladší, mohla jsem se dostat líp ) - čemuž ale moc nerozumím, nemělo by to být u určitého typu škol, kde je celkově předpokládaný větší zájem (např. CUNI versus oblastní univerzity) spíš konstantní? Nebo KAM se ztrácí ti studenti, kteří dosahují těch vysokých percentilů, pokud to tak klesá u všech?
Jinak jak jsem psala, scio jsem měla 89, ale ty brněnské (TSP? nejsem si už jistá) jsem dala tenkrát na percentil 96. Ovšem nepřipadá mi to jako nějak extra vypovídající, vzhledem k tomu, že má úspěšnost byla okolo chatrných 30%, přičemž je celkem zřejmé, že dost velkou část tvořila tipovačka...
jinak u scio testů mi vadila jedna věc - jakmile si člověk zaplatil kurz, kde mu bylo vysvětleno, jaký je klíč k řešení otázek, rázem mu mohl percentil vyskočit až o desítky (zkušenost mých spolužáků, kteří se dostali z cca 50 na 80). To mi pak nepřijde zcela košér. Ale třeba se to už změnilo.
Reaguji na onsall:
1) Tvá gramatika je až třeskutě otřesná, to se zase nezlob ty na mě.
2) Matláš do jednoho příspěvku SŠ a VŠ (aneb přijímačky na gymply nejsou z OSP, ale nejčastěji z matiky a češtiny) - rozhodni se, k čemu se chceš vyjadřovat, a pak se nějak srozumitelně vyjádři.
3) To s tou maturitou na konci nechápu, nemyslím si, že to tak úplně je. Aneb lehčí už ty maturity opravdu být nemohou. Chyba je tedy v systému. Školy přijímají a drží si i velmi slabé studenty - střední školy se měly už dávno slučovat a rušit. Je otřesné, že někteří maturanti nezvládají ani základy ze ZŠ.
Reaguji na truksajda:
Ano, klesá to.
A proč?
1) Zájem maturantů se přesouvá k jiným oborům (např. na medinu se poslední cca 2 roky hlásí mnohem více lidí)
2) Více škol přijímá pomocí OSP (na začátku to bylo jen pár škol).
Ještě bych dodala, že teď jsou opravdu hodně populačně slabé ročníky..., ročníky 2009, 2010 byly ještě celkem solidní, ale ročníky 2013-2014 už jsou fakt těžká bída...
3) TSP popravdě moc neznám, jen vím, že co se dělaly např. "studie" o (ne)úspěšnosti studentů ve studiu na VŠ, tak úspěšnější byli ti, kteří v OSP dosáhli vyššího percentilu.
4) Žádnej kurz nepotřebuješ, k OSP ti stačí trénink (rychlost + vědět, co lze čekat) já mám sice FFÚ VŠE, kde byly a jsou přijímačky z matiky a cizího jazyka, ale OSP jsem si "z prdele" vyzkoušela taky..., stopoval mi to bratránek (měl nějaký starý testy), poprvé jsem měla 78, pak se na ty úlohy na pár hodin podívala, abych pochopila, o čem jsou...a najednou jsem měla 91. Stačilo pár hodin, aby člověk věděl, co čekat a rozvrhl si tak správně čas, nic víc.
Ty kurzy by byly ale dobrý asi v případě TSP, kde jsou ty úlohy těžší.
Reaguji na truksajda:
Btw-kam jsi šla nakonec studovat?
A jak vůbec fungují ty TSP? Třeba v OSP se přeci za špatnou odpověď část bodu odečítá (alespoň podle toho, jak mi to kdysi vyhodnocoval bratránek), a tak se tipování statisticky nevyplácí (tedy pokud samozřejmě nevyloučíš víc nesprávných odpovědí a nemáš to 50 na 50)
Cituji Ekonomka: A jak vůbec fungují ty TSP? Třeba v OSP se přeci za špatnou odpověď část bodu odečítá (alespoň podle toho, jak mi to kdysi vyhodnocoval bratránek)
V TSP sa za nesprávnu odpoveď odpočíta 0,25b
Nezodpovedanie 0b
Cituji Ekonomka: Ty kurzy by byly ale dobrý asi v případě TSP, kde jsou ty úlohy těžší.
O "ťažkosti" úloh v TSP by som vedela hodiny polemizovať
Tie úlohy nie sú ťažké, náročné...
Tie úlohy sú roky typovo totožné.
Decká sa (poväčšinou)m ale nevedia s týmto faktom vyrovnať a drilujú nie typ riešenia ale konkrétnu úlohu.
V praxi to potom dopadne tak, že typ úlohy "rotovanie telesa na ose y" je jeden rok kváder, druhý rok napr. lichobežník, ale deti zblednú, pretože nevidia ten kváder, nevedia si s úlohou rady a už sa šíria reči "bolo to úúúúúplne iné a stráááášne ťažké".
Dtto obˇůúbené numerické, kde je typ úlohy "číselná rada". Jeden rok je to "hadík", všetko ok. Deti si zafixujú "hadík = číselná rada". O rok použijú tvorcovia iný tvar et voila - neprekonateľný problém. Deti tam "nevidia", to čo si zafixovali a úloha je zase neriešiteľná.
Nechcem otvárať flejm. Len povzdych.
Reaguji na lulamae:
S tím souhlasím. Ale zase na druhou stranu jsou obecně ty úlohy komplikovanější, byť na stejném principu. Například u prostorové představivosti- doplňování geometrických útvarů. Vždycky tam bylo doplnit útvar do krychle/kvádru (což si lze daleko lépe představit) než letos do jakéhosi patvaru A řekněme si narovinu, k čemu budoucímu právníkovi bude prostorová představivost? S numerickým, symbolickým, analytickým a ostatními oddíly souhlasím, ale tohle nechápu...
Ekonomika:
1)Tvůj argument o gramatice... Psala jsem to v mobilu a jestli tam mám překlep to se stane ale tvá omezenost bohužel zůstane.
2)prosím tě ty stávárny atd jsou VŠ...... Raději si to přečti ještě jednou... Já se srozumitelně vyjádřila to že ty máš pod pojmem strojárna elektro atd zafuxiované střední školy je tvůj problém ... Já se vyjádřila správně. Jinak kdyby jsi byla alespoň tak inteligentní jak tvrdíš tak víš co jsou to přijímačky z DG tak by jsi věděla že ty se jakožto přijímačky na střední škole rozhodně nedělají. to nemluvím třeba o pohovorch na různých VŠ ( i když ty jsou možná i na nějakou střední)
3) je to tak něco o tom vím a není to "jedna paní povídala"
Mám z tebe pocit že jen ty jsi nejlepší nejdokonalejší když už někdo tu inteligenci má tak musí na gymnázium a i to nejhorší gymnázium je lepší nebo srovnatelné s tou nejlepší SŠ. Holka prober se.
Tak to jsem nevěděla, že SCIA vzbuzují tolik emocí Dávno mi už není dvacet, a docela mě zaskočila, jak Vás tohle téma tankuje. Souhlasím tady s někým, kdo psal, že se na ně dá připravit, a pokud si člověk zaplatí kurz, tak se percentil zvýší. Možná bych zrušila ty kurzy, protože mladej člověk který na ně nemá peníze, a je průměrně chápavý je v nevýhodě. Takže si zaplatím kurz, a rázem budu mít perc. vyšší a dostanu se tam, kam bych se bez kurzu nedostala? Ale proč ne, všechno je dnes o penězích, tak proč ne i vzdělání.
Pokud tady někomu něco stopuje bratranec, tak at se neohání výsledky, myslím, že pokud test děláte v papučích někde doma, nebo v oficiálním prostředí je trochu rozdíl. ale dejme tomu
A vyjadřovat se ke gramatice ostatních, je myslím taky zbytečné
No hlavně bych řekla, že ty kurzy nejsou až takový zázrak. Spíš jsou pro lidi, co nevědí, jak ty úlohy řešit. Ale průměrně inteligentní člověk se na ty testy připraví sám doma líp.
Faktem zůstává, že na tom Scio vydělává nehorázný peníze a dostat se zkrz ně na vysněou školu je mnohem nákladnější, než přes klasické přijímačky.
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.