arrow
profile_image
belucci
od 5. 11. 2010
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Jak by se měla a neměla chovat prodavačka, tak aby zákazníci byli spokojený?

arrow
profile_image
Mia_Sofia mojeid
od 3. 5. 2010
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Usměvavá, milá a ochotná - to hlavně!
A pak už vím spíš jaká by neměla být...
Bylo by fajn, kdyby nebyla afektovaná a ocenila bych, kdyby se mě neptala, jaké mám přání nebo zda mi může pomoct (když už tak po značné době, jiné to je ovšem v malém obchodě např. se spodním prádlem), kolikrát jdu totiž do obchodu a nemám na mysli nic konkrétního. A ozvu se sama, když budu potřebovat.
A také se mi stalo, že mi prodavačka div nelezla do kabinky a měla potřebu mi hodnotit to, co si právě zkouším - to rozhodně také ne! Každý se zeptá, když bude chtít něco vědět.

Taky se mi teď v poslední době stává např. v Orsayi, že mi ke každému nákupu ještě předhazují, co dalšího by se mi k tomu hodilo (a co tyhle naušnice, náramek, koukala jste na tohle tričko?). To mi taky vadí, chápu že to asi musí dělat, ale mě to odrazuje a jakožto zákazník jsem pak nespokojená..

arrow
profile_image
quititek
od 28. 4. 2010
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

0%
0    0
Nebyla hodnocena

nejspokojenější jsme s prodavačkama v Lush. Milé, usměvavé, při příchodu se zeptají, jestli mi může nějak poradit a když řeknu že ne, tak už se neptá a nechá mě v klidu koukat. Klidně i půl hodiny. Když chci, přijdu se zeptat, popovídáme si o nabízeném zboží, které zná, umí doporučit a poradit. Když si řeknu o vzorek, snaží se vyhovět, k nákupu občas i něco milého nabídne. (koukám že z nové limitky máte 3 věci ze 4, viděla jste i tu 4.? ne, nenašla jsem jí... á, to se stává, ukážu vám jí, chcete?) nic není problém, pořád s úsměvem...
neměla by nutit, pokud jednou řeknu, že ne, tak to musí vzít. Nesmí toho moc nabízet, typu máme ještě toto a toto, to se vám nelíbí? nevadí, máme i jiné věci...)

Cituji Mia_Sofia: Taky se mi teď v poslední době stává např. v Orsayi, že mi ke každému nákupu ještě předhazují, co dalšího by se mi k tomu hodilo

...napadlo Vás že tohle je třeba z marketingového oddělení,doplňkový prodej ,který ta prodavačka prostě musí respektovat, protože někdo z managmentu(vedoucí,vedoucí směny) reflektují,hodnotí...ono je třeba zkusit se na tohle nedívat jen z jedné strany,pak to dost zkresluje
...mě je tohle též nepříjemné,stejně jako tzv. aktivní obsluha což v praxi znamená že se k vám prodavačka musí do cca. 5 minut přiřítit s otázkou můžu s něčím pomoct nebo poradit ale věřte mi že tohle všechno jsou věci které si diktuje firma v bláhové představě zvýšení obratu
přitom zkušená prodavačka vycítí moment kdy již zákazník tápá a pomoc potřebuje

mile, měla by znát sortiment, umět poradit, doporučit, ale zároveň mít smysl pro obchod, takže pokud je to třeba vedoucí prodejny tak umět dělat kroky tak, aby jí svěřená prodejna vydělávala.

arrow
profile_image
Mia_Sofia mojeid
od 3. 5. 2010
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Reaguji na prorsum:
Však já vím, že to musí dělat. Šla jsem tam třikrát v jednom týdnu, pokaždé si odnesla jeden kousek a pokaždé mě obsluhovala jiná prodavačka a přitom všechny dělaly to samé (nabízeli co dalšího si k tomu můžu koupit).
Byly to mladé holky, tak jsem se na ně usmívala a rozhodně jsem nebyla žádná protiva, ale doma jsem pro příště přemýšlela, čím je opravdu odbýt, když už nic dalšího nebudu vážně chtít.
Tak jsem si řekla, že stále dokola budu říkat, že už mám vybráno, dokud jim to nedojde

Cituji prorsum: Přitom zkušená prodavačka vycítí moment kdy již zákazník tápá a pomoc potřebuje

Přesně tak

Reaguji na Mia_Sofia:
jsi milá že se na ně neosopíš,někdy je mi jich líto
...mě přijde adekvátní poděkovat za ochotu,ocenit poradenský servis se snahou dokombinovat set o pásek náramek či bižu, ale odvětit že opravdu jsi dnes vybrala pouze toto

arrow
profile_image
Mia_Sofia mojeid
od 3. 5. 2010
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Cituji prorsum: někdy je mi jich líto

Mně taky..Jejich práce rozhodně není snadná..Proto když se mě slečna mile zeptá, tak mile odpovím, nemám důvod jednat jinak.

Cituji Mia_Sofia: Bylo by fajn, kdyby nebyla afektovaná a ocenila bych, kdyby se mě neptala, jaké mám přání nebo zda mi může pomoct..... A ozvu se sama, když budu potřebovat.

No vidíš, a tohle může třeba jinejm připadat jako neohotná prodavačka, která se ani nezeptá, jestli potřebuješ poradit a nechá tě jen se dívat po obchodě...

arrow
0%
0    0
Nebyla hodnocena

Já jsem brigádně prodavačku dělala a jako stálé zaměstnání bych ho nechtěla ani za nic.
Ať se člověk snaží sebevíc, zákazníci nemají všichni do jednoho stejný profil a nejde se chovat ukázkově tak, aby to vyhovovalo všem.

arrow
profile_image
Mia_Sofia mojeid
od 3. 5. 2010
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Reaguji na bucinek07:
Jak už psal prorsum :

Cituji prorsum: zkušená prodavačka vycítí moment kdy již zákazník tápá a pomoc potřebuje

Tak v tom je ohromný kus pravdy. Pokud přijdu do obchodu a prodavačka vidí, že se vrhám od stojánku s tričky ke stojánku s riflemi nebo kabáty, pak nejspíš nepotřebuji pomoct a jen koukám, co by se mi asi líbilo..., ale pokud vidí, že už hledám číslo na riflích, pak je ta správná chvíle nato se zeptat s čím mi může pomoci...

Ale obecně pokud mě nechá alespoň první minutu až dvě nadechnout bez zbytečného ptaní se, tak to neřeším.

arrow
profile_image
Haniccino
od 19. 2. 2010
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Cituji Mia_Sofia: ke každému nákupu ještě předhazují, co dalšího by se mi k tomu hodilo

Já měla minulý víkend opačnou zkušenost. Vybrala jsem si krásný topík, ale na tohle počasí by mi v něm byla zima. Nikde nikdo, tak jsem našla prodavačku schovanou za pokladnou a poprosila jestli by mi nenašla něco, co by se k tomu hodilo - svetřík, košile..cokoliv. Koukala na mě jak tele ta nový vrata, pak zablekotala že ona by si teda přes to dala černé sako, donesla mi nejaké příšerné modely, co se k tomu nehodily barvou ani stylem... Našla jsem si u nich sama něco, co k tomu šlo parádně, zaplatila a šla. Kdyby se mi ty věci tolik nelíbily, tak jsem jí to omlátila o hlavu. Ale party začínala za pár hodin a já potřebovala něco na sebe...

arrow
profile_image
Klariska1241 mojeid
od 2. 11. 2010
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Já mám ráda obchody typu New Yorker atd..., kde si tě prodavačky nevšímají, za to u Vietnamců na mě furt čumí, jestli asi nekradu, furt mi něco vnucují- hrůza...To samé i malinké obchůdky s otázkami typu: "Přejete si něco?" nebo "Máte vybráno?"
A já jen odpovím: "Jen se dívám."
Takže dle mě by měla být milá a ne se moc vnucovat...

arrow
profile_image
Teresita
od 24. 2. 2009
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Měla by znát to, co prodává, kolikrát aby je člověk málem ještě školil.

arrow
profile_image
Žraloček
od 3. 11. 2009
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

[cituji=Klariska1241]"Přejete si něco?" nebo "Máte vybráno?"
Pěkný je (mně se to osvědčilo), když prodavačka se zeptá: ,,Dobrý den, můžu vám nějak pomoct, nebo se jen díváte?" To je lepší než jen: ,,Jak vám můžu pomoct?" Po takové otázce dost lidí odešlo, i když jsem to vůbec nemyslela zle a nevadí mi, když se zákazník jen kouká.
Ale máme to nařízeno ptát se.

A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.

 
PŘEČTĚTE SI TAKÉ

Toto téma jsem založil/a, mohu ho tedy uzavřít.
Své téma uzavírejte vždy (!) po úspěšném prodeji v Bazaru. Děkujeme!
Příspěvky
| smazat označené