Reaguji na Lucrezia:
opravdu si myslím, že by měl mít člověk v patnácti vyšší cíle...ale jde spíše o subjektivní pocit
Reaguji na Laky:
nemyslím si, že by to, co jsem napsala směřovala na puberťáka, ale na tzv. inteligentního člověka.
Cituji toyen: jsem napsala směřovala na puberťáka
V patnácti letech?
Když ty sama si pleteš - i - y
Reaguji na Laky:
áno -> sečtělÝ
ale to, co jsem popisovala nesměřovalo k patnáctiletému člověku (to bylo o těch cílech), ale obecně.
Reaguji na toyen: Zvláštní, já znám několik lidí, kteří šli raději na učňák (konkrétně na cukráře či truhláře) než na SŠ, protože je to prostě bavilo a od mala k tomu měli vztah... Ale tak každý má jiné priority, někdo v patnácti ví, že ho to baví a chce se tomu věnovat, někdo nikdy žádnou zálibu neměl a podle přání rodičů si vybral "lepší" školu... (takovýchto je samozřejmě víc a proto jsou ti prvně zmínění tak "divní")
Znám dokonce i člověka, který si teď dodělává maturitu (v 27 letech) a předtím pracoval ve fabrice u pásu, rád s ostatními diskutoval o filosofii, politice..., chodil na výstavy apod. Naopak je dost vzdělaných lidí, kteří se zajímají jen o svůj obor, v divadle byli pravděpodobně jen se školou, místo návštěvy koncertu si hudbu pustí doma... A i tak je to nečiní špatnými, neznamená to, že by byli hloupí, když je "inteligentní" aktivity nebaví...
No podívej se: Chodím prbním rok na gympl:děcka jsou super,nevykřikují v hodinách, nedělají žádné velké blbosti...prostě se chovají celkem slušně.Zato na základné škole bylo všechno naopak.Takže s porovnáním tohohle na gymplu vidím větší inteligenci.Moje mamka zastává toho názoru, že člověk, který má trojky, třeba i čtverky, to může klidně dotáhnout i na Nejvyšší správní soud.Jistě proč ne.Já si myslí, že záleží na tom jak je kdo cílevědomí, ctižádostivý a sebevědomý.Tak to potom může někam dotáhnout.
Zajímavé, jak jedni haní lidi z učňáku a druzí zase VŠ Jako kdyby každý ze SOU byl blbec a každý VŠ zase nepraktické pako, které si titul stejně koupilo. Zajímalo by mě, zda by jste takto prudce soudili -jen podle školy, když by se jednalo o vaše blízké a milované.....
Mimochodem, myslím si, že když lidé předpokládají, že například doktor je velmi chytrý - nic špatného na tom není, vysoká škola není jednoduchá - to říkají jen ti, co ji nemají
Inteligence se nedá posuzovat podle toho, kterou školu člověk studuje Setkala jsem se se slečnou co studuje 2 VŠ a jedna z nich je právnická a při hře Scrable složila slovo Lylek (myslela zeleninu Lilek) a ještě se divila že jsme jí to neuznali
pěkná blbost...ono se to všem dneska říká, když na vysokou se dneska dostane kdejaký tupoun co se prostě našrotí nebo si zaplatí soukromku. Když jsem viděla co přišlo do firmy za lidi s titulem a v praxi nepoužitelní? Jejich nos nahoru a kariéra pryč..sedí v rohu, mlčí, odjedou si svojí práci a jsou rádi, že jsou rádi Znám hodně lidí, kteří jsou bez vysokoškolského titulu někteří i bez maturity a jsou z nich boháči. Nejde jen o peníze, ale o tu inteligenci vědět co chci a jak to udělám a i ty názory na život hodně sedí. Tím nechci zase urážet lidi co mají vysokou, ale většinou to tak je, že lidé s průměrným vzděláním to dotáhnou dál, ale je to taky o průbojnosti. Jinak jsem četla o lidech, kteří nemají vzdělání, ale mají hodně vysoké IQ. Já mám jen maturitu vím, že bych si tu vysokou mohla taky udělat, ale nic v ČR mě tady neláká a příjde mi to časově zbytečné. Jsem samouk učím se to co k životu potřebuju a vychází mi to také podnikám a můžu říct, že úspěšně. Umím 4 jazyky, kdybych se je chtěla naučit ve školním tempu nenaučím se to. Angličtinu jsem se nikdy perfektně nenaučila díky škole naučila jsem se to sama, protože jsem se to chtěla naučit. Když mě něco ve škole nadchlo nějaké téma třeba z dějepisu a zeptala jsem se na víc učitelka mi řekla, že zdržuju. Tak jsem přišla domů a na další hodinu zkoušení jsem se naučila úplně všechno o tématu lépe než učitelka a možná i lépe než děti na gymplu, kde je to učivo obsáhlejší. Zeměpis to samé mě nestačilo naučit se pár základních zemí. Já si vzala všechny státy Afriky a začala jsem...v páté třídě jsem znala celý svět a půlku Afriky o kterou se většina lidí nezajímá ani teď v dospělosti..základ je číst, mít zájem o vědění.
Od vysokoškolsky vzdělaného člověka bych v ideálním světě očekávala široké znalosti v daném oboru, od holky, která se vyučila kadeřnicí bych zase očekávala, že bude schopná mě pěkně ostříhat. Ale většina z nás se určitě setkala s neschopnou kadeřnicí a dutým vysokoškolákem, takže pro mě není dosažené vzdělání měřítkem ničeho, jedině toho, že byl člověk schopný si do hlavy nějakým způsobem našlapat informace a udržet je tam minimálně do zkoušky. Samozřejmě jsou obory, kde bych čekala větší koncentraci inteligentních lidí (IT, některé obory s chemií, fyzikou, matikou atd) ale těch si myslím, že je minimum.
Jsem velice duchovně založená , tím pádem nehodnotím lidí podle toho kdo má nějaký titul ale podle toho jak je kdo lidský. A je mi jedno zda můj kamarád má ZŠ nebo zda má VŠ.
v životě nikdy bych neposuzovala inteligenci člověka dle získaného vzdělání ,tím se inteligence neměří ,ten kdo má nějaký titul má jen větší rozhled v určitém oboru toť vše - inteligence je vrozená a nastudovat se prostě nikdy nedá! A když to vezmu ze života, vzdělání bohužel nikomu nikdy kvalitnější a úspěšnější život nezaručí.
Tento dotaz (v nadpisu) není úplně bezpředmětný, ale také není úplně správně podaný.
Jak tady píše především DanielaM, ale i mnozí další, inteligence ne vždy souvisí s kulturním přehledem a kapacitou paměti. Inteligence je rozumová schopnost řešit nové a složité situace a jejím vyjádřením je IQ na základě prodělaného inteligenčního testu.
Inteligence se ovšem dělí na fluidní (vrozenou) a krystalickou (ovlivněnou učením). IQ nás tedy zařazuje do určité vrstvy (podprůměr, průměr, nadprůměr), a na základě toho tedy částečně můžeme inteligenci podle školy hodnotit. Už jsem v jednom tématu psala, že vysokou školu s vyšší pravděpodobností dokončí člověk s IQ nad 120 (přibližně). Poměrně dobře lze usuzovat z přijímacího testu, který člověk absolvoval (zda je založen na vědomostech, nebo na logice). Podle mě je ale podstatné znát lépe celou osobnost jedince; například velmi inteligentní lidé mají mnohdy zhoršené sociální cítění (mohou mít nízkou hodnotu emoční inteligence), a tak i oni mohou mít problém s dokončením byť střední školy.
Dle mého názoru tedy nezáleží na rozsahu paměťových schopností, ale spíše na představivosti, prostorovém myšlení a úspěšném řešení situací. Jestliže ovšem hovoříme o úrovni člověka, jsou samozřejmě informace a absence izolovanosti od okolního světa důležité.
Jen bych dodala, že například lidé, kteří jsou vysoce kreativní, bývají i vysoce inteligentní, takže u lidí, kteří absolvovali uměleckou školu, lze o vysoké inteligenci přemýšlet Možná mívají inteligentní lidé vyšší cíle, protože vědí, že na něco mají, jindy ale naopak rezignují, protože nerozumí nelogickému systému okolních institucí. Je to sporné, proto z obecného hlediska inteligenci dle školy nelze stoprocentně posuzovat. Děti mohou mít vysokou inteligenci a nemusejí mít dokončenou ani ZŠ, a naopak IQ může učením stoupnout i o několik bodů, dokonce i v dospělosti. Z toho bych tedy jen vyvodila, že člověk dělající lepší školu může, ale nemusí mít lepší předpoklady na dodatečné zvýšení IQ, to však neznamená, že člověk dělající lepší školu má vysoké IQ. Asi tak
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.