Ahoj, přejdu rovnou k věci. Včera jsem si vybrala zájezd od Exim Tours přes Student Agency. Nezávazně jsem ho rezervovala, dneska ve 4 odpoledne mi paní volala a já jej potvrdila. Poslala mi smlouvu a požadovala, abych ji vytiskla, podepsala, oskenovala a poslala zpět a za zájezd zaplatila do 18:00. S tím, že buď nejpozději za ty dvě hodiny musí mít ode mě peníze na účtě nebo alespoň mailem můj výpis z účtu. Podotýkám, že nejde o nějaký ultra last minute, ale odlet je za necelé dva týdny.
Takže mě to zarazilo a souhlasila jsem pouze s tím, že jim pošlu podepsanou smlouvu, ale že peníze budu posílat až večer. Volala tedy zpátky do Eximu a oni mi "laskavě" posunuli ten šibeniční termín na 9:00 ráno druhého dne. Opravdu by mě zajímalo, co dělají lidi, co nemají doma třeba skener nebo z jakéhokoli jiného důvody by takhle bleskově nebyli schopni platbu poslat. Zákon schválnosti je ale neúprosný, tak jsem s nimi musela řešit limit na kartě...ne každému jde třeba poslat 50 tisíc naráz v jeden den. Tak jsme se v podstatě nedobrali k ničemu a když ty peníze nebudou mít ráno v 9 na účtě, nebo alespoň výpisy o tom, že už jsem je poslala, tak mi zájezd stornují i přesto, že ode mě mají v ruce podepsanou cestovní smlouvu (ve které tyhle termíny platby nejsou). A pokud bych jim ty peníze poslala a nedorazily by včas (nebo výpisy), tak mi je pak prý budou někdy vracet nebo mi budou nabízet za ty peníze nějaké jiné zájezdy.
Je toto normální nebo jsem jen narazila fakt blbě?
Loni od student agency, byla to německé cestovka, paní volala v 15 hodin a muselo to být do 18 hodin zaplacené. My teda máme ve městě pobočku, tak jsem šli tam! Zájez byl kupovaný asi týden před odletem!
No, psala jsem ti to už jednou, teď to zkrátím.
Já kupovala přes invii, 2 měsíce předem, postup stejný, jen díky víkendu jsem měla delší termín zaslání potvrzení.
Sice to jsou šibeniční termíny, ale jo, chodí to tak.
Omlouvám se všem, kteří už odpovídali, ale asi 4x mi to smazali.
Mě to právě zarazilo, protože jsem nikdy nic na takového nenarazila. Čekala jsem tak tři dny, jak to bylo běžné v předchozích případech, se kterýma jsem se setkala. A místo 3 dnů na mě vybafli 2 hodiny.
SA je pouze zprostředkovatel. Prostě nemůže cestovkám držet zájezdy den či dva (tím tuplem, když je to last minute), za tu dobu už jej může totiž koupit někdo jiný. Loni jsem to měla taky tak, platba měla proběhnout snad do druhého dne do 9:00. Skrz limit na kartě jsem platbu prováděla na dvakrát, stačilo se domluvit, nebyl problém.
Cituji danysska: A místo 3 dnů na mě vybafli 2 hodiny.
No jo, je to šílené, to jo. Mě to myslím, taky snad nějak posouvali, moc si to nepamatuju, ale myslím, že tam paní volala, jestli mi tu rezervaci podrží nějak déle....
Ale zas já to chápu. Hlavně teda u lastu. Je o ně obrovský zájem. I když my měly first minute
Já bych to pochopila, kdyby se jednalo čistě jen o to podržení zájezdu. Ne v případě, že už mám podepsanou smlouvu s tou cestovkou, že si ten zájezd opravdu beru a mají mě jako jistého zákazníka, protože se zavazuju k zaplacení. A jedná se jen o dobu kdy peníze letí z jedné banky do druhé.
Cituji Consuela Banana Hammock: Hlavně teda u lastu
A zas to ani moc nebyl last. Možná jen ohledně toho termínu, protože na to nebyla ani sleva.
Cituji danysska: Ne v případě, že už mám podepsanou smlouvu s tou cestovkou, že si ten zájezd opravdu beru a mají mě jako jistého zákazníka, protože se zavazuju k zaplacení.
Nemáš pouze rezervační smlouvu?No i kdyby ne,tak kdybys peníze neměla asi by je z tebe horko těžko vyrazili proto dělají rezervaci na pár hodin a a pak storno.Ono je to logické,nelogické je to,že si jdeš koupit zájezd a nemáš volné peníze když víš,že máš v bance limit.
Jinak Invia má to samé,objednáš a do několika hodin zaplatíš.
nemyslím, že to není normální... jak už bylo řečeno. jde o Last minute, těžkou budou týden čekat, než budeš mít prachy
Cituji Laky: Nemáš pouze rezervační smlouvu?
Ne, je to přímo cestovní smlouva.
Cituji Laky: No i kdyby ne,tak kdybys peníze neměla asi by je z tebe horko těžko vyrazili
Vyrazili by je stejně jako ostatní firmy nebo jako já z nich, kdyby byla chyba někde v něčem na jejich straně a nezajistili by například nasmlouvaný hotel.
Cituji Laky: nelogické je to,že si jdeš koupit zájezd a nemáš volné peníze
Jak jsem řekla, očekávala jsem déle než 2 hodiny, vzhledem k tomu, že je odlet za necelé dva týdny, ne druhý den. U jiných cestovek jsem se setkala s jednáním typu - ok, máte podepsanou smlouvu, letíte za dva týdny, je to potřeba zaplatit do odletu, ideální by bylo tak do čtyř dnů.
Jako samozřejmě jsem problém vyřešila a zaplaceno mají, ale jde mi spíš tak trochu o princip. Protože mě by čekaly tahanice, storno poplatky a podobné věci a ta cestovka v podstatě řekla, že i když mám smlouvu, tak mi to z jejich strany můžou beztrestně zrušit.
Cituji adatko: těžkou budou týden čekat, než budeš mít prachy
Já ty peníze mám že jo Jde jen o to, že z fleku za dvě hodiny nebudou mít ode mě 50 tisíc připsaných na účtě.
Cituji danysska: kdyby byla chyba někde v něčem na jejich straně a nezajistili by například nasmlouvaný hotel.
Někde ve smlouvě bude určitě uvedeno,že CK může udělat změnu hotelu,ale musí ti dát jiný v odpovídající nebo lepší kategorii
Pokud jsi chtěla jiné jednání,tak jsi měla jít rovnou do CK a nekupovat zájezd přes agenturu,která je pouze prodejce nikoliv pořadatel i když si myslím,že zaplatit bys musela tak jako tak do 24 hodin
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.