Reaguji na lulamae: Tak další možnost, že chodila jinam. Ale opravdu si ji tak pamatuju. Hned po naší medičce byla nejvytíženější. Bydlela jsem s ní prvák-třeťák, teď taky odcházela z vánočního dýchánku dřív, protože od 7 měla školu. Ale jak jsem psala, ona obor miluje a nedivila bych se tomu, že má něco navíc. A dalším aspektem je to, že ona nikdy nepotřebovala vydělat peníze, že by musela a tak se asi ani nikdy nesnažila přizpůsobit rozvrh. Pro ni by to bylo navíc, hodně ji sponzorovali příbuzní.
Cituji noninek: Tak další možnost, že chodila jinam. .. teď taky odcházela z vánočního dýchánku dřív, protože od 7 měla školu.
Sorry, ale na právech se před 8 nezačíná, žádná výuka. Knihovna také až od 9
A i na ty, které mají začínať v 8 se vyučující trousí v 8:15 - 8:30 nebo vůbec (stane se).
Takže buď má nějaké "bočáky", nebo pěkně kecá (z jakéhokoliv důvodu).
Já jen, abychom tady neděsili/y budoucí právníky
Ne, opravdu od 7 do 21 musela být jinde
Reaguji na lulamae: Ještě mě napadá, že to byla nějaká přednášky mimo povinnou výuku - čemuž bych věřila u ní. Ale samozřejmě právníky neděsím , to bych si nedovolila . Ale teď už nechme zakladatelku, aby nám řekla, na jakou školu se požene, abychom nemusely teoretizovat a mohly poradit konkrétněji, kolik času asi bude mít
Cituji lulamae: Sorry, ale na právech se před 8 nezačíná, žádná výuk. Knihovna také až od 9
A i na ty, které mají začínať v 8 se vyučující trousí v 8:15 - 8:30 nebo vůbec (stane se).
Takže buď má nějaké "bočáky", nebo pěkně kecá (z jakéhokoliv důvodu).
Já jen, abychom tady neděsili budoucí právníky
Souhlasím. Všeobecně mi informace o právech od NONIEK přijdou podivné(vymyšlené)
Cituji Minnies: Všeobecně mi informace o právech od NONIEK přijdou podivné(vymyšlené)
No, ak to bola nejaká slečna právnička, ktorá "sa strašne musí učiť"! ale bohvie kade v skutočnosti chodí (nemala frajera? nebehala za niekým?) tak je v tom Reaguji na noninek: úplne nevinne.
Ja by som tiež verila, nie je dôvod podozrievať
Poznám pár takých "vyťažených právnikov", z ktorých potom vypadne, že tu boli v hospode, tu kdesi inde a pod. Školou sa len kryjú.
Cituji Minnies: informace o právech od NONIEK přijdou podivné(vymyšlené)
Můžeš mi říct jediný rozumný důvod, proč bych si tu měla vymýšlet mé zkušenosti s mojí bývalou spolubydlící a jejím studiem práv? Jak už jsem několikrát psala a přiznala, ona ten obor opravdu miluje, takže bych se nedivila, kdyby něco měla navíc, což já jako neprávník nemůžu na 100 % vědět. Jen jsem podala svoje zkušenosti. Je mi jasný, že omlazení je plný keců, ale nemůžeš takhle zařazovat všechny .
Pokud chceš brigádu a ne vyloženě práci třeba na plný, či poloviční úvazek, tak by šlo v pohodě brigádničit přes víkendy, plno mých přátel to takto praktikuje.
Najít si normální práci by taky určitě šlo, ale v tom případě už je pak jednodušší studovat dálkově, protože lítat ze školy do zaměstnání a nemít na nic jinýho čas se nedá vydržet s pozitivním přístupem moc dlouho. Na učení bys neměla moc času, v takovém případě jde prostě většinou škola stranou, pokud si chce člověk práci udržet.
To víš že dá záleží co budeš mít za obor...podle rozvrhu...na prvních hodinách se dozvíš jak to budete mít s absencema, kam je potřeba chodit a podle toho uvidíš, jak na tom budeš s časem. Víkendy to jistí. Někdo tady psal, že chodit na přednášky je ztráta času - s tím bych byla opatrná, není to o tom, že se to doučíš jindy, ale spíš o tom, že učitel "vidí Tvůj ksicht". Horší je sehnat nějakou vyhovující brigádu - což by ale v Brně nemusel být až takový problém... do toho
Cituji Johanita: Někdo tady psal, že chodit na přednášky je ztráta času - s tím bych byla opatrná, není to o tom, že se to doučíš jindy, ale spíš o tom, že učitel "vidí Tvůj ksicht".
Ak je vás v ročníku 600 (400 a pod.), a prednáška prebieha pre 200 ľudí v jednej prednáškarni "naživo" a do druhej pre ďalších 150 sa len prenáša zvuk... tak ti to nijak nepomôže, v takej mase.
Ale fakt záleží, čo by slečna chcela študovať (od toho sa všetko odvíja).
Cituji Ashley9: ysoko nad kapacity (aby dostali dotace), tak je zase musí ten samý rok vytřídit
Myslím, že už to změnili a teď škola dostává peníze za dostudované.
Jinak já jsem pracovat a studovat stíhala. Na částečný úvazek je to úplně v pohodě, na plný už je to horší, ale za příznivých okolností to jde. Ale samozřejmě to chce disciplínu, plánovat a na zábavu času moc není. Na zkoušky jsem se pak už dost často učila v noci. Je dobré mít práci, kde si můžeš nastavit hodiny/směny kdy tam budeš chodit a samozřejmě pracovat o víkendech. Jak tady někdo psal, že to student v pátek zapíchne a jede k rodičům, tak to asi ne-e. Podotýkám, že na nepovinné přednášky jsem nechodila, pouze na to co jsem měla povinné (cvičení a některé přednášky). Rozvrh nešel měnit v prvním semestru, později už to šlo. Většinou jsem měla 2-2,5 dne školy (ale byla jsem tam teda od rána do večera. Poslední hodila byla do 20:45 a to už byl masakr, to jsem jen odseděla.
Reaguji na lulamae: Tak to je masakr, tam je to úplně jedno, máš recht... my měli poněkud komornější prostředí. Záleží na oboru.
Cituji lulamae: Ak je vás v ročníku 600 (400 a pod.), a prednáška prebieha pre 200 ľudí v jednej prednáškarni "naživo" a do druhej pre ďalších 150 sa len prenáša zvuk... tak ti to nijak nepomôže, v takej mase.
Ale fakt záleží, čo by slečna chcela študovať (od toho sa všetko odvíja).
Souhlasím. Nás na povinných přednáškách je cca 500 lidí v jedné místnosti takže pochybuji, že si učitel obličeje byť pár lidí zapamatuje
Hodně záleží na oboru. Na většině oborů se to dá a spousta studentů to tak dělá. Většina lidí tu zmiňovala rozvrh, ale já bych k tomu ještě přidala množství práce okolo. Já třeba nemám časově náročnou školu, co se týče rozvrhu, ale spoustu času strávím "domácími úkoly". Na VŠ taky musíš vypracovávat různé seminárky, protokoly, počítat příklady, vypracovávat technické zprávy, dělat překlady, rozbory a já nevim co, záleží na škole. Pak taky chodit na praxe, někde jsou praktika, práce v laborce, kde jsi každý den od rána do večera. Takže tyhle věci je potřeba do té časové náročnosti taky zahrnout. Ale nevím jak moc se dá toto předem odhadnout. Asi jen poptat se studentů z oboru, kolik jim škola zabere času a jak se k tomu dá zvládat práce.
Cituji lulamae: Ak je vás v ročníku 600 (400 a pod.), a prednáška prebieha pre 200 ľudí v jednej prednáškarni "naživo" a do druhej pre ďalších 150 sa len prenáša zvuk... tak ti to nijak nepomôže, v takej mase.
Tyjo to si vůbec nedovedu představit. Mít tam jenom zvuk, tak asi vůbec nevnímám a na takovou přednášku bych vůbec nechodila, protože by to pro mě nemělo smysl. Promítaly se tam k tomu aspoň nějak prezentace nebo opravdu jen ten zvuk? A u vás vyučující jen stojí a povídá a neukazuje žádné obrázky, kde by něco vysvětloval nebo nic nepíše na tabuli? A co když se chce z té vedlejší místnosti někdo na něco zeptat? Tak to má prostě smůlu?
Cituji Rehny: Promítaly se tam k tomu aspoň nějak prezentace nebo opravdu jen ten zvuk? A u vás vyučující jen stojí a povídá a neukazuje žádné obrázky, kde by něco vysvětloval nebo nic nepíše na tabuli? A co když se chce z té vedlejší místnosti někdo na něco zeptat? Tak to má prostě smůlu?
Na PrF to bol len zvuk. tam nejak prezentácie, obrázky, vysvetľovanie nebýva. Tam ide len o to hovorené slovo obvykle - výklad učiva.
Na informatike a ekonomke k tomu bola aj video (prenos z vedľašej prednáškarne), takže si videla, čo preberajú.
Ak si aktívny študent a chceš sa pýtatˇ, mala si ísť do "hlavnej" prednáškarne.
On ten záujem vždy do mesiaca opadol, stačilo počkať, a chodilo poznateľne menej ľudí. Ale stále to bývala masa.
Také Mikro má na ESF každosemestrálne zapísaných 900 študentov. Na FI Matiku 500 a viac. Na PrF prednáškové predmety 500-650 (záleží na ročníku).
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.